سفری به «فرنچ ریویرا» فرانسه : «فرنچ ریویرا» ، ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا ...


«فرنچ ریویرا» ، ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا در کناره های دریای مدیترانه است که به دلیل زیبایی و شکوه، از شهرت والایی در دنیا برخوردار است.      
پادشا- ترجمه از ساره محمدی: «فرنچ ریویرا» ، ناحیه ساحلی فرانسه و  ایتالیا در کناره های دریای مدیترانه است که به دلیل زیبایی و شکوه، از شهرت والایی در دنیا برخوردار است. اگر شانس سفر به این مکان دوست داشتنی را پیدا کردید، از این شش مکان دیدنی غافل نشوید.

1.    «کَسِل هیل» در «نیس» (La Colline du Chateau (Castle Hill,  Nice، فرانسه

اگر به «کوته دآسو» سفر می کنید، توصیه می کنیم قبل از هر جای دیگری، اولین توقفتان در «نیس»، با چشم اندازهای زیبایش به سواحل دریای مدیترانه باشد. برای تماشای آنچه انقدر تعریفش را می کنند به «کسل هیل» صعود کنید و زمانی که به قله رسیدید از تماشای چشم اندازهای وسیع به « Baie des Anges»، «Old Town»، ساحل «Nice»، و از آثار متنوع و جذاب معماری، و بقایای دیوارهای فروریخته قلعه روی تپه ها لذت ببرید.

پارک سرسبز کسل هیل، مکانی ایده آل برای پیکنیک و یا استراحت دادن به پاهای خسته در یک روز پر از گشت و گذار است.

(نیس: از شهرهای فرانسه در ناحیه «پراونس آلپ کوت دازور» )

ریویرا فرانسه , eze، فرنچ ریویرا , فرانسه

سفارت فرانسه , تور فرانسه , پرچم فرانسه

2.    «اولد تاون» در «نیس» (Old Town)، فرانسه

منطقه رنگارنگ «اولد تاون»، معروفیتش بخاطر خیابان های باریک، گالری، فروشگاه ها و رستوران های فراوان آن است. کافه های بیشماری در میدان های شهر وجود دارد که به شما فضایی دلنشین می دهد که در آن آسوده بنشینید و با نوشیدن قهوه خستگی را از تن بیرون کنید. اگر شانس سفر به این منطقه زیبا را داشتید توصیه می کنیم به رستوران «Lou Pilha Leve» بروید و «پیتزای پیاز» میل کنید.

فرنچ پرس , وقت سفارت فرانسه , قهوه فرانسه

سفارت فرانسه در تهران , تحصیل در فرانسه , ورزشگاه نیس فرانسه

3.    روستای (Èze)، فرانسه

در میان صخره های ناهموار، برفراز دریا، روستای قرون وسطایی Èze به چشم می خورد. این روستا با ساختمانهای سنگی زیبا، در کوچه های مارپیچی اش صحنه هایی کارت پستالی ایجاد می کند. دوربین و یک جفت کفش راحت برای قدم زدن را فراموش نکنید. شیب های این روستا، شما را به قله (در ارتفاع 427 متری از سطح دریا) هدایت می کند.

نیس فرانسه , شهرهای فرانسه , تیم ملی فرانسه

فرنچ , طرز تهیه قهوه فرانسه , کامپیوتر سفری خودرو چیست

4.    روستای گرس (Grasse)، فرانسه

این روستای خوش منظره قرون وسطایی که عنوان پایخت عطر دنیا را به خود گرفته است، و کارخانه های معروف عطر سازی) معروف مثل Fragonard برای کارکنان خود تورهای رایگان به این روستا می گذارد.  که از سرزمین های بی انتهای گیاه اسطوخودوس، در این تپه مرتفع دیدن کنند. پس ارزشش را دارد که سری به آنجا بزنید و رایحه این گیاه خوشبو را استشمام کنید. این روستا بین «کن» و «نیس» واقع شده است.

سفیر فرانسه در ایران , لیگ فرانسه , ازدواج فرانسه

رنو فرانسه , رییس جمهور فرانسه , حمله تروریستی در فرانسه

5.    شبه جزیره موناکو (Monaco)

موناکو، کشور شاهزاده نشین، که به بهشت جهانگردان و ثروتمندان مشهور است، دومین کشور کوچک دنیاست که در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است. فراموش نکنید که تنها یکبار زندگی می کنید، پس حتی اگر وضعیت مالی چندان مساعدی هم ندارید سعی کنید به این منطقه سفر کنید و به نوبه خود از جذابیت های آن لذت ببرید.

بازی پرتغال و فرانسه , فرانسه پرتغال , فرنچ ناخن

نتیجه بازی پرتغال و فرانسه , استادیوم نیس فرانسه , یورو 2016 فرانسه

6.    منتون (Menton)، فرانسه

«منتون» در «فرنچ ریورا» به «مروارید فرانسه» مشهور است. این منطقه چیزی از زیبایی های روستاهای ساحلی کم ندارد جز اینکه شلوغ و پر رفت و آمد است.  6 ساحل آن هیچگاه، (بخصوص در تعطیلات) خلوت نمی شود. کوچه های فراوان آن پر از فروشگاه هایی کوچک با اجناسی گران قیمت است.  روزهای آفتابی، باغ های استثنایی، غذاهای لذیذ ایتالیایی (بدلیل موقعیت مرزی این شهر) از جاذبه های گردشگری آن است. در سفر به ریویرا بهترین کار گذراندن یک بعد از ظهر در منتون است.

بخاطر داشته باشید که در فوریه هر سال فستیوال «لیمو و پرتقال» در منتون برگزار می شود. (جشن بهار و رجعتی به گذشته این شهر، زمانی که از بحران تولید مرکبات جان سالم بدر برد). 

موزه لوور فرانسه , راهنمای سفر چارتر به فرانسه و نقاط گردشگری , ایرانیان فرانسه

کامیون فرانسه , پایتخت فرانسه , ورزشگاه آلیانز ریویرا


ویدیو : سفری به «فرنچ ریویرا» فرانسه