سرقت از مسافران با تهدید سلاح :   اخبار حوادث - سرقت از مسافران با تهدید سلاح زن ...



درب ضد سرقت , ردیابی گوشی سرقت شده , مسافران

 

اخبار حوادث - سرقت از مسافران با تهدید سلاح

زن و مرد جوانی که به بهانه جا به جایی مسافران و باتهدید سلاح کمری و چاقو اموالشان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی شرق استان تهران دستگیر شدند.

رییس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین در این باره به جام جم گفت: شامگاه شانزدهم اسفند سال گذشته دختر جوانی با حضور در اداره مبارزه با سرقت و جرایم خاص پلیس آگاهی شرق استان تهران، از زن و مردی به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، وی شب در شهرری سوار یک خودروی پراید شده که در صندلی جلو زنی به عنوان مسافر نشسته بود و پس از آن که اعتمادش جلب شده، سوار خودروشده و در میانه راه راننده به بهانه این که لاستیک های خودرو دچار مشکل شده آن را متوقف کرده و پیاده می شود.

بازپرس کوهپایه افزود: دقایقی بعد راننده با سلاح کلت دختر جوان را تهدید می کند پول و اموال قیمتی اش را به وی بدهد، در غیر این صورت کشته خواهد شد. در پی این تهدید دختر جوان، از زن مسافر کمک می خواهد اما پی می برد او همدست مرد سارق است و با چاقو دختر جوان را تهدید می کند.

وی یادآور شد: زن و مرد سارق پس از کتک زدن دختر مسافر، پول و اموالش را سرقت می کنند و در ادامه با توقف مقابل یک دستگاه خودپرداز در یکی از محله های شهرستان ورامین، به زور دختر جوان را پیاده کرده و از او می خواهند پول موجود در کارت بانکی اش را برداشت و به آنها بدهد، سپس متهمان او را چند محله پایین تر از خودروی در حال حرکت بیرون انداخته و متواری می شوند.

بازپرس پرونده گفت: با اطلاعات به دست آمده و چهره نگاری رایانه ای از متهمان، جستجوی پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که بیست و دوم اسفند زن دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایتی عنوان کرد در دام زن و مردی سارق گرفتار شده است.

وی افزود: در تحقیق از شاکی جدید معلوم شد از او نیز به شیوه ای مشابه سرقت شده است و توانسته چند شماره ای از پلاک خودروی متهمان را به خاطر بسپارد.در ادامه با بررسی تصاویر رایانه ای از متهمان معلوم شد آنها همان زن و مردی هستند که پلیس در تعقیبشان است بنابراین روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و در ادامه ماموران رد خودروی پرایدی را به دست آوردند که تعدادی از شماره های پلاک آن با همان شماره هایی که پلیس در اختیار داشت، مطابقت می کرد.

کوهپایه خاطرنشان کرد: با به دست آمدن این اطلاعات ماموران صاحب خودرو را احضار و در تحقیق از وی معلوم شد او خودرویش را فروخته و پس از آن چند نفر دیگر خودرو را خرید و فروش کرده اند و نمی داند آخرین مالک چه کسی است. در ادامه تحقیقات ماموران چند روز پیش اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد، خودروی مورد نظر در اختیار مردی به نام «علیرضا» است که وی تحت تعقیب قرار گرفت و این متهم همراه همسر صیغه ای خود به نام «مریم»، دستگیر و خودرویی که در سرقت ها از آن استفاده می کردند، توقیف شد.

بازپرس پرونده گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند، با همدستی هم و به بهانه جا به جایی مسافر علاوه بر این دو شاکی، اموال سه زن و یک مرد را نیز به شیوه ای مشابه در ورامین، حومه آن و هشتگرد سرقت کرده اند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که با دستور قضایی بازپرس کوهپایه تصویر متهمان بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می شود تا افرادی که در دام زوج سارق گرفتار شده اند، برای شکایت به دادسرای شهرستان ورامین یا اداره مبارزه با سرقت و جرایم خاص در پلیس آگاهی شرق استان تهران مراجعه کنند.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو : سرقت از مسافران با تهدید سلاح