سقط جنین، از ۴۰۰ هزار تومان به بالا، در کمتر از یک ساعت! :     یک درمانگاه ...



 

جواب معمای ساعت 30 هزار تومان , معمای 30 هزار تومان و ساعت و شاگرد , گوشی زیر 100 هزار تومان

 

یک درمانگاه تخصصی در قلب یکی از میدان های معروف پایتخت، حجامت، تزریق، پانسمان، جراحی های کوچک، پزشک عمومی، گوش، حلق و بینی و گوارش تابلوهایی بود که بر سردر درمانگاه خودنمایی می کرد، ولی نشانی از تابلوهای ورود نوزاد به این دنیا ممنوع و یا فریب دیگران به قیمت دختر بودن وجود نداشت.

 

به محض ورود به درمانگاه، با پرستاری حدودا ۲۷ ساله روبه رو شدیم و با یک نگاه، متوجه ما شد. برای اینکه به آنچه در ذهنمان می گذرد، شک نکند، گفتیم با خانم «س» کار داشتیم که در پاسخ گفت: خودم هستم؛ امرتون؟ ما هم کاملا صریح و بدون رودربایسی، امرمان را گفتیم. پرستار دستپاچه ما را به اتاق خلوتی کشاند و پرسش و پاسخ ها آغاز شد... .

این ها مشاهدات خبرنگاری است که از روی کنجکاوی، چیزی را که شنیده بود، پیگیر شد.

بنا بر مشاهدات و شنیده های خبرنگار «تابناک» اجتماعی، پرده بکارت در مدت یک ساعت، آن هم با مبلغ چهارصد تا ششصد هزار تومان توسط یک تیم چهار نفره، متشکل از پزشک متخصص زنان و زایمان و پرستار در درمانگاه ... واقع در فلکه دوم صادقیه ترمیم می شود، به گونه ای که به گفته پزشک و پرستاری که مبادرت به انجام چنین عمل خلاف شرع و قانون می کنند، امکان تشخیص ترمیمی بودن پرده بکارت ۱۰۰ درصد غیرممکن است؛ حتی با معاینات پزشکی قانونی!

ترمیم پرده بکارت به صورت غیرقانونی تنها نمونه ای از اقداماتی است که توسط این درمانگاه انجام می شود و سقط جنین و وازکتومی به صورت غیرقانونی از جمله اقدامات دیگری است که در این مرکز به ظاهر قانونی انجام می شود.

برای سقط جنین نیز بسته به میزان سن جنین، مبالغ از حداقل ۴۰۰ هزارتومان آغاز و تا مبالغ میلیونی قابل افزایش است.

سقط جنین، عملی خلاف قانون و شرع است که فقط در مواردی محدود و با حکم دادگاه امکان انجام این اقدام وجود دارد و در سایر موارد نه تنها اقدام خلاف قانون بوده بلکه با عاملان آن نیز به شدت برخورد قانونی می شود.

گفتنی است، انجام چنین اعمالی از سوی تیم ۴ نفره در حالی صورت می گیرد که رئیس درمانگاه از انجام چنین اقداماتی کاملا بی اطلاع است.

افزایش سقط جنین غیرقانونی در کشور

چندی پیش نیز یک متخصص زنان و زایمان با هشدار نسبت به افزایش و عوارض سقط های غیرقانونی در کشورگفت: متاسفانه بارداری در میان گروه سنی ۱۸ و ۱۹ ساله کشور افزایش یافته است.

دکتر ژانت مهجوری افزود: یکی از نتایج سخت بودن شرایط ازدواج برای جوانان برقراری روابط به دور از نظارت والدین و خانواده در میان برخی از جوانان است و چنانچه داوری درباره پیامدهای اخلاقی و ارزشی این روابط را مسکوت بگذاریم پیامدهای دیگر این روابط از جمله سقطهای غیرقانونی و خطرناک لزوم آگاهی بخشی به جوانان به ویژه دختران و زنان دوچندان می شود.

وی با ابراز تاسف نسبت به انجام سقط جنین توسط ماماهایی که شرایط انجام آن را رعایت نمی کنند گفت: اغلب دختران و زنانی با طیف سنی ۳۰ تا ۵۰ ساله به دلیل بارداری ناخواسته و از ترس آبرو اقدام به سقط جنین می کنند و این درحالی است که این عمل عوارضی همچون پارگی رحم، نازایی ثانویه، خونریزی طولانی و سقط ناقص را موجب می شود.

مهجوری ادامه داد: اغلب افرادی که برای انجام سقط جنین مراجعه می کنند اغلب دختران و زنانی هستند که به دلیل فقر مالی و از روی ناچاری به عقد موقت تن داده اند. این افراد به دلیل بارداری ناخواسته، فقر فرهنگی، عدم آگاهی از روش های جلوگیری از بارداری نوین و ترس از آبروی خود حاضر به انجام این کار می شوند.

به گفته این متخصص زنان سقط جنین در شرایط و امکانات غیر بهداشتی و استریلیزه انجام می شود و در کنار انجام سقط های غیرقانونی توسط افراد ناشناس، داروها و آمپول های این عمل نیز در بازارهای سیاه همراه با عارضه به فروش می رسد که سقط ناقص را سبب می شود.

خطر مرگ مادر با سقط جنین غیرقانونی

كورتاژ از نظر پزشكی به معنی تراشیدن جدار داخلی رحم است كه با وسیله ای به نام «كورت» انجام می شود و معمولا دارای دو جنبه تشخیصی و درمانی است و اصولا به دلیل مضرات و خطرات آن سعی می شود كمتر از این روش (جز در شرایط خاص) استفاده شود.

دكتر فرشته معاون ، جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی در این باره به جام جم می گوید: كورتاژهای تشخیصی بیشتر در مورد زنانی كه دچار اختلالات و نامنظمی های پریودی هستند و بخصوص آن دسته ای كه دارای سن بالای ۳۵ سال هستند به كار می رود.

وی با اشاره به این كه زنان با اختلال تخمك گذاری از قبل با یك سری پریودهای نامنظم مراجعه می كنند یا آن دسته ای كه در آزمایش های سونوگرافی شان گزارش فیبرم رحمی می شود، به دلیل این كه دچار یك سری اختلالات خونریزی های نامنظم هستند، پزشك جهت اطمینان از این كه سلول های جداره داخلی رحم یا درواقع لا یه آندومتر آنها دارای سلول های مشكوك یا سرطانی است یا خیر، عمل كورتاژ را انجام می دهد تا بدین وسیله مشخص شود هیچ مشكلی وجود ندارد.

دكتر معاون با بیان این كه اگر در سونوگرافی گزارشی از كولیك یا فیبرم های زیرمخاطی بسیار ریز وجود داشته باشد باز هم ناچار به انجام كورتاژ و عمل تخلیه می شوند، درخصوص كورتاژهای درمانی اظهار می كند: این نوع كورتاژ بیشتر در حاملگی ها انجام می شود و در مواردی كه سقط جنین (به صورت سقط اجتناب ناپذیر یا جنین در حال خروج از رحم) انجام شده است كورتاژ در سن زیر ۲۰ هفتگی صورت می گیرد.

این جراح متخصص با اشاره به این كه كورتاژ در حاملگی های پایین تر از ۱۳ تا ۱۴ هفتگی به نام «دی اندسی» معروف است، یادآور می شود: در این نوع از كورتاژ ابتدا باید دهانه رحم باز شود و سپس محصولات حاملگی تخلیه شود ولی در كورتاژ «دی اند ای» فرد در سنین بالای ۱۴ هفتگی حاملگی است و استخوان بندی جنین تشكیل شده است.

دكتر معاون ضمن اشاره به مضرات و خطرات عمل كورتاژ عنوان می كند: افراد باید بدانند كه معمولا پزشكان در مواقعی كه جنین فاقد قلب است یا حاملگی پوچ رخ داده و جنینی تشكیل نشده از كورتاژ استفاده می كنند.

وی اذعان می كند: گاهی در حین كورتاژ پزشكان با مشكلات فراوانی مواجه می شوند كه جان مادر به خطر می افتد. به عنوان مثال گاهی اوقات پزشكان در حین كورتاژ در زیر بیهوشی با دهانه بسته رحم مواجه می شوند و در مواقعی دهانه رحم (گردن رحم) بسته و یا زوایه دار می شود كه با ریسك پارگی رحم مواجه می شوند.

به گفته این پزشك، بنابراین افرادی كه قصد ختم بارداری آن هم به صورت غیرقانونی را دارند، باید بدانند كه خطرات زیادی همچون سوراخ شدن رحم، پارگی روده و بدنه عروق لگن، یا باعث خونریزی های مرگبار یا عفونت های شدید می شود كه در هر دو صورت موفق به تخلیه كامل نشده و بقایایی از محصولات حاملگی در رحم باقی می ماند كه باید مجددا عمل جراحی تكرار شود كه هم هزینه بر و هم از نظر سلامتی بسیار خطرناك است.

پیشگیری از كورتاژ

این متخصص زنان ضمن اشاره به این كه تمامی مراكز درمانی دولتی و خانه های بهداشت، روش های پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار می دهند، خاطرنشان می كند: افرادی كه در این زمینه با پزشك خود در مشورت هستند، می توانند قبل از حاملگی از مشاوره خوبی برخوردار شوند و توسط پزشك بهترین روش جهت جلوگیری از بارداری به آنها پیشنهاد شود تا بدین وسیله كمترین عارضه برای آنها ایجاد شود.

دكتر معاون می افزاید: افرادی كه دارای سابقه فشارخون، وزن بالا و بیماری های عروقی هستند، نمی توانند از قرص های ضدبارداری استفاده كنند و اگر به طور نابجا فرد شروع به مصرف این قرص ها كند یا بدون مشورت با پزشك مصرف آن را كنار بگذارد با عواقب خطرناكی مواجه خواهد بود.

اشتباه خطرناك

وی تصریح می كند: اشتباهی كه اغلب بین عوام صورت می گیرد آن است كه همه كورتاژها به یك روش صورت می گیرد، در صورتی كه نوع كورتاژ بستگی به سن حاملگی دارد و اگر استخوان بندی جنین شكل گرفته باشد، به هیچ عنوان نمی توان با روش های رایج، جنین را از رحم خارج كرد و این امر باعث لطمه زدن به مادر، پارگی رحم، عفونت و خونریزی های شدید، عوارض نارسایی دهانه رحم، چسبندگی های داخل رحم، نازایی و به جا ماندن بقایای حاملگی می شود كه هریك به تنهایی می تواند خطرات جدی و حتی فوت مادر را به همراه داشته باشد.../تابناک


ویدیو : سقط جنین، از ۴۰۰ هزار تومان به بالا، در کمتر از یک ساعت!