سرقت 100 میلیونی با تصادف ساختگی :   شرق: سه سارق با ایجاد تصادف ساختگی خودرویی ...



 


شرق: سه سارق با ایجاد تصادف ساختگی خودرویی را ربودند و از حساب عابربانك مالك آن بیش از صد میلیون تومان برداشت كردند. به گزارش خبرنگار ما مردی روز پنجم ماه پیش با مراجعه به كلانتری نیاوران به ماموران گفت: «صبح امروز در حال بازگشت به خانه بودم كه سه سرنشین یك دستگاه خودرو پراید با تهدید چاقو، قمه و چوب اقدام به زورگیری و سرقت خودرو آزرا از من كردند.» كارآگاهان پلیس آگاهی با تشكیل پرونده مقدماتی موظف به تحقیق در این رابطه شدند سپس مالباخته با حضور در پایگاه یكم پلیس آگاهی درباره نحوه وقوع سرقت به كارآگاهان گفت: «ساعت 4:30 بامداد روز حادثه سوار بر خودرو شخصی‌ام از منطقه كاشانك پاسداران در حال بازگشت به منزل بودم كه ناگهان در خیابان دولت، یك دستگاه پراید سبزرنگ از پشت سر با من تصادف كرد. زمانی‌كه برای بررسی خسارت از ماشین پیاده شدم، ناگهان سه سرنشین پراید با چاقو و چوب به من حمله‌ور شدند و در حالی‌كه هر دو دستم را مجروح كرده بودند، ماشینم را سرقت و فرار كردند. در آن لحظه فقط توانستم شماره پلاك پراید را به خاطر بسپارم.»

 

كارآگاهان فهمیدند پراید سارقان روز چهارم بهمن در منطقه اتوبان شهید صیاد شیرازی به سرقت رفته بود. آنها همچنین اطلاع پیدا كردند سارقان بعد از ربودن آزرا، پراید را در نیاوران رها كرده و گریخته‌اند.

 

درحالی‌كه تفحص‌ها در مرحله مقدماتی قرار داشت، مالباخته بار دیگر با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام كرد: «در زمان سرقت خودرو تعدادی عابربانك نیز در داخل ماشین بود و به همین علت برای ابطال آنها به بانك رفتم و در آنجا فهمیدم ساعاتی بعد از سرقت در چند مرحله مبلغ 105 میلیون تومان از حساب‌هایم برداشت شده است.»ماموران بعد از متمركز كردن تحقیقات روی این موضوع پی بردند سارقان با بهره‌گیری از رمزهای درج‌شده روی عابربانك‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری خریده‌اند. همچنین مشخص شد سارقان در یكی از این خریدها اقدام به خرید سه دست سرویس طلای مردانه شبیه هم به ارزش 12 میلیون تومان كرده‌اند. در حالی‌كه تلاش‌ها برای به دست آوردن سرنخی از متهمان ادامه داشت ماموران كلانتری شهدا ساعت 20:30 روز ششم بهمن در جریان خبر تعقیب و گریز چند خودرو شخصی با یك دستگاه آزرای مشكی قرار گرفتند و سرانجام خودرو در حالی‌كه توسط 15 دستگاه خودرو شخصی دیگر مورد تعقیب قرار گرفته بود، توسط ماموران در میدان فردوسی متوقف شد، سرنشین 25ساله آن به نام حامد دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو یك دستگاه سرویس طلای زنانه به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان و یك سرویس طلای مردانه به ارزش تقریبی پنج میلیون تومان كشف شد. ماموران سپس متوجه شدند خودرو حامد همان آزرایی است كه یك روز قبل در منطقه نیاوران به سرقت رفته بود.

 

در تحقیقات ‌انجام‌شده از سرنشینان 15 دستگاه خودرو تعقیب‌كننده آزرا مشخص شد «حامد» حین تردد در خیابان شكوفه ابتدا با یك پژو 206 تصادف كرد اما زمانی‌كه قصد داشت از محل تصادف فرار كند، با تعداد دیگری از خودروهای عبوری و پارك‌شده برخورد كرد كه همین موضوع باعث شد 15 دستگاه خودرو به تعقیب آن بپردازند. با انتقال «حامد» ـ معروف به سیا ساكتی ـ به پلیس آگاهی وی به كارآگاهان گفت: «قصد داشتم به مراسم عروسی یكی از بستگان نزدیك خود بروم و طلاهای توقیف‌شده را نیز به عنوان هدیه عروس و داماد خریده بودم اما در بین مسیر تالار و در خیابان شكوفه، با یك دستگاه پژو 206 تصادف كردم.»

 

«حامد» ضمن اعتراف به مشاركت در زورگیری خودرو به كارآگاهان گفت: «روز گذشته به همراه دو نفر دیگر از دوستانم به اسامی مجتبی و حمید در خیابان دولت این سرقت را انجام دادیم و با برداشتن كارت‌های عابربانك حساب برای اینكه مالباخته فرصت سوزاندن آنها را نداشته باشد در همان ساعت اولیه مقدار زیادی طلا و جواهرات، گوشی‌های تلفن همراه، تلویزیون‌های LCD، لپ‌تاپ و... خریدیم و در كمتر از چند ساعت تمام پول‌ها را به این شیوه خرج كردیم.»

 

كارآگاهان در ادامه اطلاع پیدا كردند مجتبی –یكی دیگر از متهمان- با دختر جوانی به نام سحر در ارتباط است به این ترتیب خانه سحر شناسایی شد و او با اعتراف صریح به اطلاع از سارق بودن مجتبی به كارآگاهان گفت: «در حال حاضر تعدادی از اموالی را كه مجتبی به عنوان هدیه به من داده در اختیار دارم و می‌توانم آنها را به پلیس تحویل بدهم.» ماموران نیز با دریافت حكم قضایی به بازرسی از محل سكونت سحر پرداختند و یك سرویس طلا (به ارزش هشت میلیون و 700 هزار تومان)، یك دستگاه تلویزیون LCD، یك دستگاه لپ‌تاپ، یك دستگاه گوشی تلفن همراه (به ارزش تقریبی یك میلیون و 800 هزار تومان) كشف كردند و سپس مخفیگاه مجتبی در خیابان سهروردی شناسایی و او چند روز قبل در حین سوار شدن به یك دستگاه خودرو پرشیا سفیدرنگ، دستگیر شد و یك سرویس طلای مردانه (به ارزش تقریبی چهار میلیون تومان)، یك دستگاه لپ‌تاپ، یك دستگاه گوشی تلفن همراه (به ارزش یك میلیون و 800 هزار تومان) از او كشف و معلوم شد این مرد پرشیای سفیدرنگ را نیز به مبلغ 18 میلیون و 700 هزار تومان، با استفاده از وجوه مسروقه خریداری كرده است. دستگیری سومین عضو باند نیز به سرعت انجام شد و او در یك عملیات تعقیب و گریز همراه با تیراندازی هوایی، بازداشت شد و در بازرسی از مخفیگاهش یك سرویس مردانه (به ارزش تقریبی چهار میلیون تومان)، یك دستگاه لپ‌تاپ، دو دستگاه گوشی تلفن همراه (به ارزش تقریبی سه میلیون و 300 هزار تومان)، یك عدد ساعت مچی مردانه (به ارزش تقریبی 700 هزار تومان) و دو دستگاه تلویزیون LCD خریداری شده با وجوه مسروقه كشف شد.

 

با دستگیری دو عضو دیگر این باند بازجویی‌ها از آنها آغاز شد و مجتبی در اعترافاتش گفت: «یك روز قبل از دزدیدن آزرا در حال پرسه‌زنی در حوالی اتوبان صیاد شیرازی بودم كه چشمم به یك پراید سبزرنگ كه در كنار خیابان بدون هرگونه قفل و زنجیر و سیستم ضدسرقت پارك شده بود، افتاد؛ پس از سرقت پراید دنبال حامد رفتم و مدتی را در خیابان گشتیم تا اینكه برای مصرف شیشه به خانه حمید رفتیم؛ پس از كشیدن شیشه، هر سه نفر سوار ماشین شدیم و در شمال تهران پرسه زدیم. در ساعات اولیه صبح روز بعد آزرا توجه‌مان را جلب كرد و با تصادف ساختگی آن را ربودیم.»بنا بر این گزارش در حال حاضر متهمان این پرونده در بازداشت به سر می‌برند..... / شرق


ویدیو : سرقت 100 میلیونی با تصادف ساختگی