سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در یمن بسته شد : در حالی که رهبر انصارالله یمن ...



ارسال بسته از آمریکا به ایران , ارسال بسته به آمریکا , انگلیس یا آمریکا

در حالی که رهبر انصارالله یمن در سخنانی نگرانی خارجی را از اوضاع یمن غیرقابل توجیه خواند، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد، ناامنی‌های سیاسی در یمن بر قدرت این کشور در مبارزه با تروریسم تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد، ناامنی‌های سیاسی در یمن بر قدرت این کشور در مبارزه با تروریسم تاثیر خواهد گذاشت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، بدون شک ناآرامی‌های سیاسی در صنعاء بر قدرت‌ واشنگتن در مبارزه با تروریسم تاثیر خواهد گذاشت. ما امروز آموزش‌های خود را ادامه می‌دهیم و هنوز در صورت نیاز توانایی انجام عملیات مبارزه با تروریسم داخل یمن را داریم.

در همین حال مقامات آمریکا تصریح کردند: سفارت آمریکا در صنعاء به دلیل اوضاع امنیتی نابسامان در یمن بسته شده است.

وزارت خارجه انگلیس هم به دلیل نگرانی‌های امنیتی سفارتخانه خود در صنعا را بست و دیپلمات‌های خود را از یمن خارج کرد.

پیشتر عبدالملک حوثی نگرانی برخی کشورها را غیرقابل توجیه خواند و تاکید کرده بود: در صورت برانگیختن آشوب داخلی به منافع آنها آسیب وارد خواهد شد.

وی گفت: هیات‌های دیپلماتیک که از یمن فراری هستند موجب برانگیختن ترس و وحشت می‌شوند. آنها می‌دانند که اوضاع امنیتی با ثباتی را شاهد هستند و این چیز واضحی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: این هیات‌ها اهدافی سیاسی را برای اعمال فشار بر ما دنبال می‌کنند اما این امر سودی برای آنها نخواهد داشت.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو : سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در یمن بسته شد