سرقت مسلحانه پسرخاله‌ها :       پسر خاله‌هایی كه با سلاح گرم از یك مطب پزشكی ...



 

 

سرقت مسلحانه , سرقت مسلحانه از بانک , سرقت مسلحانه از پایگاه هلال احمر در گلستان دو سارق مسلح دستگیر شدند

 

پسر خاله‌هایی كه با سلاح گرم از یك مطب پزشكی در شمال تهران سرقت كرده بودند، دستگیر شدند.


ساعت ۱۹ روز ۱۰ اسفند سال گذشته، ۲ سارق مسلح به سلاح كمری پس از ورود به یك مطب پزشكی چند دستگاه گوشی تلفن همراه و مدارك شناسایی صاحب یك مطب پزشكی را سرقت كردند و از محل متواری شدند.



با تشكیل پرونده مقدماتی در كلانتری ۱۳۴ شهرك قدس، به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان اداره یكم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



● آغاز تحقیقات از صحنه وقوع جرم

كارآگاهان اداره یكم در آغاز تحقیقات با بررسی منطقه وقوع سرقت، موفق به شناسایی یك فروشگاه در فاصله كمی از مجتمع تجاری شدند كه مطب پزشكی در طبقه دوم آن قرار داشت؛ بلافاصله كارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته این فروشگاه و همچنین تصاویر دوربین‌های یك شعبه بانكی نزدیك محل سرقت، موفق به شناسایی یك دستگاه خودروی شخصی پیكان سفید رنگی شدند كه ۲ سارق پس از سرقت از مطب پزشك، با دیگر همدستشان كه داخل خودرو به عنوان راننده و نگهبان حضور داشت، از محل متواری شده بودند.



● بی‌گناهم!

همزمان با اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح، كارآگاهان اطلاع یافتند یكی از سارقان پس از تماس با پزشك مالباخته به او پیشنهاد كرده در ازای دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان، مدارك شناسایی شخصی و پزشكی را در اختیار او قرار دهد.



به این ترتیب كارآگاهان در مراجعه به محل سكونت مالك خودرو در ۲۰ متری افسریه ضمن شناسایی خودروی پارك شده و همچنین مالك آن، روز ۱۰ اردیبهشت امسال مالك خودرو را دستگیر و یك دستگاه از چند دستگاه لپ تاپ متعلق به مالباخته را كشف و ضبط كردند.

 

مالك خودرو به نام كوروش كه ابتدا تلاش داشت تا خود را از موضوع سرقت بی‌خبر نشان دهد، با توجه به پیدا شدن لپ تاپ سرقتی متعلق به مالباخته، بناچار لب به اعتراف گشود و گفت از موضوع سرقت اطلاع داشته، اما در ارتكاب سرقت بی‌گناه است.



متهم در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان گفت: در زمان سرقت، خودرو در اختیار ۲ برادرم كیانوش و رضا و پسرخاله‌ام جعفر قرار داشت و پس از سرقت نیز قسمتی از اموال سرقتی از جمله لپ تاپ كشف شده در داخل ماشین به عنوان سهم من از سرقت، به من داده شد.



متهم درخصوص علت نگهداری اموال مسروقه تا زمان دستگیری، گفت: چند بار برای فروش لپ‌تاپ به مغازه‌هاو مراكز خرید و فروش رایانه مراجعه كرده بودم اما چون كارتن آن را همراه نداشتم، كسی آن را از من نخرید؛ از سوی دیگر به دلیل مشكلات مالی سعی داشتم آن را به قیمتی واقعی بفروشم.



● دستگیری دو عضو دیگر گروه

كوروش در ادامه اعترافاتش گفت: ۲ قبضه سلاح كمری را پسرخاله‌ام منوچهر از مناطق مرزی غرب كشور خریداری كرده و در اختیار اعضای گروه قرار داده بود.



كارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، منوچهر را روز ۱۱ اردیبهشت حوالی میدان شوش دستگیر و به اداره یكم منتقل كردند و یك روز بعد با شناسایی مخفیگاه یكی دیگر از اعضای گروه به نام كیانوش در شهرك ناز (واقع در شهرستان شهریار) وی نیز دستگیر و به اداره یكم منتقل شد.



متهم در زمان دستگیری تلاش داشت با استفاده از یك قبضه سلاح كلاشینكف با ماموران درگیر و از محل متواری شود كه ماموران با توجه به قانون به كارگیری سلاح، وی را هدف اصابت گلوله قرار دادند.

در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعداد دیگری از اموال مسروقه از جمله مدارك شناسایی متعلق به مالباخته كشف و ضبط شد.



كیانوش با اعتراف به حضور و مشاركت در ارتكاب سرقت به كارآگاهان گفت: پس از شناسایی مطب پزشك در منطقه سعادت‌آباد و تهیه سلاح از سوی منوچهر، همراه برادرم رضا و یكی از پسرخاله‌هایم جعفر (برادر منوچهر) با خودروی سواری كوروش (برادرم) از مطب سرقت كرده و بلافاصله از محل متواری شدیم.


● درگیری هنگام تقسیم اموال مسروقه

كیانوش در ادامه اعترافات خود درباره نحوه تقسیم اموال مسروقه به كارآگاهان گفت: پس از سرقت، بر سر نحوه تقسیم پول به دست آمده با یكدیگر درگیر شدیم و رضا و جعفركل پول‌ها را برداشتند و لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه را به عنوان سهم در اختیار ما قرار دادند.



وی درمورد طرح پیشنهاد بازگرداندن مدارك شناسایی به مالباخته نیز گفت: پس از آن كه از سرقت، هیچ پولی به من نرسید، تصمیم گرفتم در ازای پس دادن مدارك شناسایی مالباخته، مبلغی از وی دریافت كنم اما در فاصله كوتاهی و قبل از دریافت پول، دستگیر شدم.



كیانوش درخصوص همراه شدنش در این سرقت نیز گفت: چند ماه پیش یك دستگاه خودروی شخصی با شرایط اقساط خریده بودم اما پس از چند ماه قسط دادن، از پرداخت پول خودرو به صورت ماهانه خسته شدم و تصمیم گرفتم پول آن را به طور كامل بپردازم. برای همین در سرقت با آنها همكاری كردم.



سرهنگ سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات درخصوص ارتكاب دیگر جرایم احتمالی از سوی اعضای این گروه از سارقان مسلح توسط كارآگاهان اداره یكم آغاز شده است..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 

 


ویدیو : سرقت مسلحانه پسرخاله‌ها