سریال‌های علمی-تخیلی که نباید از دست بدهید! : شرح حالی داریم از بهترین های ...


شرح حالی داریم از بهترین های ژانر علمی - تخیلی در تلویزیون که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده اند. ما هم سراغ شان رفته ایم تا ببینیم هر کدام شان دست روی چه سوژه های علمی گذاشته اند.


همشهری دانستنیها - یوسف اسفندیاری: سریال ها هر چقدر هم که نسبت به فیلم های سینمایی عامه پسندتر باشند اما نمی توانند از سوژه های جذابی که ژانر علمی - تخیلی در اختیارشان می گذارد، صرفنظر کنند. حتی اگر این سوژه ها به پیچیده شدن داستان منجر شود که چندان مورد علاقه تهیه کنندگان تلویزیونی نیست.

شرح حالی داریم از بهترین های ژانر علمی - تخیلی در تلویزیون که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده اند. ما هم سراغ شان رفته ایم تا ببینیم هر کدام شان دست روی چه سوژه های علمی گذاشته اند.

انسانم آرزوست

Almost Human


خالق: جی. اچ. وای من

خلاصه داستان: در سال 2048 آمار جرم و جنایت حدود 400 درصد افزایش داشته است. برای جلوگیری از این روند صعودی نیروهای پلیس تصمیم گرفته اند که از روبات ها برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کنند؛ روبات هایی که کاملا شبیه انسان ها هستند.

البته طبق برنامه نویسی های انجام شده، این روبات ها کاملا خالی از احساسات هستند؛ به جز یک سری از روبات ها که یکی از آنها همکار پلیس نقش اول داستان می شود.

خالق اصلی سریال «جی. اچ. وای من» است، کسی که به خاطر خلق سریال Fringe به شهرت فراوانی رسید. جی. جی آبرامز معروف هم در این سریال نقش تهیه کننده اجرایی را دارد.

مباحث علمی: چون سریال در آینده روایت می شود پس واضح و مبرهن است که شاهد پیشرفت های زیادی در تکنولوژی هستیم. از جمله پیش بینی های این سریال درباره تکنولوژی های آینده می توان به استفاده روزمره از پرینتر سه بعدی، تولید اعضای بدن انسان به صورت مصنوعی، قرص هایی برای جبران تمام کمبودهای غذایی، دستگاه هایی که ابتدا جنازه را می سوزاند و سپس نیست و نابودش می کند و قرص هایی که وقایع فراموش شده را به یاد طرف می آورند، اشاره کرد.

پیشنهاد سریال خارجی علمی تخیلی , سریال علمی تخیلی , دانلود فیلم علمی تخیلی


دکتری که آنجا نبود

Doctor Who


خالق: استیون موفات

خلاصه داستان: داستان این سریال مربوط به شخصیتی است به نام دکتر که با ماشین زمان خود به نام تاردیس در زمان و فضا سفر می کند و با شیاطین تمدن ها می جنگد. دکتر هو از نسل اربابان زمان است؛ اربابان زمان هزاران سال پیش در جنگ بزرگ زمان منقرض شدند. از سال 1963 تا به امروز افراد زیادی روی این سریال کار کرده اند اما آخرین سرپرست نویسندگان و به نوعی همه کاره آن استیون موفات است، کسی که به خاطر خلق سریال شرلوک و چند سریال معروف انگلیسی شهرت خوبی دارد.

مباحث علمی: پایه اصلی سریال دکتر هو بر اساس سفر در زمان و مکان است. دکتر با وسیله ای به نام تاردیس این سفرها را انجام می دهد. تاردیس شبیه کیوسک تلفن پلیس است و البته داخل آن بسیار بزرگ و شبیه یک سفینه فضایی است.

از دیگر وسایل مورد استفاده دکتر پیچ گوشتی فراصوت است. این وسیله ای همه فن حریف است؛ از باز کردن انواع در گرفته تا هک انواع سیستم ها، اسکن محیطی و دیگر کاربردها که در هر قسمت قابلیت جدیدی از آن کشف می شود. به دلیل موضوع اصلی سریال که مفهوم سفر در زمان است، طی این سال ها با انواع پارادوکس های این مقوله مواجه شده و هر بار جوابی را برای آن مطرح می کند.

علمی تخیلی , سریال تخیلی , فیلم علمی تخیلی 2016


آسمان مالِ من است

The 100


خالق: جیسون راتنبرگ

خلاصه داستان: ماجرا 97 سال بعد از یک جنگ هسته ای ویران کننده در زمین آغاز می شود. به خاطر این جنگ، زمین دیگر قابل زندگی نیست. به همین دلیل حدود 2400 نفر از ملل مختلف در 12 ایستگاه فضایی زندگی می کنند. در این جامعه مجازات هر جرمی مرگ است.

مباحث علمی: مانند بیشتر سریال های علمی تخیلی، این سریال هم در آینده روایت می شود. موضوع آن یعنی از بین رفتن قابلیت زندگی در زمین به خاطر جنگ های هسته ای، سال های سال است که مورد بحث دانشمندان قرار دارد اما اولا اینکه بتوان به مدت 97 سال با منابع محدود در ایستگاه هایی فضایی زندگی کرد؛ و دوما اینکه بعد از این مدت آیا زمین دوباره جایی مناسب برای زندگی خواهد بود یا نه، جای سوال دارد.

بهترین فیلم های علمی تخیلی , فیلم علمی تخیلی , فیلم های علمی تخیلی 2016


زیر گنبد کبود

Under the Dome


خالق: برایان کی. وگان

خلاصه داستان: این سریال براساس کتابی از استیون کینگ ساخته شده است. ماجرای آن مربوط به ساکنین شهر کوچکی است که یک روز صبح متوجه می شوند که گنبدی عظیم و شفاف شهر آنها را از بقیه جهان جدا کرده و به هیچ وجه نمی توان آن را نابود کرد.

خالق سریال برایان کی. وگان است که بیشتر به خاطر نویسندگی کتاب های کمیک و البته نوشتن چند اپیزود از سریال Lost شهرت دارد. البته استیون اسپیلبرگ هم سمت تهیه کننده اجرایی در این سریال را دارد.

مباحث علمی: معمولا در نوشته های کینگ موضوعات چندان عجیب علمی مطرح نمی شود و هدف نهایی بررسی واکنش افراد نسبت به این تغییرات است؛ مثل همین گنبد یک شبه که معلوم نیست تا چه حد ساخت چنین گنبدی و قرار دادن آن بر شهری امکان پذیر است.

دانلود فیلم علمی تخیلی جدید , غذاهایی که نباید به کودکتان بدهید , بهترین فیلمهای علمی تخیلی


کارخانه شبیه سازی

Orpahn Black


خالقین: جان فاوست و گرمه منسون

خلاصه داستان: سارا منینگ که یک دزد است، شاهد خودکشی زنی در مترو است و تصمیم می گیرد هویت او را بدزد اما در این هنگام سارا متوجه شباهت باور نکردنی آن زن به خودش می شود. بعد از مدتی سارا می فهمد که همه آنها نمونه های شبیه سازی شده ای هستند.

مباحث علمی: مهمترین موضوع سریال، مبحث شبیه سازی انسان هاست. برای مطرح کردن جزییات قابل قبول این موضوع، سازندگان از چندین دانشمند برای ساخت سریال خود در سمت مشاور استفاده می کنند، به ویژه اینکه موضوع شبیه سازی انسان از موضوعات جنجال برانگیز دنیای علم است و ملاحظات اخلاقی همیشه در این حوزه مطرح بوده است.

خوراکی هایی که نباید به نوزاد خود بدهید , غذاهایی که نباید به کودکان بدهید , دارویی که نباید خودسرانه به فرزندتان بدهید مجموعه بچه های سالم


تاریکی در راه است

Revolution


خالق: اریک کریپکه

خلاصه داستان: در سال 2027 جهان در یک حالت آخرالزمانی به سر می برد، دلیل آن هم قطع شدن جریان برق و دستگاه هایی است که با برق کار می کنند. این اتفاق باعث از کار افتادن کامپیوترها، ماشین ها، کشتی ها و خلاصه همه دستگاه ها شده است.

این اتفاق باعث سقوط دولت ها شده و هرج و مرج و شورش در سرتاسر جهان حاکم می شود. خالق این سریال اریک کریپکه است که به خاطر سریال Supernatural به شهرت فراوانی رسید.
در آن سریال هم دو برادر با پدیده های مافوق طبیعی دست و پنجه نرم می کنند. از دیگر اسم هایی که پشت ساخت سریال است، می توان به جی. جی. آبرامز اشاره کرد.

مباحث علمی: ایده مرکزی سریال این است که به دلیل اتفاقی نامعلوم، کل الکتریسیته جهان از کار می افتد و دیگر نمی توان برق تولید کرد. برای این خاموشی در دنیای واقعی طرفداران سریال، تئوری های مختلفی را مطرح کرده اند که از بین آنها می توان این دو مورد را مهمترین و علمی ترین دانست:

اول اینکه ممکن است بمب الکترومغناطیسی خیلی عظیمی که بتواند کل برق جهان را از کار بیندازد، تولید کرده باشند. البته بمبی که همیشه کار کند و مقطعی نباشد و دوم توفان جنومغناطیسی عظیم که حاصل اختلال مگنتوسفر زمین است و از لرزش باد خورشیدی که با میدان مغناطیسی زمین تداخل دارد، ایجاد شده است.

برترین فیلمهای علمی تخیلی , لیست فیلم علمی تخیلی , برتربن های علمی تخیلی


ویدیو : سریال‌های علمی-تخیلی که نباید از دست بدهید!