سرنوشت رئیس سازمان تامین اجتماعی، با استیضاح وزیر رقم خواهد خورد؟ : زمزمه های ...



زمزمه های استیضاح وزیر کار بهارستان نهم

سرنوشت رئیس سازمان تامین اجتماعی، با استیضاح وزیر رقم خواهد خورد؟

سعید مرتضوی، متهم پرونده کهریزک، متهمی که به گفته مقامات قضاییه هنوز پرونده اش بسته نشده است، همچنان بر میز ریاست بزرگترین سازمان اقتصادی کشور جولان می دهد. دادستان سابق تهران حتی با وجود جنجال های خبری اخیر حکم انتصاب برای معاونینش می دهد و قول شرف خود مبنی بر استعفا را به طور کامل به دست فراموشی سپرده است.

شفاف: سعید مرتضوی، متهم پرونده کهریزک، متهمی که به گفته مقامات قضاییه هنوز پرونده اش بسته نشده است، همچنان بر میز ریاست بزرگترین سازمان اقتصادی کشور جولان می دهد. دادستان سابق تهران حتی با وجود جنجال های خبری اخیر حکم انتصاب برای معاونینش می دهد و قول شرف خود مبنی بر استعفا را به طور کامل به دست فراموشی سپرده است.

قول شرفی که از همان ابتدا وزیر کار را از استیضاح نجات داد و روز استیضاح را برای وزیر کار شیرین کرد اما این قول هم مانند بسیاری از وعده های دولتی ها بی عمل بود تا ثابت شود دولتی ها حتی به قول خود هم پایبند نیستند.

در عوض اما نمایندگان مجلس می گویند به قول خود مبنی بر استیضاخ وزیر کار پایبندند.

 

سازمان تامین اجتماعی , سازمان بیمه تامین اجتماعی , سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

 

روزهای پایانی حیات مجلس هشتم بود که مجلس هشتمی های راه یافته به مجلس نهم، در نامه ای خطاب به ملت قول دادند در صورت عدم برکناری مرتضوی، استیضاح وزیر کار را در مجلس بعدی عملی کنند.

جمعی از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.

متن اطلاعیه نمایندگان استیضاح کننده عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شرح است:

 

"ملت بزرگ ایران ، کارگران شریف؛

درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به علت صدور حکم سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی صورت گرفته بود به اطلاع می رسانیم که چون دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی به شکایت نمایندگان در همین زمینه است و امید زیادی به لغو این حکم غیر قانونی توسط آن نهاد حقوقی وجود دارد و نیز چون اکثریت امضا کنندگان استیضاح به لطف خدا و به رای مردم در مجلس نهم خدمتگزار مردم شریف ایران و کارگران شریف خواهند بود در صورت لزوم استیضاح در مجلس بعدی قابل پیگیری خواهد بود.

والسلام

احمد توکلی، علی مطهری، محمد دهقان، الیاس نادران، علی رضا زاکانی،مسعود پزشکیان، حسین نجابت"

 

حالا اما زمزمه ها  از بهارستان حاکی از این است که وکلای ملت قصد دارند به قول خود عمل کنندبرای همین، عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفته است:‌اگر فقط یك روز هم از عمر دولت دهم باقی مانده باشد مجلس به وظیفه قانونی خود در خصوص استیضاح عمل خواهد كرد.

 

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر كار كه در مجلس هشتم مطرح شده بود اما به دلیل پایان یافتن عمر این مجلس ناتمام ماند گفت:‌ قطعأ مجلس نهم به وظیفه قانونی خود در خصوص استیضاح وزیر كار عمل خواهد كرد و استیضاح این وزیر را کلید خواهد زد.

 

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه بنده امضای خودم در خصوص استیضاح وزیر كار در مجلس هشتم را پس نگرفته‌ام اظهار داشت: قطعأ مجلس در چارچوب قانون به فعالیت خود ادامه می دهد و استیضاح شیخ الاسلامی را کلید می زند تا به این ترتیب خیال سعید مرتضوی و دولتی ها چندان هم آسوده نباشد.

گفتنی ا ست، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری  نیز خبر داده که رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است و باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی برای وزیر کار و سعید مرتضوی رقم خواهد خورد؟/شفاف


ویدیو : سرنوشت رئیس سازمان تامین اجتماعی، با استیضاح وزیر رقم خواهد خورد؟