سنگالی ها متکی را بدون گارد امنیتی و ماشین تشریفاتی به هتل رساندند :       نتیجه ...



 

 

 

نتیجه عزل غیرمحترمانه در تهران

سنگالی ها متکی را بدون گارد امنیتی و ماشین تشریفاتی به هتل رساندند

شفاف: در حالیکه چند روز از عزل جنجالی منوچهر متکی از وزارت خارجه می گذرد برخی منابع خبری در مجلس شورای اسلامی از ناگفته های جدیدی درباره این ماجرا خبر می دهند .

این برای اولین بار است که گفته می شود متکی به هنگام دیدار با رئیس جمهور سنگال از وی شنیده است که از سمتش عزل شده است . در همین حال روز گذشته در راهروهای مجلس گفته می شد که وزارت خارجه سنگال به اطلاع متکی رسانده است که چون دیگر وزیر خارجه دولت ایران نیست ، تشریفات تدارک دیده شده برای یک وزیر خارجه را برای وی در نظر نمی گیرند و لذا بدون گارد امنیتی و با یک ماشین غیر تشریفات متکی را به هتل محل اقامتش هدایت کرده اند ! چرا که از دیدگاه آنان عزل وزیر خارجه حامل پیام در حین انجام ماموریت یک توهین به کشورشان تلقی شده است .

در همین حال نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از شیوه عزل آقای متکی از وزارت امور خارجه تصریح کرد: عزل وزیر امور خارجه در حین ماموریت و سفر به خارج از کشور امر غیر اخلاقی است و از لحاظ عرف کاری پسندیده نیست.

حسین ابراهیمی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شفاف در خصوص عزل متکی از وزارت خارجه، اظهارداشت: عزل و نصب از اختیارات دولت و رییس جمهور است و هرزمانی که رییس جمهور اراده کنند می توانند وزیر را برکنار کنند و قانون نیز این اجازه را داده است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور اختیار عزل و نصب وزرا را دارد ،تاکید کرد: اما در نوع برداشت ها ملاحظاتی داریم و هیچ مشکلی وجود نداشت که آقای متکی از این سمت برکنار شود و باید محترمانه تودیع می شدند.

این نماینده مجلس روش عزل متکی را مناسب ندانست و خاطر نشان کرد: به این صورت که متکی برای رساندن پیام رییس جمهور از کشور خارج شود و به ماموریت برود و در حالت مذاکره با رییس جمهور سنگال متوجه عزل خود شود این امر غیر اخلاقی و از جهت عرف کاری پسندیده نیست...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : سنگالی ها متکی را بدون گارد امنیتی و ماشین تشریفاتی به هتل رساندند