سفارتخانه های خارجی کجای تهران قرار دارند؟ : جالب است بدانیم که کدام سفارتخانه ...


جالب است بدانیم که کدام سفارتخانه خارجی در کدام منطقه از مناطق کلان شهر تهران قرار گرفته است. عصر ایران: جالب است بدانیم که کدام سفارتخانه خارجی در کدام منطقه از مناطق کلان شهر تهران قرار گرفته است.

نامه نیوز نوشت: «سفارت‌خانه» بخشی از خاک یک کشور در کشوری دیگر محسوب می شود که نمایندگی دائم و یا موقت یک کشور در کشور میزبان را برعهده دارد. هنگامی که روابط دیپلماتیک میان دو کشور آغاز و یا از سر گرفته شود اولین موضوعی که باید به آن رسیدگی شود، بحث تاسیس و یا بازگشایی سفارت خانه و استقرار سفیر و دیپلمات است. سفارت خانه بخشی از خاک کشورها در کشور دیگر است که مصونیت تمامی افراد سفارت خانه از قوانین کشور میزبان را برعهده دارد.

تهران، پایتخت ایران نیز همانند دیگر پایتخت های جهان در حدود 82 سفارت خانه را در خود جای داده است. کشورهایی از قلب آسیا و اروپا و آمریکا تا جنوبی ترین کشورهای قاره آفریقا و اقیانوسیه.

بحث جالب توجه در این باره، محل قرار گرفته محل سفارت خانه های خارجی در مناطق مختلف تهران است. با توجه به آنکه شهر تهران یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب میشود، بخش های های مختلف این کلان شهر نیز خود از ویژگی های متفاوت و مخصوص به خودی برخوردار است.

محل قرار گرفتن سفارت خانه های خارجی در شهر تهران اغلب به سه بخش تقسیم می شود، برخی از سفارت خانه های خارجی مانند برزیل و آفریقای جنوبی در شمال شهر و در مناطق خوش آب و هوای تهران قرار گرفته اند، برخی دیگر مانند پاکستان و روسیه، ترکیه و ارمنستان در مناطق مرکزی و اغلب شلوغ و برخی دیگر مانند عربستان در منطقه شرق تهران قرار گرفته اند.

در جدول زیر نگاهی داریم اجمالی به محل قرار گرفتن سفارت خانه های برخی از کشورهای همسایه، اروپایی آفریقایی در تهران.

کشور

منطقه/خیابان

پاکستان

خیابان فاطمی

افغانستان

بهشتی (عباس اباد)

روسیه

نوفل لوشاتو

عراق

خیابان ولیعصر، خیابان دمشق

بحرین

بلوار افریقا(جردن)

امارات

خیابان ظفر

عمان

افریقا(جردن)

عربستان

پاسداران، سه راه فرمانیه

سوریه

جردن

مصر

شریعتی(بعد از پل رومی)

تونس

فرشته

سودان

جردن

آفریقای جنوبی

تجریش

آلمان

خیابان فردوسی

ارمنستان

جمهوری

استرالیا

وزرا

انگلیس

فردوسی

برزیل

زعفرانیه

ترکیه

چهار راه استانبول

چین

فرمانیه

ژاپن

میدان آرژانتین

سوئد

پاسداران شمالی

حافظ منافع آمریکا

خیابان پاسداران

مالزی

محمودیه


ویدیو : سفارتخانه های خارجی کجای تهران قرار دارند؟