سرعت مهم ترین عامل تصادفات جاده ای : رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی ...


رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم گرچه مورد پذیرش من است، اما باید توجه داشت محدود کردن اختیارات شوراها نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت. ایسنا:  رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم گرچه مورد پذیرش من است، اما باید توجه داشت محدود کردن اختیارات شوراها نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت.

 احمد دنیا مالی در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا با اشاره به مصوبه کمیته فرعی دولت، گفت: انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم در کمیسیون‌های مختلف دولت مطرح است و این امر در یکی از کمیته‌ها فرعی تصویب هم شده به گونه‌ای که به این جمع بندی رسیدند تا در شهرهای بالای 20 هزار نفر این مهم انجام شود و در اولین گام نیز 50 شهر را برای این امر انتخاب کنند.

دنیا مالی اظهار داشت: گرچه من خودم با اینکه شهردار توسط رأی مستقیم مردم انتخاب شود موافقم؛ اما به نظر می‌رسد اگر اختیارات محدودی را هم در اختیار شورا و شهرداری‌های است از آنان بگیریم عملا این دو نهاد موجودیتی نخواهند داشت و باز هم دولت است که تصدی‌گری خود را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، وی ادامه داد: کاهش اختیارات شوراها نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت و باید این مهم مد نظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین به موضوع تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: به رغم اقدامات خوب پلیس و نیز بهبود رفتار ترافیکی مردم شاهد کاهش تعداد تلفات جاده‌ای از 27 هزار فقره به 17 هزار فقره بودیم که با در نظر گرفتن افزایش 2.5 برابری تعداد ناوگان وسایل نقلیه در کشور این یک موفقیت است.

دنیا مالی ادامه داد: اما در نظر داشته باشید همین رقم 17 هزار در سال نیز جمعیت زیادی است که باید راهکار اساسی برای این امر اندیشیده شود؛ چراکه بسیاری از این تلفات در نزدیکی مدخل‌های ورودی شهرها اتفاق افتاده که آمارها می‌گویند اگر مردم تنها 10 کیلومتر از سرعت خود بکاهند نیمی از آمار تلفات جاده‌ای نیز کاسته خواهد شد.

دنیا مالی خاطر نشان کرد: با جدا کردن شبکه راه‌ها دیگر شاهد سوانح رودرو نبوده‌ایم که این از اقدامات خوبی بوده که انجام شده اما باز تاکید می‌کنم رقم 17 هزار نفر بسیار زیاد است و این در حالی است که در این سوانح تعداد زیادی نیز معلول می‌شوند که هزینه‌های زیادی به جامعه وارد می‌شود؛ از این رو باید با یک عزم عمومی و جدی سعی در کاهش تلفات رانندگی داشته باشیم.

در پایان دنیا مالی همچنین به شهادت تعدادی از مدافعان حرم از سپاه مازندران اشاره کرد و یاد و نام این عزیزان را گرامی داشت.


ویدیو : سرعت مهم ترین عامل تصادفات جاده ای