سه راه برای بهبود فروش از طریق وب‌سایت : در سال های اخیر، دنیای فناوری پیشرفت ...


در سال های اخیر، دنیای فناوری پیشرفت بسیاری داشته است و اینترنت و تعاملات آنلاین هر روز بیشتر از پیش رشد کرده اند. خیلی از کسب و کارها الکترونیک شده اند. بسیاری از شرکت ها به فروش آنلاین روی آورده اند. اما متاسفانه گویا هنوز روش درست برای این کار را نمی دانند.           پادشا: در سال های اخیر، دنیای فناوری پیشرفت بسیاری داشته است و اینترنت و تعاملات آنلاین هر روز بیشتر از پیش رشد کرده اند. خیلی از کسب و کارها الکترونیک شده اند. بسیاری از شرکت ها به فروش آنلاین روی آورده اند. اما متاسفانه گویا هنوز روش درست برای این کار را نمی دانند.

بسیاری از شرکت ها سعی می کنند در دنیای مجازی اسم و رسمی برای خود به هم بزنند اما بیشتر آنها از نتیجه فروش و تبلیغات خود در فضای مجازی راضی نیستند و نتیجه برایشان ناامید کننده می شود.

اما مشکل از رسانه نیست. مشکل از وب سایت این شرکت ها است. اصولا وب سایت ها نه طراحی ویژه ای دارند، نه اطلاعات و قیمت ها به روز و کامل هستند. برخی از آنها هم شماره تلفن می گذارند تا اگر مشتری قصد خرید وسیله ای را داشت برای اطلاعات بیشتر با شرکت تماس بگیرد و تلفنی این کار را انجام دهد. بر اساس آمار هم حدود 98 درصد بازدیدکننده های سایت هرگز خریدی انجام نمی دهند.

بهترین راه برای بهبود رتبه سایت , انواع محصولات برای فروش در سایت , اسم های زیبا برای سایت فروش بازی

این آمار بسیار ناامید کننده است و به نوعی شکست محسوب می شود. اما جای نگرانی نیست. راهکارهای بسیاری برای حل این مشکل وجود دارد. مدیران شرکت ها می توانند با انجام برخی کارها، وب سایت خود را بهبود ببخشند و در نتیجه فروش و سود بیشتری نیز به جیب خود سرازیر کنند.

ما در این مطلب سه راهکار معرفی کرده ایم که تاثیر چشمگیری در بازدید از سایت و فروش محصولات دارند.

1. دلایل شفاف و روشن بیاورید که چرا بهتر از بقیه رقبا هستید

وب سایت برخی از شرکت های بزرگ و موفق هیچ نوع سخن یا دلیلی برای نمایش برتری خود از دیگر رقبا در اختیار کاربر قرار نمی دهند. اما در عوض، این شرکت های کوچک همیشه در مورد کار شرکت، سیاست های آن و معرفی محصولاتشان مطالب خلاصه و کوتاهی دارند و همیشه در مورد کیفیت بالا و خدمات بسیار خوب خود روی سایت صحبت می کنند. این کار بسیار پسندیده است. با این کار کسی را مجبور به خرید نمی کنید بلکه کاربر با مطالعه و تحقیق تشخیص می دهد آیا این محصول به درد می خورد یا خیر. این نوعی بازاریابی است.

شرکت ها باید دست کم 5 دلیل قانع کننده و منطقی برای برتری محصولات خود داشته باشند تا مشتری ترغیب شود از آنها استفاده کند. همچنین باید به مشتری توضیح دهید چرا دلایل شما مهم هستند.

وقتی شما نتوانید دلایل قانع کننده و واقعی برای برتری محصول خود به کاربر بدهید، شک نکنید خیلی سریع سراغ وب سایت دیگری می رود.

2. اطلاعات کامل ارائه دهید

دیوید اوگیلوای به عنوان یکی از نویسنده های بزرگ تبلیغات می گوید: «هر چه بیشتر بگویی بیشتر می فروشی». با این دیدگاه، هر چه اطلاعات بیشتر و کامل تری در مورد محصول خود در سایت داشته باشید، بازدیدکننده بیشتر و فروش بالاتری نیز خواهید داشت.

مثلا در مورد اینکه محصول شما به چه ترتیبی ساخته می شود؟ از چه موادی برای ساخت آنها استفاده می کنید؟ یا مثلادر مورد توانایی های ویژه کارمندان خود بنویسید. تاریخچه شرکت را توضیح دهید. اگر سابقه طولانی در این عرصه و عرضه محصولات باکیفیت دارید حتما آن را مطرح کنید.

سایت خارجی محلی برای فروش ایده , ایده برای بهبود یک سایت , آموزش ساختن صفحه اینستاگرام برای سایت فروش

هر مطلبی که تصور می کنید می تواند روی کاربر تاثیر بگذارد و به مشتری محصولات شما بدل شود، بنویسید. حتی برای کاربران، نظر مشتری های خود را روی سایت قرار دهید.

این کارها بسیار مهم هستند زیرا یک مشتری باهوش پیش از خرید و هزینه کردن حتما با دقت و وسواس زیاد تحقیق می کند. آنها اصولا دوست دارند پیش از خرید اطلاعات کاملی از محصول و شرکت تولیدکننده داشته باشند. اما متاسفانه بسیاری از وب سایت ها این مساله را نادیده می گیرند و اطلاعات ناقص و کمی در اختیار کاربر قرار می دهند. وقتی کاربر اطلاعاتی که می خواهد را از سایت دریافت نکند مسلما به سراغ سایت شرکت دیگری می رود.

3. گرفتن آدرس ایمیل کاربران

این نخستین اشتباه بزرگ وب‌سایت ها است. اگر 98 درصد از کاربران هرگز با شما تماس نمی گیرند، لازم است پیش از ترک سایت نشانی تماسی از آنها بگیرید. چگونه باید این کار را انجام داد؟ بسیار آسان است. فقط کافی است چیز ارزشمندی به آنها پیشنهاد بدهید.

به طور مثال، گزارش رایگان از شرکت، چک لیستی از محصولات جدید، تخفیف ها، ترفندها و ... به آنها پیشنهاد بدهید. با ارسال خبرنامه می توانی اطلاعات کاملی در مورد شرکت، محصولات و ... به کاربر ارایه دهید. خبرنامه باید کامل و رایگان باشد.

وقتی نشانی ایمیل آنها را دریافت کردید، سعی نکنید محصولی را به زور به آنها بفروشید. فقط سعی کنید اطلاعات کامل در مورد محصولات برای آنها ارسال کنید تا خودشان به خرید تشویق شوند. به مرور زمان، کاربر با مطالعه این خبرنامه ها و نظم و دقت شما، متوجه می شوند در کار خود حرفه ای هستید و به شما اعتماد می کنند و مشتری می شوند.

فروش به زمان زیادی نیاز دارد. گاهی از طریق وب سایت هم انجام نمی شود. اما شما همیشه باید با کاربران در تماس باشید و اعتماد آنها را جلب کنید.


ویدیو : سه راه برای بهبود فروش از طریق وب‌سایت