سلمان و پسرش در اوج «افول»!/ رمز بیش فعالی شاه سعودی چیست؟ : طی ساعات گذشته ...



بیش فعالی چیست , بیش فعالی جنسی چیست؟ , بیش فعالی در کودکان چیست

طی ساعات گذشته «ملک سلمان» برای نخستین بار در طول دوران قدرت کوتاه خود تبدیل به فردی فعال شده و این بار به جای دراز کشیدن کنار سواحل فرانسه ترجیح داده است حداقل در ظاهر به دنبال مسببین فاجعه منا باشد!

به گزارش مهر، «سلمان بن عبدالعزیز»  در همین راستا ضمن برکناری وزیر امور حج، از تصمیم بزرگ خود مبنی بر تغییر ساختار مدیریتی حج توسط آل سعود خبر داده است.

 این ظاهرسازی های ملک سلمان اما؛ در حالی صورت می گیرد که مقامات سیاسی، امنیتی، رسانه ای و مفتیان درباری جملگی متفق القول اند که اساسا اتفاق خاصی رخ نداده و فاجعه منا و یا سقوط جرثقیل به داخل محوطه مسجد الحرام مصادیق بارزی از «مشیت الهی»، «حوادث عمومی طبیعی» یا در حالت بدتر «متاثر از قصور خود حجاج» بوده است!

در چنین شرایطی تکاپوی ملک سلمان جهت اثبات دلسوزی خود برای حجاج و مقصر دانستن مقامات وزارت حج سعودی و صاحبان مناصب امنیتی در فاجعه منا جای بسی تعجب است. اما به راستی این رویکرد متناقض نشانه چیست؟

واقعیت امر این است که در ورای دلسوزی ها و وعده و وعیدهای ملک سلمان مبنی بر اصلاح ساختار مدیریتی حج، نوعی «وحشت روز افزون» قابل مشاهده است. رمزگشایی از اینکه وی دقیقا از چه چیزی می ترسد البته چندان دشوار نیست.

واقعیت امر این است که پس از وقوع فاجعه منا و دیگر فجایع حج امسال، توان ملک سلمان جهت اداره مناسک حج هم از داخل دربار و هم از خارج از مرزهای عربستان به چالشی سخت کشیده شده است.

پادشاه سعودی به خوبی می داند که در جریان وقوع فاجعه منا، عبور نابهنگام و دیکتاتور مآبانه فرزند دردسر سازش «محمد بن سلمان» از مسیر تردد حجاج و بسته شدن یکی از مسیرهای رفت و آمد آنها چه تاثیر مستقیمی در بر هم خوردن نظم مراسم و در نتیجه شهادت خیل عظیمی از زوار داشته است. وی همچنین به خوبی می داند که وقوع چنین حوادثی در سال های قبلی کم سابقه بوده است.

هم اکنون توان مدیریتی و امنیتی ملک سلمان در اداره مهمترین و بزرگترین مناسک مسلمانان جهان زیر سوال رفته و او به عنوان فردی ناتوان و بی مسئولیت در افکار عمومی کشورش و جهان نمود میابد. در این میان برخی اعضای تاثیرگذار دربار سعودی نیز که از ابتدا نسبت به حضور سلمان و پسرش در قدرت دید مساعدی نداشتند، به درستی معتقدند که پس از شکست آل سعود در جنگ یمن، شکست مطلق این رژیم دیکتاتوری در اداره کنگره عظیم حج ابراهیمی دیگر جایی برای اعتماد بیشتر به پادشاه و فرزندش باقی نگذارده است.

 همچنین محمد بن سلمان نزد بسیاری از اعضای دربار به اصلی ترین مقصر وقوع دو شکست پی در پی منطقه ای و داخلی در عربستان و شتاب آل سعود به سوی افول تبدیل شده است، لذا رمز بیش فعالی پادشاه سعودی در برهه فعلی، وحشت از آینده تاریک و محتوم خویش است.


  اخبار بین الملل  -  مهر 


ویدیو : سلمان و پسرش در اوج «افول»!/ رمز بیش فعالی شاه سعودی چیست؟