سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیون دلاری گوگل در بخش انرژی خورشیدی : به نقل از وبلاگ رسمی ...


به نقل از وبلاگ رسمی گوگل،شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت با سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیون دلاری ،می‌خواهد به ظرفیت دو برابر خروجی نیروگاه های خورشیدی در امریکا دست پیدا کند. به نقل از وبلاگ رسمی گوگل،شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت با سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیون دلاری ،می‌خواهد به ظرفیت دو برابر خروجی نیروگاه های خورشیدی در امریکا دست پیدا کند.

این مبلغ بخشی از فاینانس پروژه BrightSource است که قرار است در صحرای موجاوی در کالیفرنیا احداث شود و در سال ۲۰۱۳ تولید انرژی پاکی در حدود ۳۹۲ مگاوات داشته باشد .

سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان , بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون , سرمایه گذاری با 20 میلیون تومان

این بزگترین سرمایه گذاری گوگل در بخش انرژی های تجدید پذیر است .البته پیش از این گوگل در حدود ۵ میلیون دلار در مزرعه فوتوولاتیک در آلمان ،۳۸٫۸ میلیون دلار در توسعه پروژه های انرژی بادی در داکوتای شمالی و چندین سرمایه گذاری کوچک  انجام داده که مجموع این سرمایه گذاری ها را با پروزه جدید به ۲۵۰ میلیون دلار می رساند.

انرژی های تجدید پذیر بسیار بسیار کمتر باعث الودگی محیط زیست می‌شوند و یکی از چندین پروژه موسسان گوگل  یعنی لری پیج و سرگئی برین است و البته این شرکت می‌داند که پول های خود را در کجا سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان , فرصت سرمایه گذاری با هفتاد میلیون تومن , سرمایه گذاری با هشت میلیون

گوگل چندی پیش یک شرکت به نام گوگل انرژی تاسیس کرد که به خرید و فروش انرژی تحت نظارت کمییسون تنظیم مقررات فدرال می پردازد و از این کمیسیون گواهینامه مربوط را نیز دریافت داشته است.

گوگل از این سرمایه گذاری هدف دیگری هم داشته و آن تامین انرژی مورد نیاز بانک اطلاعاتی و دیتا سنتر بزرگ خود در کشور آمریکا است .

منبع : Farnet.ir


ویدیو : سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیون دلاری گوگل در بخش انرژی خورشیدی