سرگرمی های دوزبانه برای کودکان : چگونه می توانید سرگرمی های دوزبانه برای کودک ...


چگونه می توانید سرگرمی های دوزبانه برای کودک خود مهیا کنید؟ نمی دانید؟ ما به شما می گوییم.




پادشا: چگونه می توانید سرگرمی های دوزبانه برای کودک خود مهیا کنید؟ نمی دانید؟ ما به شما می گوییم.

بازی و سرگرمی برای کودکان زیر یک سال , استفاده از سرگرمی برای ورود به دنیای کودکان , به جای سرگرمی با موبایل و تبلت برای کودکان کتاب بخوانید تا کنجکاوتر شوند

بازی گروهی با خانواده های دو زبانه

کارشناسان اعتقاد دارند، برای پرورش کودک دو زبانه، بازی های گروهی یکی از مهم ترین و باارزش ترین فعالیت هایی است که والدین می توانند مهیا کنند. این روش بی هزینه و برای هر دو کودک و پدر و مادر سرگرم کننده است. می توانید این خانواده ها را در پارک یا خانه ملاقات کنید.

هنگامی کودک در حال بازی با کودکان دوزبانه دیگر است، والدین نیز این فرصت را دارند در مورد روش های رفتاری و آموزشی خود با یکدیگر صحبت کنند و ایده های خوبشان را با هم به اشتراک بگذارند. هر چه کودک بیشتر با دوستان دوزبانه خود در ارتباط باشد بیشتر به اهمیت زبان دیگر واقف می شود. البته باید این مساله را یادآور شویم ما در ایران شهروندان خارجی کمی داریم و متاسفانه کودک نمی تواند با کودک هم سن خود که زبان مادری اش فارسی نیست، در تماس مستقیم باشد. اما دست کم می توان در مدارس یا مهدکودک های دوزبانه ثبت نام کرد تا از همان سن پیش از مدرسه با زبان دیگر آشنا شود.  

اگر در محله یا شهر شما مکانی نیست که کودکان دوزانه دور یکدیگر جمع شوند، در اینترنت جست‌وجو و نزدیک ترین مکان را انتخاب کنید. اگر هیچ جایی را پیدا نکردید، خودتان پیشگام تاسیس چنین مجمعی باشید. فراخوانی برای دعوت خانواده هایی که مشتاق پرورش کودک دوزبانه هستند بزنید و در یک زمان و مکان مشخص در هر هفته دور هم جمع شوید تا این کودکان با یکدیگر بازی کنند و بتوانند با زبان دوم با
هم صحبت و شادی کنند.   

داستان خوانی به زبان دیگر

بلند کتاب خواندن نیز یکی دیگر از روش های بسیار موثر برای تشویق کودک به یادگیری زبان دوم است. کتاب دریچه ای به دنیای جدید برای کودک است. کودک بدون هیچ تلاشی و فقط با شنیدن داستان های کتاب، کلمات و لغات بیشماری می آموزد. کتاب خواندن یکی از بهترین روش ها برای وقت گذراندن و سرگرم کردن کودک است. با توجه به تاثیر ناخودآگاهی که کتاب بر یادگیری کودک دارد، خوب است گاهی کتاب های انگلیسی یا هر زبان دومی که تمایل دارید برای او خریداری کنید و بخوانید. با خواندن کتاب انگلیسی گوش او را آماده می کنید تا مهارت شنیداری زبان دوم در وجود او تقویت شود. اگر این کتاب ها وجود ندارند، اگر خودتان به زبان دیگری مسلط هستید، می توانید داستان های فارسی را ترجمه و برای کودک به زبان مثلا انگلیسی بخوانید.

بهترین سرگرمی برای کودکان , سرگرمی برای کودکان در خانه , آموزش نقاشی برای کودکان

آهنگ هایی به زبان دیگر

موسیقی و آهنگ نیز در یادگیری زبان دوم تاثیر شگرفی دارد. همچون کتاب، موسیقی نیز همیشه و همه جا هست و می توان آن را گوش کرد. بیشتر کودکان موسیقی را دوست دارند و به خاطر اینکه یک آهنگ را بارها و بارها گوش می کنند خیلی زود ترانه آن را یاد می گیرند. سعی کنید آهنگ هایی انتخاب کنید که موردتوجه کودک قرار بگیرند. آهنگ های شاد زبان اصلی که بتواند با آنها شادی و رقص کند. در اینترنت خیلی راحت و سریع می توانید موسیقی های زبان مقصد را بیابید. آهنگ هایی که شعر آنها واضح بیان می شوند تا کودک با تکرار آن کلمات جدیدی بیاموزد.  

بازی، بازی و بازی

مسلما می دانید که بچه ها در خلال بازی خیلی چیزها می آموزند. سعی کنید از این موضوع برای آموزش زبان دوم به آنها بهره بگیرید. البته شاید بازی کردن به زبان دیگر سخت باشد اما می توانید از عهده آن بر بیایید. خوشبختانه بازی های متنوعی در بازار به زبان انگلیسی وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید.

اگر به طور مثال، کودک به پازل یا نقشه های جغرافیایی علاقه دارد، انواعی را انتخاب کنید که انگلیسی هستند. هنگامی که کودک در حال تکمیل پازل نقشه است، شهرهای کشور مقصد را برای او نام ببرید  به این ترتیب علاوه بر زبان دوم، جغرافی نیز به کودکتان می آموزید.

استفاده از عروسک های خیمه شب بازی نیز روش دیگری برای پرورش کودک دو زبانه است. اجازه دهید کودک برای عروسک های موردعلاقه خود نام های خارجی بگذارد. به زبان انگلیسی از زبان عروسک با کودک حرف بزنید تا با کلمات و واژه های جدید آشنا شود.


ویدیو : سرگرمی های دوزبانه برای کودکان