سرقت از حساب های ۸۰۰ مشتری یک موسسه مالی و اعتباری : سرقت از حساب های ۸۰۰ مشتری ...



سرقت از حساب های ۸۰۰ مشتری یک موسسه مالی و اعتباری

حوادث - روزنامه خراسان نوشت:

عامل هک سیستم شبکه یکی از موسسات مالی و اعتباری در مشهد پس از دستگیری توسط ماموران پلیس فتا به سرقت 96 میلیون تومانی از حساب مشتریان با همکاری همسرش اعتراف کرد.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی ضمن بیان این خبر، گفت: در پی شکایت یکی از موسسات مالی و اعتباری در مشهد مبنی بر سرقت میلیونی از حساب مشتریان، کارآگاهان پلیس فتا، بررسی های خود را در این زمینه آغاز کردند. کارآگاهان در تحقیقات مقدماتی از کارکنان موسسه متوجه حسابی شدند که بدون وجود سند مالی مبالغی از آن برداشت شده است.

 

سرهنگ عرفانی گفت: پس از بررسی بیشتر کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد مبالغ از حساب حدود 800 مشتری به حساب دیگری منتقل و برداشت شده است و کارکرد حساب نیز با موجودی صندوق برابر نیست؛ بنابراین کارآگاهان به بررسی بیشتر در این باره پرداختند تا آن که احتمال نفوذ در سیستم شبکه موسسه و انتقال موجودی از طریق این سیستم را مطرح کردند. با اطلاعات ثبت شده در حساب فردی که پول ها به آن انتقال یافته بود، میزان خروجی مبالغ مشخص و در نهایت همسر متهم به سرقت نیز هنگام مراجعه به صندوق برای دریافت مبلغ یک فقره چک توسط ماموران انتظامی مشهد دستگیر شد، سپس هکر اصلی نیز توسط نیروهای عملیاتی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

 

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود: متهم که پس از دستگیری از عملکرد سریع کارآگاهان شگفت زده شده بود، در همان لحظات اولیه پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با اتکا به تخصص خود و طی کردن دوره های سیسکو و دوره های پیشرفته شبکه اقدام به سرقت کردم و اصلا فکر نمی کردم در دام پلیس گرفتار شوم./خبرآنلاین


ویدیو : سرقت از حساب های ۸۰۰ مشتری یک موسسه مالی و اعتباری