سریال «آسمان من» را دیده اید؟ : در روزهایی که شبکه های دو و پنج سریال دندانگیری ...


در روزهایی که شبکه های دو و پنج سریال دندانگیری برای مخاطب شان ندارند، مجموعه «آسمان من» با همه بازیگران مطرح و موضوع جذابش در بدترین ساعت روی شبکه دیجیتال افق می رود.



روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: در روزهایی که شبکه های دو و پنج سریال دندانگیری برای مخاطب شان ندارند، مجموعه «آسمان من» با همه بازیگران مطرح و موضوع جذابش در بدترین ساعت روی شبکه دیجیتال افق می رود. این بدسلیقگی نشانه چیست؟ مقصر معاونت سیما است یا شبکه افق؟

احتمالا نام «آسمان من» زیاد به گوش تان آشنا نباشد، شاید هم اطلاع ندارید که سریالی به این نام در حال پخش از تلویزیون است. خب حق دارید؛ چرا که نه تبلیغ مناسبی داشته و نه از شبکه سراسری پخش می شود.

تصاویر سریال آسمان من , سریال آسمان هوای باران دارد , کیا این سریال خنده دار ایرانی رو دیده

این سریال از تولیدات موسسه اوج است و در روزهای فرد، نوروز امسال روی آنتن شبکه دیجیتال و تازه تاسیس افق رفت اما چون در ترافیک برنامه های تعطیلات ابتدای سال به چشم نیامد، هفته پیش بازپخش شد و حالا یک بار دیگر در کنداکتور قرار گرفته تا ساعت 18 روزهای فرد پخش آن از سر گرفته شود. از آنجا که این سریال هم چند بازیگر مطرح و هم موضوعی جذاب دارد، پخش آن از شبکه افق عجیب به نظر می رسد.

این در شرایطی است که بدانیم شبکه های سراسری با مشکلی به نام سریال خوب مواجه هستند و همین الان شبکه های دو و پنج برای باکس سریال شان سراغ تولیدات مراکز استان رفته اند.

برای رسیدن به چرایی این اتفاق سراغ کارگردان، رییس گروه فیلم و سریال موسسه اوج و مدیر شبکه افق رفته ایم. اگر چه در این تلاش پاسخی روشن به دست نیامد اما یک چیز محرز است، اینکه تلویزیون روی خوشی به «آسمان من» نشان نداده و با بدسلیقگی زمینه هدر رفتن آن را فراهم کرده.

«آسمان من» چیست؟


بگذارید ابتدا کمی از این سریال برای تان بگوییم تا مشخص شود دلیل اصرار بر لزوم پخش آن از شبکه سراسری چیست؟ «آسمان من» توسط محمدرضا آهنج کارگردانی شده که در کارنامه اش سریال هایی مثل «به دنیا بگویید بایستد»، فصل دوم «عملیات 125» در موسسه اوج یعنی خارج از مجموعه سازمان صدا و سیما ساخته شده، برای همین جزو معدود آثاری است که در طول تولید مشکلات دیگر سریال ها یعنی بحران مالی را نداشت و سازندگان برای آن سنگ تمام گذاشتند.

از آن طرف هم سوژه سریال و هم بازیگران پرتعداد آن خبر از اثری مخاطب پسند می دهد. اتفاقی که در شش قسمت پخش شده شاهدش بودیم و احتمالا این کیفیت تداوم خواهد داشت.

داستان محوری «آسمان من» امنیت پرواز است. دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی، سروش صحت، چکامه چمن ماه، امیررضا دلاوری، محمد عمرانی و مجید مشیری هم بخشی از 75 بازیگرش هستند.

کارگردان از افق راضی است؟


پیش از همه سراغ کارگردان می رویم تا بدانیم آیا او از پخش سریال از شبکه افق رضایت دارد. محمدرضا آهنج ترجیح می دهد خیلی وارد ریز ماجرا نشود؛ او مایل به گفتگو درباره متن و فرامتن سریال نیست اما از لحن کلام می توان متوجه دلخوری اش شد.

خب، کدام کارگردانی دوست دارد سریالی بسازد و دیده نشود؟! سراغ آرشیو گفته های آهنج می رویم؛ او در تاریخ بیست و هفتم اسفند در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) گفته بود «آسمان من» علاوه بر افق روی آنتن شبکه سه هم خواهد رفت: «تکمیل این سریال با راه اندازی شبکه افق همزمان شد و این شبکه هم فرصت نمایشی نوروز را مغتنم شمرد و «آسمان من» برای پخش از دوم فروردین انتخاب شده است. قرار است این سریال با فاصله پخش 6 قسمت از شبکه افق به طور یک شب در میان در شبکه سوم سیما نیز روی آنتن برود.» این اتفاق تا الان محقق نشده و معلوم نیست میان مسئولان شبکه های سه و افق چه گذشته؟


دیده شدن دو فرشته در آسمان عربستان , عکس جالب و کمتر دیده شده از سریال قهوه تلخ , ویدیو های دیده نشده سریال مختازنامه

موضع موسسه اوج

گزینه بعدی موسسه اوج است که به عنوان صاحب اثر باید پاسخ دهد چرا سریالی به این اهمیت روی آنتن شبکه سراسری قرار نگرفته. این سوال را با والی نژاد رییس گروه فیلم و سریال موسسه اوج در میان می گذاریم؛ به ویژه آن که پیش از افق، خبرهای غیررسمی از پخش «آسمان من» از یکی از شبکه های سراسر حکایت داشت.
والی نژاد پاسخ به سوالات را منوط به پاسخگویی مدیر شبکه افق می کند. می گوییم شما صاحب اثر هستید و می توانستید برای پخش آن از شبکه ای سراسری رایزنی کنید، الان نتیجه زحمت و صرف هزینه هدر رفته و ... اما او باز هم گفتگو را مشروط به گفته های مدیر شبکه افق می کند.

مدیر شبکه افق پاسخگو نیست


تلاش برای برقراری دیالوگ با سید جواد رمضان نژاد، مدیر شبکه افق به نتیجه نمی رسد. تماس ها و پیامک ها بی پاسخ می مانند و باز هم تنها محل رجوع مان آرشیو اخبار است. 23 دی ماه سال پیش در سایت بانی فیلم خبری به چشم می خورد که نشان می داد خود مسئولان افق هم نگران دیده نشدن «آسمان من» بوده اند و قرار بوده سریال از شبکه یک نیز پخش شود.

در این خبر به نقل از حیدری، روابط عمومی شبکه افق چنین آمده: «هنوز وضعیت پخش شبکه یک این مجموعه مشخص نشده و این احتمال می رود بعد از پخش شبکه افق، سریال به طور همزمان از شبکه اول سیما نیز روی آنتن رود.»

«آسمان من» تحریم شده؟


باکس سریال شبکه های یک و سه پر است و با این حساب فرضیه بازپخش «آسمان من» از طریق آنها منتفی است. حالا کارگردان و روابط عمومی شبکه افق براساس چه شنیده و قول و قراری چنین خبری را رسانه ای کرده اند، مشخص نیست. قرار دادن این اتفاق با عدم اطلاع رسانه ای شبکه ها از پخش «آسمان من» ذهن را به یک نتیجه می رساند که شاید سریال توسط معاونت سیما تحریم شده! در چند روز اخیر، نام و ساعت پخش مجموعه های نمایشی در شبکه های مختلف زیرنویس می شود اما خبری از «آسمان من» نیست و همین شائبه ها را دو چندان می کند.

دانلود سریال , سریال آسپرین , دانلود سریال کره ای

اوضاع شبکه های سراسری

قطعا «آسمان من» خالی از ضعف نیست. قطعا بهترین مجموعه ساخته شده هم نیست و البته قرار نبوده همه را پای تلویزیون میخکوب کند. سریال اما در شرایط از شبکه افق پخش می شود که شبکه های سراسری وضع چندان مطلوبی ندارند. شرایط شبکه دو و پنج بدتر هم هست و برای پر کردن باکس شان مجبور شده اند سراغ «شهر من شیراز» و «خاتون» بروند که از تولیدات استانی هستند.

البته که چنین ساخته هایی هم باید مورد توجه باشند اما کدام عقل سلیمی یک سریال الف ویژه را با تولیدات استانی عوض می کند؟ «آسمان من» اگر بعدا از طریق یکی از شبکه های سراسری بازپخش شود، باز هم لطفی ندارد چرا که پیش تر روی آنتن رفته.

بهترین راهکار دست به کار شدن معاونت سیما و پخش آن از شبکه سراسری است؛ مگر آن که واقعا این معاونت تمایلی به سریال نداشته باشد و یا شبکه افق تصمیمی مجزا برای آن گرفته باشد.

آسمان من نابود شد


24 اسفند در گزارشی به تصمیم غیرکارشناسی مبنی بر پخش «آسمان من» از افق پرداخته بودیم با تیتر «آسمان من نابود شد». حتی اشاره کردیم که مسئولان تلویزیون قدر سریال را ندانسته و نخواسته اند همان کاری که برای سریال مهران مدیری شد و از شبکه پنج به شبکه سه رسید، برای «آسمان من» انجام بدهند.

این پیش بینی خیلی زود محقق شد، تجربه شکست خورده پخش نوروزی این سریال اما باعث نشده که معاونت سیما و شبکه افق برای دیده شدن «آسمان من» در تصمیم شان بازنگری کنند.

این را هم اضافه کنیم که بلندپروازی و قدرتنمایی شبکه افق ستودنی است ولی واقعیت را هم باید پذیرفت. این شبکه تازه تاسیس است و به شکل دیجیتال فعالیت می کند. طبعا خیلی ها به آن دسترسی ندارند و نتیجه هدر رفتن یک سریال خوب است که می توانست برگ برنده تلویزیون باشد.


ویدیو : سریال «آسمان من» را دیده اید؟