سرقت با نام موسسه قالیشویی : اخبار حوادث - سرقت با نام موسسه قالیشویی  دو کلاهبردار ...




اخبار حوادث - سرقت با نام موسسه قالیشویی

 دو کلاهبردار حرفه‌ای با ثبت دو موسسه قالیشویی دست به ده‌ها فقره سرقت زدند.

به گزارش شرق کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران از خردادماه در پی طرح شکایت توسط تعدادی از شهروندان درخصوص سرقت فرش در پوشش شرکت‌ها و موسسه‌های قالیشویی، به تحقیق در این‌باره پرداختند.

 مالباختگان پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان توضیح دادند دو موسسه قالیشویی به نام‌های «پیشگامان» و «جهان» در یکی از روزنامه‌ها آگهی منتشر کرده بودند و آنها با شماره‌های اعلامی این شرکت‌ها تماس گرفتند و فرش‌های خود را که بیشتر ابریشم بود، تحویل این دو موسسه دادند اما در زمان مقرر فرش‌ها به آنها پس داده نشد و کسی پاسخگوی تماس‌های آنها نبود.

در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد دو شرکت «پیشگامان» و «جهان» و همچنین تمامی شماره‌تماس‌های این دو شرکت به نام زنی جوان ثبت شده است. کارآگاهان بعد از شناسایی این زن اطلاع پیدا کردند مدارک شناسایی وی سرقت شده و دو موسسه موردنظر صوری هستند.

کارآگاهان در شرایطی که هیچ نشان و اثری از متهمان وجود نداشت، با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه‌دار به نام «حسن» شدند. این فرد قبلا نیز به اتهام کلاهبرداری با استفاده از چک‌های مسروقه و حمل سلاح غیرمجاز دستگیر و روانه زندان شده بود.


مالباختگان بعد از دیدن تصاویر حسن که در سیستم جامع پلیس موجود بود وی را به‌عنوان فردی که با مراجعه به منازل آنها فرش‌ها را تحویل گرفته بود، شناسایی کردند.

 کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات به دست‌آمده در جریان تحقیقات، مخفیگاه حسن را در اسلامشهر شناسایی کردند و موفق به دستگیری وی شدند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم چند تخته فرش متعلق به مالباختگان را کشف کردند.

  «حسن» که پس از دستگیری و شناسایی توسط مالباختگان و همچنین کشف اموال مسروقه در مخفیگاهش چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کرد با همکاری و مشارکت شخصی به نام«فرهاد» اقدام به کلاهبرداری کرده است. به این ترتیب متهم دوم نیز دستگیر و در بازرسی اولیه از وی چندین فقره چک دارای سابقه سرقت کشف و مشخص شد فرهاد نیز از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است و از سال 1384 به اتهام کلاهبرداری 500میلیون‌تومانی تحت تعقیب قرار دارد.

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش چندصدمیلیون تومانی فرش‌های مسروقه گفت: «با شناسایی و جمع‌بندی پرونده‌های مشابه ده‌ها مالباخته که در طول یک سال گذشته با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و سرقت فرش و قالیچه قرار گرفته‌اند، شناسایی و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

 

از کلیه مالباختگانی که با این روش مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این اداره مراجعه کنند.»
 اخبار حوادث -  روزنامه شرق
 


ویدیو : سرقت با نام موسسه قالیشویی