سفر مقامات بلند پایه سوریه به تهران : یک هیئت از وزرا و مسئولان سوریه به ریاست ...


یک هیئت از وزرا و مسئولان سوریه به ریاست عمر غلاونجی معاون نخست‌وزیر سوریه در امور خدمات (و وزیر ادارات داخلی) روز گذشته (سه‌شنبه 3 مرداد/24 جولای) برای سفری سه روزه وارد تهران شدند. خبرگزاری فارس: یک هیئت از وزرا و مسئولان سوریه به ریاست عمر غلاونجی معاون نخست‌وزیر سوریه در امور خدمات (و وزیر ادارات داخلی) روز گذشته (سه‌شنبه 3 مرداد/24 جولای) برای سفری سه روزه وارد تهران شدند.

روزنامه الوطن سوریه با اعلام این خبر تصریح کرد که در میان این وزرا، وزرای نفت، معادن، منابع آبی، بهداشت، مسکن و رئیس هیئت برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی و رئیس بانک مرکزی سوریه هستند.

گفته می‌شود در این هیئت احمد عرنوس معاون وزیر خارجه سوریه و دو مسئول از وزارت کشور سوریه نیز حضور دارند.

عبدالرضا قاسمیان مشاور اقتصادی سفارت ایران در دمشق اعلام کرده است که هدف این سفر، توسعه همکاری‌ اقتصادی دمشق و تهران با توجه به فشارهای اقتصادی چند کشور غربی و عربی است که بر سوریه و مردم آن وارد می‌شود.

الوطن نوشت که حجم تبادل بازرگانی ایران و سوریه 400 میلیون دلار است که خدمات فنی و مهندسی صادراتی ایران در حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار را باید بدان افزود.

الوطن افزود که توافقنامه اخیر تجارت آزاد دو کشور ماه گذشته اجرایی شده است و پیش‌بینی می‌شود که حجم مبادلات دو کشور به دو میلیارد دلار برسد.

سوریه به دلیل استواری در مواضع خود در حمایت از مردم و مقاومت منطقه در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکنون قربانی 17 دور تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا شده است و در ماه‌های اخیر اعراب متحد آمریکا نیز به این تحریم‌های تحمیلی پیوسته‌اند.    


ویدیو : سفر مقامات بلند پایه سوریه به تهران