سهمیه جام جهانی 2018 و 2022 اعلام شد : بر اساس تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون ...


بر اساس تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) سهمیه کنفدراسیون‌ها در جام‌های جهانی 2018 و 2022 بدون تغییر نسبت به جام جهانی 2014 و طبق روال قبلی ادامه می‌یابد. خبرگزاری ایسنا: بنابر اعلام سایت رسمی فیفا؛ اولین جلسه رییس و کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال پس از آغاز دور جدید ریاست سپ بلاتر یکشنبه (امروز) در مقر فیفا برگزار شد.

در این جلسه جوزف سپ بلاتر تاکید کرد که یک بخش فوتبال حرفه‌ای در فیفا تشکیل خواهد شد.

مهمترین موضوع در دستور کار این جلسه، اختصاص سهمیه هر کنفدراسیون در جام جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر بود. بر این اساس سهمیه‌های اختصاص یافته به شرح زیر است:

- آفریقا 5 سهمیه مستقیم

- آسیا 4 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم

- اروپا 13 سهمیه مستقیم

- آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم

- اقیانوسیه یک سهمیه غیرمستقیم

- آمریکا جنوبی 4 سهمیه مستقیم و 1 سهمیه غیرمستقیم

- میزبان یک سهمیه مستقیم

در ادامه با توجه به فرایند درخواست میزبانی برای جام جهانی 2026، کمیته اجرایی تایید کرد که حق میزبانی براساس اساسنامه فیفا نباید به اعضای یک کنفدراسیون برای دو جام جهانی متوالی اعطا شود. از این رو فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون آسیا امکان درخواست میزبانی برای جام 2026 را نخواهند داشت.

همچنین کمیته اجرایی فیفا با توجه به ترکیب جدید خود، در مورد ترکیب کمیته‌های مالی و اضطراری فیفا و نیز نماینده اعضای کمیته اجرایی در تعدادی از کمیته های فیفا تصمیم‌گیری کرد.

در این جلسه کمیته اجرایی تصمیم گرفت فدراسیون فوتبال اندونزی را تا زمانی که این فدراسیون بتواند به تعهدات خود براساس اساسنامه فیفا عمل کند، تعلیق کند. این تصمیم‌گیری به علت دخالت مقامات اندونزی در فعالیت‌های این فدراسیون اتخاذ شده است. اما تیم ملی این کشور اجازه حضور در بازی‌های جنوب شرق آسیا 2015 را خواهد داشت.

اجلاس بعدی کمیته اجرایی فیفا روزهای 2 و 3 مهر 94 در مقر فیفا در زوریخ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا سهمیه قاره‌های مختلف در جام‌های جهانی در حالی بدون تغییر نسبت به گذشته اعلام شد که کشورهای آسیایی به عنوان حامی اصلی سپ بلاتر در انتخابات فیفا، خواهان افزایش سهمیه آسیا در این مسابقات بودند.


ویدیو : سهمیه جام جهانی 2018 و 2022 اعلام شد