سقوط بی سابقه ارزش پول ایران در عراق/رفتار سرد و توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی :



سقوط بی سابقه ارزش پول ایران در عراق/رفتار سرد و توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی

 برخی از فروشندگان عراقی نه تنها در در قبال عرضه کالا از ایرانیان، دلار مطالبه می کنند، بلکه با تمسخر در مورد پول ایرانی سخن می گویند.

 

ایران و عراق , چرا ارزش پول ایران پایین است , رفتار آلمانی ها با ایرانی ها


ارزش پول ایران تنها در مقابل ارزهای معتبر از جمله دلار و یورو .. پایین نیامده است، بلکه در برابر دینار عراق هم با سقوط حیرت انگیزی مواجه شد و به نصف آن تنزل یافته است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی انتخاب، نزول ارزش اسکناس ایران موجب رفتار سرد و بعضا توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی شده است.
برخی از فروشندگان عراقی نه تنها در در قبال عرضه کالا از ایرانیان، دلار مطالبه می کنند، بلکه با تمسخر در مورد پول ایرانی سخن می گویند.
این رفتارهای توهین آمیز به حدی افزایش یافته است که برخی از همین کسبه عراقی که چندین سال پیش بدست آوردن اسکناس های ایرانی یکی از آمال و آرزوهایشان به شمار می رفت  ، امروز پس از ارائه ، آن را به کناری پرت می کنند و خواستار هر نوع ارزی به غیر از ریال ایران می شوند.
هم اکنون با مراجعه با صرافی های عراقی ضمن آنکه باید چهره و رفتار سرد آنها را تحمل کنید ، با ارائه یک تراول چک 50 هزار تومانی که آن را هم با اکراه می پذیرند، تنها 25 هزار دینار عراقی دریافت می کنید.


در اینجا به مقایسه ارزش پول دو کشور در چندین سال اخیر می پردازیم:
سال 81 : هر 10 هزار دینار عراقی با 1000 تومان مبادله می شد.

سال 84 : هر5000 تا 6000 دینار عراقی با 1000 تومان مبادله می شد.

سال 87 : هر 3000 دینار برابر 1000 تومان مبادله می شد.

سال 89 : هر 2000 دینار برابر 1000 تومان مبادله می شد.

سال 90 : هر 1000 دینار برابر 1000 تومان مبادله می شد.

آقای وزیر اقتصاد که دائما از رتبه اقتصادی ایران در جهان سخن می گوید ، آمار و ارقام پیشرفت اقتصادی کشور را ارائه می دهند و اقتصاد ایران را جزو بیست کشور برتر دنیا می دانند ، برای این مسئله چه توضیحی دارند؟
آیا مسولین فکر کرده اند که چرا باید در حالی که 10 سال پیش، پول ایران 10برابر پول عراق ارزش داشته است اینک وضع به گونه ای برسد که ارزش پول ما به اندازه نصف واحد پول عراق تنزل یابد!؟
از سوی دیگر، هزاران زائر ایرانی که هر هفته به عراق می روند، همگی ممکن است از این گونه محاسبات نکرده و بدین ترتیب عملاً دچار ضرر و زیان شدیدی شوند.
به واقع چرا مسئولین اقتصادی کشور و سازمان حج وزیارت این مساله را به هموطنان ما اطلاع رسانی نمی کنند؟/انتخاب


ویدیو : سقوط بی سابقه ارزش پول ایران در عراق/رفتار سرد و توهین آمیز کسبه عراقی با زائران ایرانی