سفر به ایران برای ‌گرفتن حضانت دختر 8 ساله : مهندس ایرانی مقیم فرانسه به دادگاه ...


مهندس ایرانی مقیم فرانسه به دادگاه خانواده رفت و درخواست طلاق و گرفتن حضانت دختر 8 ساله‌اش را داد.

همشهری: مهندس ایرانی مقیم فرانسه به دادگاه خانواده رفت و درخواست طلاق و گرفتن حضانت دختر 8 ساله‌اش را داد.

این مرد میانسال که صبح دیروز به همراه وکیلش در دادگاه خانواده تهران حاضر شده بود، به قاضی عموزادی، رئیس شعبه 268 دادگاه گفت: در حدود 20 سال پیش برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه رفتم و در آنجا مدرک مهندسی‌ام را گرفتم. در این مدت گاهی اوقات به ایران می‌آمدم و سری به خانواده‌ام می‌زدم. در آخرین سفری که به ایران داشتم از طریق یکی از دوستانم با دختری به نام سارا آشنا شدم. او می‌گفت که علاقه زیادی به زندگی در اروپا دارد و من که عاشق وی شده بودم، به او پیشنهاد ازدواج دادم.

مرد میانسال ادامه داد: خیلی زود مراسم عقد و عروسی ما برگزار شد و پس از آن راهی فرانسه شدم تا مقدمات سفر همسرم را فراهم کنم. مدتی بعد او هم نزد من آمد و زندگی مشترک ما شروع شد. من در فرانسه در شرکت کوچکی کار می‌کردم و زندگی خوبی داشتیم. یک سال بعد هم صاحب دختری شدیم و خوشبختی‌ام چند برابر شد.

برای دخترم همان جا شناسنامه گرفتیم اما بعد از تولد او اخلاق و رفتار سارا تغییر کرد. او مرتب بهانه می‌گرفت. اصلا اهمیتی به زندگی‌اش نمی‌داد. مرتب بر سر تربیت فرزندمان با هم درگیر بودیم. من دوست داشتم آداب و رسوم ایرانی را به دخترم یاد دهم اما او دوست داشت فرزندمان آداب و رسوم غربی‌ها را یاد بگیرد.

برای همین مرتب با هم درگیر بودیم تا اینکه پس از چند سال زندگی مشترک، همسرم به دادگاه فرانسه رفت و درخواست طلاق داد و خواستار حق و حقوقش شد. وقتی این موضوع را شنیدم با یکی از دوستانم که در ایران وکالت می‌کند تماس گرفتم و با مطرح کردن مشکلم از او خواستم که مرا کمک کند. من یک ایرانی مقیم فرانسه هستم و همه زندگی‌ام در این کشور است اما دیگر حاضر نیستم در آنجا زندگی کنم چون واقعا در این مدت سارا مرا خیلی اذیت کرده است. هر وقت با هم دعوا می‌کردیم مرا از خانه بیرون می‌کرد و من برخی از شب‌ها در شرکت می‌خوابیدم.

ما بدون شناخت قبلی با هم ازدواج کردیم و چون در ایران عقد کردیم، به ایران آمدم تا در کشورم از همسرم جدا شوم. مرد میانسال گفت: مهریه همسرم 500 سکه است که همه آن را پرداخت می‌کنم اما می‌خواهم حضانت دخترم که حالا 7 ساله است را بگیرم. بعد از اظهارات این مرد قاضی عموزادی درخواست احضار همسر این مرد را از طریق وزارت امورخارجه صادر کرد. وی به گفت: از آنجا که فرزند این مرد تابعیت و شناسنامه فرانسوی دارد، دادگاه همان کشور باید درباره وضعیت حضانت فرزند وی تصمیم بگیرد اما تشریفات قانونی طلاق و مهریه باید در کشور ایران انجام شود.


ویدیو : سفر به ایران برای ‌گرفتن حضانت دختر 8 ساله