سن حقیقی کره زمین چقدر است؟ :     كشفی جدید توسط محقق دانشگاه فناوری میشیگان ...



 

عمر زمین چقدر است , حجم آب روی زمین چقدر است , مانی حقیقی

 

كشفی جدید توسط محقق دانشگاه فناوری میشیگان با ارسال یك موج شوك به دنیای علم زمین، هسته داخلی زمین را پیرتر از تصورات پیشین نشان داده است.


الكسی اسمیرنوف، استادیار ژئوفیزیك به همراه دانشمندانی از دانشگاه‌های روچستر و ییل دریافته‌اند كه هسته درونی زمین حداقل 1.2 میلیارد سال از محاسبات پیشین پیرتر است.

 

پیش از این، اسمیرنوف در حل معمای چگونگی شكل‌گیری سازه‌های بزرگ بازالتی در سیبری كه آن نیز یك پژوهش جنجالی محسوب می‌شد، همكاری كرد بود.


اسمیرنوف از داده‌های دیرینه‌ مغناطیسی برای تحقیقات خود استفاده كرده و به اندازه‌گیری میدانهای مغناطیسی در قدیمی‌ترین سنگهای زمین پرداخت.

 

وی با نمونه‌گیری از سنگهای اطراف جهان توانست سن هسته داخلی زمین را برآورد كند كه به ادعای این دانشمند، به آغاز صفحات تكتونیكی نیز مرتبط است.


این استاد دانشگاه میشیگان اظهار كرد: در فرایند فرورانش صفحه، یكی از صفحات به زیر دیگری فرو رفته و به سمت هسته زمین سرازیر می‌شود. هنگامی كه این ماده صفحه سرد در ابتدای امر به مرز هسته مایع می‌رسد، ممكن است باعث آغاز شكل‌گیری و رشد هسته داخلی جامد آن شود.

 

وی همچنین رانش قاره‌یی را نیز كه در طول زمان در مناطقی مانند هند اتفاق افتاده در این مطالعه احتساب كرده است.

 

این فرایند ژئوداینامیك كه رفتار میدان مغناطیسی را نیز تغییر می‌دهد، به ادعای اسمیرنوف بسیار قبل‌تر از آنچه تاكنون تصور می‌شد، اتفاق افتاده است.


ویدیو : سن حقیقی کره زمین چقدر است؟