سلاح جدید روسیه برای حمله آمریکا +عکس : روزنامه روسی «نیزافیسموی اوبوزرینی»، ...


روزنامه روسی «نیزافیسموی اوبوزرینی»، مقاله‌ای با عنوان «سلاح انتقام» منتشر کرده که در آن آمده است مهندسان دانشکده تکنولوژی حرارتی مسکو، تهیه طرح قطار موشک‌های نسل جدید را به پایان رسانده‌اند. عصر خبر: روزنامه روسی «نیزافیسموی اوبوزرینی»، مقاله‌ای با عنوان «سلاح انتقام» منتشر کرده که در آن آمده است مهندسان دانشکده تکنولوژی حرارتی مسکو، تهیه طرح قطار موشک‌های نسل جدید را به پایان رسانده‌اند.

به گزارش عصرخبر، این قطار می‌تواند جایگزین قطار موشکی «مولودیتس» باشد که روسیه آن را دهه نود قرن گذشته در پی توافق با آمریکایی‌ها، منهدم کرد. قطار جدید «بارگوزین» نام دارد.

روسیه قطار موشکی مولودیتس را ۱۵ سال پیش برپایه توافق خلع سلاح میان مسکو و واشنگتین، منهدم کرد.

حمله به باشگاه همجنس بازان اورلاندو، بهانه جدید آمریکا برای حضور در افغانستان , اقدامات جدید آمریکا برای اجرای برجام , آدرس آمریکا برای ساخت اپل آیدی

منهدم کردن قطارهای حامل موسک شرح اصلی آمریکا برای امضای توافقنامه کاهش ذخیره اسلحه هجومی بود. در سال ۱۹۹۳ بوریس یلتسین رئیس جمهوری وقت روسیه، با انهدام قطار مولودیتش موافقت کرد؛ اقدامی که در آن هنگام، پیروزی برای ایالات متحده آمریکا به شمار آمد. هزینه انهدام این جنگ افزار را آمریکا ارائه داد.

یافتن قطارهای حامل موشک که شمار آن‌ها در اتحاد جماهیر شوری ۱۲ عدد بود، برای سازمان‌های اطلاعات خارجی دشوار بود. ماهواره‌های فضایی نیز نمی‌توانستند میان آن قطار‌ها و قطارهای معمولی تفاوت قائل شوند.

قطارهای مولودیتس ۳۶ واحد موشک حمل می‌کردند که در هر لحظه امکان شلیک موشک‌های بالستیکی قاره پیما از آن‌ها وجود داشت.

روزنامه «نیزافیسموی اوبوزرینی» به نقل از سرگئی کاراکایف فرمانده واحد موشک‌های استراتژیک روسیه نوشته است موشک «بارگوزین» که برای قطار جدید حامل موشک طراحی می‌شود، کم وزن‌تر از موشک‌های بالستیکی قاره پیمای ار اس-۲۶ روسیه خواهد بود. ب

رخی اطلاعات حاکی از آن است که وزن این موشک بیش از ۴۷ تن نخواهد بود. این مساله بسیار حائز اهمیت است چرا که قطار سابق نمی‌توانست بیشتر از ۱۵۰۰ کیلومتر مسی طی کند زیرا ریل‌های آهن روسیه نمی‌توانست وزن موشک‌های «مولودیتس» را که هر کدام به ۱۰۰ تن می‌رسید، تحمل کند.

موشک جدید روسیه , حمله آمریکا به عراق , عکس نوشته های جدید درباره خدا برای پروفایل

اما موشک جدید، در یک کوپه معمولی قطار به طور ۲۴ متر جا می‌شود. این قطار می‌تواند روی هر ریلی راه برود و هر مسافت ممکن را طی کند.

به نظر می‌رسد برنامه ریزی برای ساخت این جنگ افزار جدید، پس از تنش‌های اخیر میان روسیه و غرب آغاز شده است. پرونده‌های مختلف از جمله بحران‌های خاورمیانه، از عوامل تنش اخیر هستند اما مهم‌ترین عامل، بحران اوکراین است. غرب روسیه را به دست داشتن در بحران اوکراین متهم می‌کند از این رو تحریم‌های سختی علیه این کشور اعمال می‌کند. این تحریم‌ها اقتصاد روسیه را بحرانی کرده است.

از سویی اوکراین خواستار پیوستن به پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) شده است. ناتو هم حضور نظامی خود را در مناطق شرقی تقویت کرد. مساله‌ای باعث شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دکترین جدید ارتش این کشور، «ناتو» را خطری اصلی بداند.


ویدیو : سلاح جدید روسیه برای حمله آمریکا +عکس