سواحل زیبای مرجانی مالدیو : جزیره ی مالدیو:سواحل زیبای مرجانی با آب زلال و ...



جزیره ی مالدیو:
سواحل زیبای مرجانی با آب زلال و درختان سرسبز، از مالدیو بهشتی ساخته که سفر به آن آرزوی هر توریستی‌ست. علاوه بر آن، به خاطر سهوت سفر و عدم نیاز به ویزا برای اتباع ایرانی، این مجموعه جزایر در میان مسافران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد

مالــــدیو در یک نگاه:
نام کشور: مالدیو
پایتخت: ماله
تعداد جزایر: 1190
تعداد جزایر مسکونی: 200
تعداد استراحتگاه ها: 91
برق: 230V 50 Hz
فاصله هوایی از ایران: 7 ساعت
زبان رسمی: زبان دیوهی
واحد پول: روفیا
دین: مسلمان سنی
آب و هوا: قاره‌ای
زمان محلی: 30 :01 ساعت عقب تر از ایران

  سواحل مالدیو , عکسهای سواحل مالدیو , سواحل زیبای دنیا

 درباره مالدیو:
مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است،مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند که ارتفاع سطح هیچ کدام از 5/3 متر تجاوز نمی کند. اقلیم آن گرم ومرطوب است وفاقد منابع زیر زمینی است و ماهیگیری و توریسم عمده ترین فعالیت اقتصادی آن است. دمای هوا در کل سال 31- 30 – 29(سانتیگراد) می باشد و فقط فصل بارندگی دارد.


در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. برخی از جزایر مالدیو ویژه گردشگری اختصاص یافته اند. در ۸۸ جزیره این کشور هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این‌ها چیره می‌شود بین جزایر را معمولا" با قایق های پرسرعت می پیمایند که خود نیز یکی از جاذبه های مالدیو می باشد. در این مسیر می توانید شنای ماهی های پرنده و دلفین ها را ازنزدیک ببینید. .

از نکات جالب این کشور تفکیک جزایر به سه بخش اقامتی، اداری و گردشگری است تا صنعت گردشگری و سیستم کاری در این کشور با روال زندگی دینی و خانوادگی ساکنان آن تداخلی نداشته باشد و شاید به همین جهت نیز مردم مالدیو ازجمله آرام ترین مردمان کره زمین محسوب می شوند

هنر :
معابد سنگی ، حصیربافی ، مجسمه های چوبی بی نظیر ، خطاطی و ساخت قایق از چوب نارگیل نشان دهنده زمینه های فرهنگی غنی این کشور و نوع تفکر هنری مردم آن می باشد.

ورزش:
فوتبال ، کریکت ، بای بالا (بازی محلی ) و والیبال ساحلی عمده ورزشهای محبوب در مالدیو می باشند.

تاریخ :
اگر به دنبال دیدنیهای مالدیو میگردین پارک سلطان – موزه ملی – مسجد جمعه ی بزرگ – قصر رنگارنگ مولیاژ و بازار محلی در پایتخت قابل دیدن است . .

    جزایر مرجانی مالدیو , سواحل زیبای کاستدل دفلس , سواحل زیبای پوکت

  اقتصاد مالدیو:
اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. در مالدیو، نارگیل، ذرت، ارزن، سیب‌زمینی شیرین و میوه‌جات به عمل می‌آید. در این کشور صنعت کشتی‌سازی رونق دارد و مردم آن به صنایع‌دستی علاقه‌مندند. از مالدیو، ماهی، گوشت، صنایع‌دستی و نارگیل صادر می‌شود

آب و هوای مالدیو و بهترین فصل سفر:
اب و هوای مالدیو  گرمسیری است و در طول سال یا گرم و خشک است یا گرم و مرطوب بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است 

راه رسیدن به مالدیو و ترانسفرها:
ورود و خروج به مالدیو از طریق زمینی عملا غیرممکن است زیرا این کشور مرز زمینی با هیچ کشوری ندارد و تنها از طریق دریا و هوا می توان به خاک مالدیو پا نهاد.هواپیما معمول‌ترین راه رسیدن به مالدیو است. مسافران در فرودگاه بین‌المللی ماله که در جزیره‌ی هول‌هوله و نزدیکی ماله، پایتخت مالدیو، قرار گرفته از هواپیما پیاده شده و از آن‌جا با اتوبوس‌های فرودگاه به اسکله‌ی مسافربری هدایت می‌شوند. زمان حرکت از این اسکله به طرف جزیره‌های دیگر با توجه به مقصد شما متفاوت است. مسیر جزیره‌ی فرودگاه تا هر کدام از جزیره‌ها را با قایق یا هواپیماهای دریایی طی می‌کنند.

 

هواپیماهای دریایی را تاکسی هوایی نیز می‌نامد، اما تعدادشان به اندازه‌ی قایق‌ها نیست و ممکن است برای این‌که سوار آن‌ها شوید مجبور باشید خیلی منتظر بمانید. اگر دوست داشته باشید با قایق‌های اختصاصی به جزیره‌ی مقصدتان بروید، بهتر است از قبل با هتل هماهنگ کنید. هزینه‌ی اجاره‌ی قایق اختصاصی نسبتاً گران است و هیچ بعید نیست در روزهای پرطرفدار توریست‌ها، از بلیت هواپیما بیشتر خرج بردارد. بهتر است نسبت به زمان و مدت پرواز خود آگاهی داشته باشید، چون اگر بعد از تاریک‌شدن هوا به هول‌هوله برسید، هیچ قایقی شما را به جزایر دیگر نمی‌برد و مجبورید شب را در هتل هول‌هوله اقامت کنید مالدیو دارای چند بندر و دو فرودگاه اصلی است که این دو فرودگاه در دو شهر اصلی این کشور قرار گرفته اند، ازجمله موارد جالب درباره این بنادر و فرودگاه ها بررسی مسافران با اشعه ایکس است که به علت ممنوعیت خروج اجسام خاص از این کشور انجام می شود..

    توالت دریایی سواحل زیبای شمال , مالدیو , سواحل تایلند

 تقسیم بندی جزایر مالدیو:
جزایر نیمه‌ی شمالی مالدیو پرطرفدارتر از نیمه‌ی جنوبی هستند، جمعیت بیشتری دارند و امکانات خوبی برای توریست‌ها فراهم کرده‌اند. یکی از مشهورترین جزایر شمالی، جزیره‌ی گافاروفالو است. گافاروفالو نزدیک پایتخت است و یکی از بهترین جاهای اقیانوس هند برای غواصی محسوب می‌شود. تورهای غواصی که در این جزیره برگزار می‌شوند، تجهیزات و راهنماهای خوبی در اختیار مسافران می‌گذارند. در کنار غواصی، کارهای دیگری نیز در سواحل گافاروفالو انجام می‌شود، مثل عکاسی زیر آب که یک عکاس همراه شما به زیر آب می‌آید و وقتی مشغول لذت‌بردن از دنیای زیر اقیانوس هستید، تصویرتان را ثبت می‌کند؛ به هر حال یک عکس یادگاری کنار ماهی‌های کوچک رنگارنگ یا مرجان‌ها، چیزی نیست که توی آلبوم همه پیدا شود.

آری، تودو و رادهو از دیگر جزایر نیمه‌ی شمالی هستند. در آری معمولاً توریست از جاهای دیگر بیشتر پیدا می‌شود، چون هتل‌های خوبی دارد و یک بازار محلی در این جزیره برقرار است که صنایع دستی زیبایی می‌فروشد: صندل‌های حصیری یا انگشتری با صدف آبی که قیمت‌های مناسبی هم دارند. در تودو معبدی باستانی و بودایی وجود دارد که متعلق به قبل از مهاجرت دریانوردان عرب به مالدیو و مسلمان شدن مردم این ناحیه بوده و مجسمه‌ی بودا و سکه‌ی طلایی که در این معبد وجود دارد سال‌ها قبل از میلاد ساخته شده. در شمال مالدیو، شاید بد نباشد سری هم به جزیره‌ی باریک و بلند ها‌الیف بزنید. در این جزیره ماهی‌گیری شغل اصلی مردم است و بهترین رستوران‌های غذای دریایی مالدیو هم پیدا می‌شود. رستوران‌ها ممکن است خیلی شیک و چند ستاره نباشند یا حتی کل رستوران دکه‌ای کوچک در نزدیکی دریا باشد که همان‌جا میگوهای تازه را در روغن سرخ می‌کند و همراه با کنجد و سس‌های مخصوص مالدیوی می‌فروشد، ولی اگر به دنبال مزه‌ی غذا هستید، شک نکنید که یکی از بهترین میگوهای دنیا را خورده‌اید.

 

بیشتر توریست‌ها در مالدیو از تنوع غذاهای دریایی گیج می‌شوند؛ صدها مدل ماهی، میگو، صدف و خرچنگ که با صدها روش مختلف پخته می‌شوند. ماهی‌های کبابی البته طرفدارهای بیشتری دارد. ماهی‌های کبابی را همراه با نان تنوری سرو می‌کنند که قبل از گذاشتن داخل تنور به آن سیر چرخ‌شده مالیده‌اند.

اگر شلوغی جزایر شمالی را دوست ندارید و ترجیح می‌دهید در ساحلی خلوت دراز بکشید و نوشیدنی نارگیل تازه بخورید، جزایر جنوبی شما را خوشحال خواهد کرد. واوو یکی از این جزیره‌هاست که کم‌جمعیت‌ترین جزیره‌ی مالدیو شناخته می‌شود. اسکله‌ی منظمی دارد و یکی از گران‌ترین اقامت‌گاه‌های مالدیو هم در آن است. جزیره‌ی ادو نیز در نیمه‌ی جنوبی مالدیو، از نظر اقتصادی بعد از ماله شهرت خوبی در منطقه دارد و به همین خاطر هتل‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت و لوکسی در آن هست که با چشم‌اندازی زیبا کنار دریا ساخته شده‌اند.

     ارایش زیبای , فونت های زیبای فارسی , سواحل آنتالیا

 غذا در مالدیو:
در بیشتر هتل‌های مالدیو، رستوران هم پیدا می‌شود. در این رستوران‌ها معمولاً غذاهای اروپایی و آسیایی پرطرفدار سرو می‌‌شود و اغلب، صبحانه هم دارند. بعضی رستوران‌ها بوفه‌ی شام را هم با هزینه‌ی اتاق حساب می‌کنند، اما بابت آب و این‌جور چیزهااضافه، جداگانه پول می‌گیرند در ماله، دو نوع رستوران هست: یکی رستوران‌های کوچکی که مورد علاقه‌ی توریست‌ها هستند که معمولاً ورستوران های محلی که اغلب غذاهای خوشمزه و گران سرو میکنند . غذاها را با قیمت‌های ارزان سرو مکنند
محوریت غذا در مالدیو روی ماهی (بخصوص ماهی تن) می باشد و متاثر از ذائقه غذایی سریلانکا و هند جنوبی قرار دارد . خوراکها عمدتا گرم ، تند و با ادویجات مختلف بخصوص نارگیل بوده و نوع سنتی آن شامل برنج ، ماهی پاک کرده ، لیمو ترش ، چیلی و پیاز است. .
در مالدیو چه بخوریم؟
یکی از لذتبخش ترین تجربه های سفر به مالدیو استفاده از غذاهای متنوع این منطقه است، به نحوی که بسیاری از جمعیت گردشگر در این کشور سراغ غذاهای بومی می روند و همین موضوع نیز موجب ایجاد رستوران های متعدد در سطح جزایر شده است. از مشهورترین غذاهای مالدیوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ماس هونی: مشهورترین صبحانه مالدیو غذای ماس هونی است که مواد اصلی آن را ماهی دودی، پیاز و نارگیل تشکیل می دهد. این مواد به کمک ادویه های خاصی پخته شده و به عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در میان گردشگران شناخته می شود.

- فیهونوماس: این غذا از ماهی های دریایی کباب شده تشکیل می شود که البته پیش از کباب شدن در سس ویژه ای که ماده اصلی آن فلفل قرمز است، خوابانده می شود.

- بامبوکی لو هیتی: این مورد بیشتر به یک میان وعده شباهت دارد زیرا در حقیقت می توان آن را یک نوع نان به حساب آورد، این نان ویژه با ادویه کاری و میوه های تازه فرآوری شده و در ماهیتابه های مخصوصی سرخ می شود. محبوبیت این غذا به حدی است که تقریبا در تمامی رستوران های مالدیو می توان به آن دسترسی داشت.

- باجیا: یک نوع شیرینی محلی مالدیو است که با ماهی پخته و نارگیل تهیه می شود و بین بومیان و گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

- گولا: دیگر شیرینی مشهور این کشور گولا نام دارد که در واقع بیشتر به کوفته های ماهی شباهت دارد.

- کیمیا: این غذا به صورت رولت های ماهی سرو می شود که البته این رولت ها باید تا حد امکان سرخ شده و برشته باشند.

- کولی بورکیبا: این مورد شاید برای ما ایرانیان بسیار عجیب باشد ولی در کشور مالدیو به عنوان یکی از مشهورترین غذا ها شناخته می شود، کولی بورکیبا یک نوع کیک است که ماده اصلی آن را ماهی و ادویه تند تشکیل می دهد.

- ماسروشی: ماس هونی در نان های ویژه ای به نام روشی پیچیده شده و در فر قرار می گیرند تا این غذای محبوب تهیه گردد.

    سواحل گوا , جملات زیبای انگلیسی , البوم تصاویر زیبای آتیلا پسیانی

  گردشگری در مالدیو:
سواحل و  ورزشهای مختلف آبی – کشف جزایر ناشناخته با قایقها ی آبی یا تاکسی هوایی ها – آشنایی با دنیای زیر آب از طریق غواصی و زیر دریایی- تفریحات آبی مهیج و ماجراجویانه  - ماهیگیری در شب و روز – ریلکس کردن در آبهای گرم درمانی و ماساژ های حرفه ای –قدم زدن در جزیره ای آرام و مدرن و رفتن به جزیره رقص و.... تمامی اینها در جزیره مرجانی و زیبای مالدیو برای یک استراحت بی دغدغه و آرامش بخش مهیاست

خرید در مالدیو:
می توانید صنایع چوبی و لیف های بافته شده از پوست نارگیل و شیرینی محلی با نام باندی که با نارگیل پخته می شود و ماهی دودی و ساعت های زیبا را از فروشگاههای واقع در هتل ها و یا در ماله (پایتخت مالدیو) خرید نمایید. خرید در مالدیو یک تجربه ی شگفت انگیز است.  بیشتر فروشگاه های این شهر به فروش خوارو بار و اجناس اولیه ی مورد نیاز گردشگران می پردازند اما در همین مغازه ها می توان صنایع دستی و کالاهای دست ساز و زیبای زیادی را خریداری کرد.

The local market
این فروشگاه در ساحل شمالی ماله پشت بازار ماهی فروشان واقع شده است. در این مرکز خرید , فروشندگان در هر بخش به فروش اجناس ویژه ی خود می پردازند. به عنوان مثال در این مرکز خرید وسائلی که با مرجان های دریایی ساخته شده و در بخش های  دیگر انواع سبزی، میوه ها، نارگیل فروخته می شود.

The Chaandanee Magu
بزرگترین مرکز تجاری ماله است. معروف بودن این مرکز به این خاطر است که تمامی مراجعه کنندگان به آن می توانند کالای مورد نیاز خود را پیدا کنند و با دستانی پر از این مرکز فروش خارج شوند. بسیاری از گردشگران برای خرید سوغاتی به این مرکز مراجعه می کنند. بیشتر کالاهای فروشی در این مرکز از کشور سنگاپور وارد شده است و به همین دلیل به آن جا بازار سنگاپور نیز می گویند. یکی از اجناس محبوب این مجموعه تجاری صنایع دستی چوبی است که با ظرافت خاصی ساخته شده است و به مینیاتور چوبی معروف است.

بازار بزرگ ماهی
به گفته ی ساکنان محلی مالدیو این بزرگترین بازار فروش ماهی درجهان است. تازه ترین ماهی ها با تنوع گونه ی باور نکردنی در این مجموعه
عرضه می شود. گردشگران از اولین ساعات صبح تا پایان شب برای خرید بهترین ماهی ها به این مکان مراجعه می نمایند.

توصیه ها :
- حتما دستبند و پماد محافظ برای  حفاظت در مقابل پشه ها ببرید .
- برای دیدن مالدیو غیر از زمانی که در هتل هستین 2روز زمان کاملا کافیست
- کلیه تجهیزات دریایی را از هتل با قیمت مناسب میتوان اجاره کرد .

تذکر مهم:
خروج اجناسی که با لاکِ لاک پشت، مروارید و صدف درست شده است از کشور مالدیو ممنوع می باشد. لذا گردشگران بایسیتی توجه داشته باشند که از خرید این گونه کالاها خودداری نمایند تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری نمایند. وارد کردن الکل – گوشت خوک به مالدیو و خارج کردن شن ساحل صدف و گوش ماهی از آن ممنوع می باشد

منبع:bartarinha.ir


ویدیو : سواحل زیبای مرجانی مالدیو