سلیمی : احتمال استیضاح وزیر اقتصاد و نفت در مجلس : سلیمی : احتمال استیضاح وزیر ...



استیضاح وزیر اقتصاد , وزیر اقتصاد استیضاح , استیضاح وزیر اقتصاد طیب نیا

سلیمی : احتمال استیضاح وزیر اقتصاد و نفت در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال استیضاح وزیر اقتصاد و نفت خبر داد و گفت: قیمت اضافه شده هر متر مکعب گاز بایستی صرف گازرسانی به روستاها و سیستم گرمایش و سرمایش مدارس شود در غیر این صورت این ۲ وزیر استیضاح خواهند شد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بند 9-3 قانون بودجه تاکنون محقق نشده و همین موضوع انتقاد اعضای کمیسیون را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: در این بند از قانون آمده است که قیمت اضافه شده هر متر مکعب گاز که مجموعا هزار و  ۶۰۰ میلیارد دلار است بایستی صرف گازرسانی به روستاها و سیستم گرمایش و سرمایش مدارس شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبلغ اختصاصی برای سیستم گرمایش و سرمایش مدارس را با توجه به این بند از قانون 200 میلیارد عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه این مبلغ از مردم دریافت می‌شود اما تاکنون برای گرمایش و سرمایش مدارس اختصاص نیافته است.

سلیمی با بیان اینکه انتظار ما تحقق این وعده از سوی وزارت نفت است، خاطرنشان کرد: کمیسیون به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهد بود، نمایندگان دو هفته به وزرای اقتصاد و نفت مهلت دادند که این مبلغ را به سرمایش و گرمایش مدارس اختصاص دهند که در صورت عدم تحقق این موضوع احتمال استیضاح وزرای اقتصاد و نفت وجود دارد.

وی همچنین گفت: در قانون بودجه پیش‌بینی شده که بخشی از درآمد مربوط به دخانیات به مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص یابد که این موضوع نیز تاکنون محقق نشده است؛ انتظار نمایندگان این است که مبلغ ذکر شده نیز به مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت شود./فارس

 


ویدیو : سلیمی : احتمال استیضاح وزیر اقتصاد و نفت در مجلس