سناریوهای افزایش قیمت سوخت روی میز طیب‌نیا : اخبار اقتصادی - معاون وزیر اقتصاد ...



پیش بینی زمان افزایش قیمت سوخت , افزایش قیمت دلار , علت افزایش قیمت دلار


اخبار اقتصادی - معاون وزیر اقتصاد خبر داد
سناریوهای افزایش قیمت سوخت روی میز طیب‌نیا

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه این معاونت سناریوهای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به طیب نیا ارائه داده است،‌ گفت: در صورت توافق دولت و مجلس امکان اجرای این سناریوها در لایحه بودجه ۹۳ هم وجود دارد.

شاپور محمدی در ارتباط با جزئیات برنامه دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در قالب سناریوهای مختلفی پیشنهاداتی را برای تغییر قیمت حامل‌های انرژی در سال 93 به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم درباره نتایج این پیشنهادات به نظر آقای طیب نیا بستگی دارد، تصریح کرد: تمامی بررسی های کارشناسی درباره قیمت حامل‌های انرژی در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد انجام شده است ولی تصمیم نهایی در حیطه اختیارات وزیر اقتصاد است.

معاون وزیر اقتصاد درباره ارائه پیشنهادات وزارت اقتصاد به دولت در خصوص قیمت حامل‌های انرژی گفت: هر زمانی که آقای طیب نیا این پیشنهادات را تایید کردند طرح مربوطه به دولت ارائه می شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا این سناریوها در قالب لایحه فاز دوم هدفمندی به مجلس ارائه خواهد شد؟ تصریح کرد: این سناریوها هم می تواند در قالب فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارائه و هم می تواند در لایحه بودجه 93 گنجانده شود.

وی البته تاکید کرد: اینکه سناریوی افزایش قیمت‌ها در لایحه بودجه 93 باشد یا هدفمندی یارانه‌ها بستگی به توافق دولت و مجلس دارد؛ اما هم اکنون توافقی در این باره انجام نشده است.

پیش از این علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت یازدهم و بخش خصوصی به ایراد توضیحاتی درباره برنامه دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده پرداخت و گفت: دولت در فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها درصدد است قیمت حامل‌های انرژی را در طول یک برنامه 5ساله اصلاح کند. اما باید این نکته را متذکر شوم که قیمت حامل‌های انرژی براساس قانون اصلاح خواهد شد تا منابع مناسبی در اختیار دولت برای اجرای برنامه‌های خود حاصل شود.
اخبار اقتصادی - تسنیم
 


ویدیو : سناریوهای افزایش قیمت سوخت روی میز طیب‌نیا