سن مرگ زودرس در ایران : رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر با اعلام اینکه ...


رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر با اعلام اینکه سن مرگ زودرس در کشور ما زیر 86سال محسوب می شود به برنامه وزارت بهداشت برای اجرایی شدن این سه تصمیم سالم اشاره و گفت: افراد 5تا 18سال باید یک ساعت فعالیت متوسط در روز داشته باشند که این فعالیتها همراه با ورزش و افزایش 20درصدی ضربان قلب نسبت به شرایط عادی باشد. خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت از اتخاذ سه تصمیم سالم در سال 93 برای کاهش بار بیماریها در کشور خبر داد.

دکتر بهزاد دماری روز چهارشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های وزارت بهداشت در سال آینده برگزار شد افزود: اتخاذ رفتارهای مناسب برای تغییر عادات غذایی، تحرک کافی و همچنین ترک سیگار سه تصمیم سالم هستند که می توانند منجر به کاهش بیماری های غیر واگیر در کشور شوند.

وی با اعلام اینکه 70درصد بار بیماری های کشور مربوط به بیماریهای غیرواگیر است افزود:150هزار مرگ در سال که حدود 60درصد مرگهای کشورمان را شامل می شود بر اثر بیماریهای غیر واگیر اتفاق می افتد.

دماری از سکته های قلبی و مغزی، سرطان ها، حوادث ترافیکی و غیره بعنوان عوامل مرگهای غیرطبیعی در کشور نام برد و گفت: 7 و نیم میلیون نفر در کشور دیابت دارند و 10میلیون نفر مبتلا به فشار خون بالا هستند، همچنین 9میلیون نفر از جمعیت کشور را افراد چاق تشکیل می دهند که اگر افرادی که دارای اضافه وزن هستند به این تعداد اضافه کنیم چیزی حدود 25میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند.

وی از کمردرد بعنوان یکی از شایع ترین بیماری ها در کشور نام برد و گفت: 7.5درصد بار بیماری های کشور را کمردرد تشکیل می دهد.

وی با اعلام اینکه 12درصد از مردم دچار نوع خفیف یا شدیدی از افسردگی هستند گفت: با این سه تصمیم سالم خیلی از بیماری ها کاهش یافته و از مرگ های زودرس جلوگیری می شود.

وی با اعلام اینکه سن مرگ زودرس در کشور ما زیر 86سال محسوب می شود به برنامه وزارت بهداشت برای اجرایی شدن این سه تصمیم سالم اشاره و گفت: افراد 5تا 18سال باید یک ساعت فعالیت متوسط در روز داشته باشند که این فعالیتها همراه با ورزش و افزایش 20درصدی ضربان قلب نسبت به شرایط عادی باشد.

دماری به افراد 18تا 64سال در کشور اشاره کرد و گفت: این افراد نیز باید در طول هفته 150دقیقه فعالیت متوسط داشته باشند که معیار این فعالیت افزایش ضربان قلب به میزان 20درصد است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارییهای غیرواگیر وزارت بهداشت به وضعیت سالمندان کشور اشاره کرد و گفت: برای افراد سالمند که دچار مشکلات و بیماریهایی نباشند چنین برنامه ای درنظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه هزینه سرطان در کشور سالانه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است افزود: با این پول می توان برای 55میلیون نفر از جمعیت کشور خدمات بهداشتی ارائه داد.


ویدیو : سن مرگ زودرس در ایران