سه جنایت پشت ‌پرده "شیشه‌ ای" : كارآگاهان سرگرم تحقیق درخصوص سه پرونده جنایی ...


كارآگاهان سرگرم تحقیق درخصوص سه پرونده جنایی هستند كه نام ماده مخدر شیشه در همه آنها به چشم می‌خورد. شرق: كارآگاهان سرگرم تحقیق درخصوص سه پرونده جنایی هستند كه نام ماده مخدر شیشه در همه آنها به چشم می‌خورد.

 در این جنایت‌ها در مجموع شش نفر به قتل رسیده‌اند و عامل یكی از این كشتارها هنوز شناسایی و دستگیر نشده است.


كارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زرند، چند روز قبل جنازه مردی را در حاشیه شهر پیدا كردند كه به شدت سوخته و غیرقابل شناسایی بود.

در اطراف جسد هیچ شیئی كه بتوان از آن به عنوان سرنخی برای رازگشایی از معمای جنایی استفاده كرد وجود نداشت، به همین دلیل پیكر مرد ناشناس به پزشكی قانونی انتقال یافت و ماموران به بررسی پرونده افرادی پرداختند كه به تازگی مفقود شده بودند.

آنها فهمیدند چند روز قبل خانواده مردی به نام محمود با مراجعه به پلیس آگاهی از گم شدن او خبر داده‌اند. از آنجا كه احتمال داشت جنازه متعلق به محمود باشد خانواده وی به پزشكی قانونی رفتند و بعد از رویت جسد هویت او را تایید كردند.


ماموران در گام بعدی وقتی متوجه شدند كارت سوخت مقتول مفقود شده است تحقیقات خود را روی این موضوع متمركز كردند و متوجه شدند از این كارت چند بار در جایگاه‌های مختلف استفاده شده است. ردیابی‌های پلیس سرانجام نتیجه داد و كارآگاهان توانستند فردی را كه كارت سوخت را در اختیار داشت شناسایی و بازداشت كنند.

 این متهم به نام جواد ابتدا خودش را بی‌گناه معرفی كرد اما در بازجویی‌های تخصصی قتل محمود را پذیرفت و گفت با انگیزه ناموسی این جنایت را انجام داده است. او توضیح داد با این تصور كه مقتول با همسرش رابطه دارد وی را به محلی خلوت كشاند و بعد از كشتن او جنازه‌اش را به آتش كشید.

 كارآگاهان در گام بعدی مطمئن شدند محمود هیچ رابطه خلاف اخلاقی نداشته و جواد تحت تاثیر ماده مخدر شیشه دچار توهم شده و به همین سبب دست به جنایت زده است.


پرونده جنایی دوم را پسر جوانی به نام نیما تشكیل داده است. او كه به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارد پدربزرگ خود و همسر او را به قتل رسانده است. ماموران پلیس آگاهی كرمان چند روز قبل وقتی مطلع شدند جنایتی در منزلی مسكونی رخ داده است به آنجا رفتند و خود را در برابر پیكرهای زن و مردی مسن دیدند.

این دو با ضربات پی‌درپی چاقو كشته شده بودند. كارآگاهان وقتی صحنه جرم را بررسی كردند به این نتیجه رسیدند كه عامل یا عاملان جنایت برای ورود به قتلگاه به زور متوسل نشده‌اند و با استفاده از آشنایی قبلی با مقتولان به راحتی به عنوان میهمان به خانه آنها راه یافته‌اند.


كارآگاهان با پرس‌وجو از فرزندان مقتولان مطلع شدند پیرمرد كشته‌شده نوه‌ای معتاد دارد كه پیش از این نیز برای او ایجاد مزاحمت كرده بود به این ترتیب نیما به عنوان مظنون اصلی جنایت بازداشت شد و بعد از چند جلسه بازجویی به ارتكاب آدم‌كشی اقرار كرد.

 او گفت: «من به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشتم و چون منبع درآمدی نداشتم برای خرید مواد از پدربزرگم پول می‌گرفتم. البته همیشه با او و همسرش بر سر این موضوع اختلاف داشتم تا اینكه روز حادثه در حالی‌كه شیشه كشیده بودم و حالت عادی نداشتم به خانه آنها رفتم و هر دو نفرشان را به قتل رساندم.»


این متهم اكنون در بازداشت به سر می‌برد و پلیس به تحقیقات خود از وی ادامه می‌دهد.
پرونده دیگری كه روی میز كارآگاهان قرار دارد مربوط به قتل سه عضو یك خانواده است.

در این جنایت زوج جوان و دختر سه‌‌ساله‌شان توسط فردی ناشناس از پا درآمدند و به گفته هوشنگ پوررضاقلی-رییس پلیس استان كرمان-تحقیقات نشان داده است این كشتار نیز پشت پرده‌ای «شیشه‌ای» رخ داده است.


جنازه این سه نفر اواخر فروردین‌ماه در خانه‌شان پیدا شد. هر سه با ضربات چاقو كشته شده بودند و هیچ سرقتی از خانه انجام نشده بود و نشانه‌ای نیز از ورود به زور به محل جنایت وجود ندارد. همسایگان این خانواده در بازجویی‌های پلیسی گفتند افراد مشكوكی مرتب به این خانه رفت و آمد می‌كردند.

 تجسس‌ها فاش كرد پدر خانواده محل سكونت‌شان را به محلی برای استعمال ماده مخدر شیشه تبدیل كرده بوده است در ادامه چند نفر از افرادی كه به این خانه رفت‌وآمد داشتند، شناسایی و بازداشت شدند اما هیچ یك به ارتكاب قتل اقرار نكرده‌اند و در حال حاضر تحقیقات از آنها در حالی ادامه دارد كه پلیس مطمئن است یكی از این افراد به دلیل ماده مخدر شیشه دست به جنایت زده است.
           


ویدیو : سه جنایت پشت ‌پرده "شیشه‌ ای"