سن بلوغ جنسی پایین آمده است :   اخبار اجتماعی - سن بلوغ جنسی پایین آمده است اکنون ...



بلوغ جنسی , بلوغ جنسی دختران , هورمون ها در بلوغ جنسی دختران

 

اخبار اجتماعی - سن بلوغ جنسی پایین آمده است

اکنون در گروه سنی 20 تا 40 سال کشور در برابر هر هزار دختر 1024 پسر داریم، اما آمادگی پسران برای ازدواج کمتر است. این کاهش اشتها برای ازدواج را ما ایجاد کرده‌ایم.

یک روانشناس گفت: سن بلوغ جنسی پایین آمده است. آغاز سن ازدواج بعد از تجربه بلوغ جنسی، بلوغ عاطفی و قابلیت زوجیت و توان اجتماعی مسئولیت‌پذیری است اما سقف سنی برای ازدواج وجود ندارد، یک دختر 60 هم حق ازدواج دارد. حتی مفهوم تفاوت سنی بین دختر و پسر هم تغییر کرده است.

به گزارش فارس، غلامعلی افروز در سیزدهمین همایش ملی مشاوره با موضوع چالش‌ها و موانع اجتماعی فرهنگی ازدواج و نقش مشاوره، گفت: ازدواج خوشآیندترین گلواژه هستی است، همه دوست دارند ازدواج کنند و آنهایی که دوست ندارند، مشکل دارند. بازی‌های اولیه کودکان عروس و دامادبازی است.

وی افزود: ازدواج یک نیاز فکری بشر و قاموس خلقت است، همه هستی زوج آفریده شده، در جهان حیوانات و گسترده گیاهان هم همین است.

افروز تصریح کرد: اگر تعیین جنسیت دست بشر باشد به اینجا می رسیم که اکنون در چین 110 میلیون دختر برای ازدواج کم است ما می‌توانیم دعا کنیم که فرزندمان پسر یا دختر شود. در واقع تدبیر دست انسان است اما تقدیر دست خداست.

رئیس سابق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اذعان داشت: در تولدها پسر بیشتر است یکی از کارشناسان کم‌سواد متأسفانه در یکی از برنامه‌ها می‌گفت خداوند چند پسر می‌آفریند تا اگر در تصادفات کشته شدند مشکل پیش نیاید.

وی ادامه داد: خداوند زاپاس آفرینی ندارد. چند وقت پیش در رادیو در یکی از برنامه‌ها مجری رادیو تعداد دختران را بیشتر از پسران اعلام می کرد. متأسفانه این کارشناس استرس‌ها و میزان آلودگی هوا را عامل وجود زیاد دختران دانست که اشتباه می‌کرد چون الان پسران زیادترند.

وی افزود: اکنون در ایران از هر صد تولد، پسرها 3 تا 4 نفر بیشتر از دخترها متولد می‌شوند یعنی در قبال هر 100 شناسنامه که برای دختران صادر می‌شود، 104 تا 105 شناسنامه برای پسران صادر می‌شود.

این روانشناس تصریح کرد: اکنون در گروه سنی 20 تا 40 سال کشور در برابر هر هزار دختر 1024 پسر داریم، اما آمادگی پسران برای ازدواج کمتر است. این کاهش اشتها برای ازدواج را ما ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ بین عقد و عروسی باید فاصله باشد، ما عروسی آسان نداریم زیرا آن وقت طلاق هم آسان می‌شود، انتخاب دقیق و مراسم آسان باید مدنظر باشد و برای آمادگی ازدواج از زمان عقد تا عروسی باید فاصله ایجاد شود.

افروز گفت: باور غلطی در ذهن خانواده‌ها وجود دارد که دختر نباید بیشتر از 6 ماه عقد باشد این عدد 6 ماه از کجا آمده است. بعضی هم می‌گویند ممکن است جدا شوند، الان جدا شوند که بهتر است تا بچه‌دار شوند و جدا شوند این دلایل علمی نیست.

وی گفت: ما استدلال‌هایمان در حوزه ازدواج و فرزندآوری باید علمی و جهانشمول باشد. چرا ما به اصول در ازدواج نمی‌اندیشیم و فروع مبنای ازدواج شده است غایت زوجیت رسیدن به آرامش است. همسر مطلوب کسی است که آرامشگر باشد و همسر آرامشگر کسی است که آدم دل‌آرامی باشد برای همین است که خدا می‌فرماید دختر پاک برای پسر پاک جهاز جنسی است.

وی گفت: تفاوت‌های سنی سالیان سال معنا داشت، 70 سال پیش میانگین عمر خانم‌ها نزدیک 50 و آقایان 54 بود اما الان میانگین عمر خانم‌ها 80 و آقایان 72 شده است، الان خانم‌ها 4 سال بیشتر از آقایان عمر می‌کنند، این آمارها جدی و رسمی است. منتها در همه گروه‌های سنی تا 75 سالگی تعداد آقایان بیشتر اما بالای 75 سال فوت‌‌ها در آقایان بیشتر است.

وی ادامه داد:‌ در آمریکا خانم‌ها 8 سال بیشتر از آقایان عمر می‌کنند. بحث بلوغ هم مال گذشته بود الان بلوغ جنسی پائین آمده است. در تهران 10 درصد پسران زودتر از دختران بالغ می‌شوند. در تحقیقی نشان داده شد که میانگین بلوغ پسران آمریکای شمالی از دختران آفریقا کمتر است. بلوغ فکری و روانی نیز بحث دیگری است.

افروز تصریح کرد: سن حقیقی انسان فرآیند 3 مؤلفه‌ای شناسنامه‌ای، زیستی و روانی است. بعضی مواقع آدم اشتباه می‌‌کند، ساختار ژنتیک، مهندسی کروموزومی و عمر تخمک‌ها و سلامت آنها متفاوت است.

وی گفت: دختری که الان 30 سال دارد و از مادری 20 ساله به دنیا آمده سن زیستی‌اش 50 سال می‌شود اما دختر 25 ساله‌ای که از مادر 30 ساله به دنیا آمده سن زیستی‌اش 55 سال می‌شود. سن روانی و نشاط و قدرت آرامشگری و کفایت‌‌های همسری در ازدواج مهم است. بهترین رویکرد فرزندپروری باید در راستایی باشد که عروس و داماد تربیت کنیم. اگر فرزندان ما نخواهند ازدواج کنند، مشکل دارند، آنهایی که اینگونه است تضاد میان والدینشان را می‌بینند و نمی‌خواهند ازدواج کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت:‌ آغاز سن ازدواج بعد از تجربه بلوغ جنسی، بلوغ عاطفی، قابلیت زوجیت و توان اجتماعی مسئولیت‌پذیری همسر است. کسانی که این ویژگی‌ها را دارند می‌توانند ازدواج کنند چه دانشجو باشند چه بیکار منتهی تأسیس خانواده را بگذارند چند سال بعد.

افروز گفت: یکی از بدترین سمینارهایی که اخیراً  شنیده‌ام، مربوط به صحبت‌های یک روانپزشک بود که می‌گفت در ایران 4 تا 6 میلیون پیر دختر داریم، این کلمه پیر دختر را از کجا آورده‌اند. من نمی‌دانم معنای علمی‌اش چیست. این واماندگی فکری چرا الان دارد خودش را نشان می‌دهد. دختر 40 ساله امروز مثل دخترهای 20 ساله 40 سال قبل است.

وی افزود: هیچ دختری پیر دختر نیست و ازدواج حق همه دختران جهان است. آنها می‌توانند در هر سنی ازدواج کنند. غایت ازدواج رسیدن به آرامش است، نتیجه قهری آن فرزندآوری و ارضای جنسی است. دو منبع اصلی آرامش وجود دارد که یاد خدا در کنار همسر آرامشگر است.

افروز ادامه داد: خانم 90 ساله‌ای که مادربزرگ است بیشتر به شوهر نیاز دارد. او ظاهراً می‌خندد و دچار دل‌مردگی شده است چرا می‌گویید چه وقت ازدواج است سقف سنی برای ازدواج وجود ندارد .دختر 60 ساله و خانم 90 ساله هم باید ازدواج کند. در مورد تحصیلات هم باید گفت تجارب حرفه‌ای آقایان بعضا مهمتر از دانش نظری است نباید گول بخوریم و برای اینکه مردی دیپلمه است و دختری فوق لیسانس بگوییم برای ازدواج مناسب نیستند. اگر پسر هوشمند و توانمند باشد اشکالی ندارد.

وی ادامه داد:‌ فرزند‌آوری الان با گذشته فرق کرده قبلاً خانم‌ها 8 زایمان داشتند و از شکل می‌افتادند. الان میانگین خانوار ما 3.5 شده است. وزارت خانواده مهمترین سازمانی است که ما به آن نیاز داریم. الان اطلاعات نشان می‌دهد که رحم برخی خانم‌ها مانند فریزر شده است. خانم‌های 45 ساله بچه‌های زیبا و باهوش به دنیا می‌آورند. مهم مراقبت‌های بارداری است.

وی خاطرنشان کرد: در انگلستان 4880 خانم بالای 47 سال در طول 10 سال زایمان داشتند و فقط 1.1 از بچه‌هایشان سندروم داون داشتند که آنها هم تمایلی به سقط نداشتند. اکنون مصرف اسید فولیک چند هفته قبل از بارداری توصیه می‌شود باید باورها و نگرش‌هایمان را درست کنیم.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو : سن بلوغ جنسی پایین آمده است