سواستفاده از مردان غربی با عروس اوکراینی! : چند ماه اخیر کشور اوکراین شاهد ...


چند ماه اخیر کشور اوکراین شاهد فراز و نشیب های فراوانی بوده است. افتادن دولت به دست مخالفان روسیه و تظاهرات موافقان و مخالفان دولت موجب بروز ناآرامی های زیادی در این کشور شده است. با این حال به نظر می رسد که در این گیر و دار، برخی شرکت ها درآمد زیادی از مشتریان غربی خود به دست آورده اند و این کسب و کار چیزی نیست جز «همسریابی اینترنتی». عصر ایران: چند ماه اخیر کشور اوکراین شاهد فراز و نشیب های فراوانی بوده است. افتادن دولت به دست مخالفان روسیه و تظاهرات موافقان و مخالفان دولت موجب بروز ناآرامی های زیادی در این کشور شده است. با این حال به نظر می رسد که در این گیر و دار، برخی شرکت ها درآمد زیادی از مشتریان غربی خود به دست آورده اند و این کسب و کار چیزی نیست جز «همسریابی اینترنتی».

گاردین نوشت: وضعیت وخیم اقتصادی اوکراین پس از استقلال از شوروی سابق سبب شد بسیاری از زنان و دختران اوکراینی با مردانی غربی ازدواج کنند. اما به نظر می رسد این روند در سالهای اخیر شکل خاصی پیدا کرده و زمینه کلاهبرداری زیرکانه این شرکت ها را فراهم ساخته است.

بسیاری از مردان اروپایی و آمریکایی که هنوز دل در گرو ارزش های خانوادگی دارند و از یافتن شریک مناسب زندگی خود در کشورشان ناامید شده اند، در سایت های اینترنتی همسریابی اوکراینی ثبت نام می کنند، علایق و ویژگی های مختلف زنان موجود در سایت را بررسی می کنند و پس از به تفاهم رسیدن با او برای ازدواج راهی اوکراین می شوند. در واقع شاید کمرنگ شدن ارزش های خانوادگی نزد بسیاری از زنان غربی عامل اصلی گرایش برخی مردان به ازدواج با زنانی با تفکر سنتی تر و خانواده گراتر شده است.

اما این گرایش سبب شده بسیاری از شرکت های مختلف اوکراینی با راه اندازی سایت های همسریابی و وعده یافتن «عروس اوکراینی» و شریک ایده آل زندگی، هر ساله پول زیادی به جیب بزنند. یکی از مطرح ترین این شرکت ها تنها در سال گذشته حدود 140 میلیون دلار درآمد داشته است!

بسیاری از زنان و دختران در سراسر اوکراین و یا حتی کشورهای دیگر در این سایت ثبت نام و به صورت آنلاین با مردانی که تمایل به ازدواج با آنها دارند صحبت می کنند.

مردان به ازای هر دقیقه صحبت با این روش باید مبلغی را پرداخت کنند که البته بیشتر آن هم به جیب شرکت همسریابی مربوطه می رود. همچنین پس از ورود مردان به اوکراین، آنها می توانند در رستوران ویژه این شرکت ها با چهره مورد نظر خود غذا بخورند و البته هزینه گزافی را نیز باید به خاطراین پذیرایی بپردازند که باز درصد قابل توجهی از آن به طور مستقیم به حساب شرکت همسریابی مربوطه سرازیر می شود.

اما این همه ماجرا نیست. چرا که ظاهراً برخی از این سایت ها به زنان می گویند چگونه با طولانی کردن صحبت آنلاین با مردان، می توانند دستمزد بیشتری دریافت کنند!

تاد، مرد 43 ساله ای است که در یک شرکت حمل و نقل کار می کند. او حاصل چندین ماه کار و نیز اضافه کاری در شیفت شب خود را پس انداز کرد تا بتواند با اوکراین سفر کند، تنها به این امید که بتواند همسر ایده آل خود را بیابد.

تاد که اهل ایالات متحده است در کشور خودش نتوانسته بود همسر ایده آلی را بیابد و به همین دلیل ساعت ها وقت پای یکی از این سایت های همسریابی اوکراینی صرف کرد و با دقت تمام اطلاعات 1500 زن موجود در آن را مطالعه کرد تا بتواند فردی را شبیه به خودش بیابد.

در پایان و پس از صرف هزاران دلار برای گفت و گوی آنلاین با دو نفر از آنها، برای گفت و گوی حضوری و ازدواج با یکی از آنها راهی اوکراین شد. اما به محض ورود به اوکراین متوجه شد که آن دو زن دیگر جوابش را نمی دهند.

همه مردانی که برای یافتن همسر اوکراینی راهی این کشور می شوند به نوعی در زندگی احساس تنهایی می کنند. برخی از آنها تاکنون ازدواج نکرده، بعضی از همسر خود جدا شده اند و عده ای نیز همسر خود را از دست داده اند.

اما بسیاری از این مردان دست از پا درازتر به کشور خود باز می گردند.

سوء استفاده احساسی

بسیاری از مردانی که برای یافتن همسر به اوکراین می روند موفق به ازدواج با فرد مورد نظر خود نمی شوند. بسیاری از آنها خود را قربانی طرح هوشمندانه ای برای کلاهبرداری از خود می دانند.

در واقع هر قدر مردان زمان بیشتری را به صحبت آنلاین در این سایت ها بگذرانند، سود بیشتری عاید این شرکت های همسریابی اوکراینی می شود.

البته این آزردگی تنها به این مردان محدود نمی شود. هدف برخی از زنانی که با این مردان به صورت آنلاین صحبت کرده اند، تنها کسب در آمد است که البته گاهی موجب عذاب وجدان آنها می شوند. برای نمونه برخی از آنها تنها به خاطر کسب درآمد بیشتر با مردانی مسن صحبت می کنند و خود را مشتاق به ازدواج با آنها نشان می دهند، در حالیکه تنها برای تامین هزینه زندگی خود دست به چنین کاری می زنند.

البته این شرکت های همسریابی خود را از این اتهام مبرا می دانند و بر این باورند که همان طور که این مردان از یافتن همسر مورد نظر در کشور خود ناتوان هستند، شاید در اوکراین هم نتوانند شریک زندگی خود را بیابند. اما شاید نگاهی به تعداد ازدواجهای موفق ورت گرفته از طریق طریق، نشانگر هوشمندانه برای سرکسیه کردن مردان در جستجوی شریک زندگی اوکراینی باشد.


ویدیو : سواستفاده از مردان غربی با عروس اوکراینی!