سفر یک مقام وزارت خارجه فرانسه به ایران : روزنامه لبنانی « السفیر» به نقل از ...


روزنامه لبنانی « السفیر» به نقل از یک منبع فرانسوی با بیان اینکه روابط فرانسه با جمهوری اسلامی ایران خوب است، نوشت که « جان فرانسوا جیرو» رییس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه برای دیداری رسمی بزودی به تهران سفر می کند. خبرگزاری ایرنا: روزنامه لبنانی « السفیر» به نقل از یک منبع فرانسوی با بیان اینکه روابط فرانسه با جمهوری اسلامی ایران خوب است، نوشت که « جان فرانسوا جیرو» رییس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه برای دیداری رسمی بزودی به تهران سفر می کند.

السفیر در شماره روز شنبه خود افزود: این منبع فرانسوی با اشاره به دعوت «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی از «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض، گفت که فرانسه با هر دو کشور روابط خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: روابط فرانسه با ایران سخت و مشکل بود اما امروز باب گفت وگوی بین دو کشور گشوده است، ما در تهران سفارتخانه داریم ، دیدارهای متقابل مسئولان دو کشور برگزار می شود و بزودی فرانسوا جیرو به تهران سفر می کند.

این منبع فرانسوی در باره سفرهای متوالی فرانسوا جیرو به ایران که در این مدت به سه سفر رسیده است، اظهار داشت: دیدارهای مقامات فرانسوی شامل چند کشور از جمله ایران ، عربستان سعودی و مصر می شود.


ویدیو : سفر یک مقام وزارت خارجه فرانسه به ایران