سرایت آرامش ارزی به هفته جدید : اخبار اقتصادی - سرایت آرامش ارزی به هفته جدید   بازار ...



تصاویر هفته مد جدید و اخبار آن , مطالب طنز و خنده دار جدید هفته بیا تو از خنده میترکی , جدید ترین فیلم های سینمای جهان در این هفته

اخبار اقتصادی - سرایت آرامش ارزی به هفته جدید

 

بازار ارز که نخستین هفته زمستان را با آرامش به پایان برده بود، هفته جدید را نیز با ثبات تقریبا کامل آغاز کرد. شاخص این بازار روز شنبه با آرامش نسبی روبه رو بود تا چشم فعالان به روزهای آتی دوخته شود. دلار که پس از نوسان‌های هفته گذشته، پنج‌شنبه را با آرامش روی قیمت 3570 تومان به پایان رسانده بود، شنبه نیز روی همین قیمت ماند؛ البته بازار شنبه علاوه‌بر آرامش نسبی خبر مهم دیگری نیز برای مخابره داشت و آن حرکت دلار از کف قیمتی روز اول کاری بود، اتفاقی که نشانه‌ای از وجود مقاومت برای افت قیمت‌ها بود. دیگر خبر مهم روز شنبه رشد بهای سکه در بازار بود، رشدی که عمدتا ناشی از افزایش بهای اونس در روزهای پایانی هفته کاری میلادی و حتی با توجه به آرامش دلار قابل پیش‌بینی بود.

آرامش شاخص ارزی
دلار روز گذشته با بهای 3570 تومان و بعضا با قیمت 3565 تومان معامله می‌شد. این ارز البته با شروع به کار بازار دچار افتی اندک شد و تا حدود 3555 تومان پایین آمد، اما در ادامه فعالیت بازار دوباره به سطح قیمتی روز پنج‌شنبه بازگشت. این به آن معنا است که شاخص بازار ارز ایران پس از برخورد به کف مقاومتی فعلی، در ششمین روز از اولین ماه زمستان دچار ثبات تقریبا کامل بود. به گزارش «دنیای اقتصاد» در بازار، نرخ حواله دلار روز شنبه 3580 تومان بود.


ثبات دلار در اولین روز از دومین هفته دی‌ماه در حالی اتفاق افتاد که هفته پیش اتفاقات جالب توجهی در بر داشت. بازار پنج‌شنبه فضای آرام‌تری از روزهای پیشین هفته داشت تا این آرامش به هفته جدید نیز سرایت کند. گروهی از فعالان عامل اصلی کم شدن دامنه نوسان‌ها را احتیاط بازیگران غیررسمی و کاهش حجم معاملات عنوان می‌کنند. بهای دلار در اولین روز کاری هفته گذشته برای اولین بار پس از 10 روز افت کرد؛ اما در روزهای دوشنبه و چهارشنبه روند دیگری رقم خورد و قیمت دلار با افزایش وارد سطح جدیدی شد. دلار چهارشنبه گذشته تا قیمت 3600 تومان هم بالا رفت، گرچه در پایان روز روی بهای 3575 تومان ایستاد، رقمی که بالاترین بهای این ارز در 18 ماه گذشته بود؛ اما چهارشنبه تجربه گر امری دیگر نیز بود که تاثیر آن تا روز گذشته هم ادامه پیدا کرد. اتفاق مهم چهارشنبه ورود صرافی بانک‌ها از میانه روز بود که توانست بخشی از افزایش ارزش دلار در ابتدای آن روز را جبران کند. حالا روند بازار امروز، یکشنبه، از اهمیت برخوردار است؛ چراکه می‌تواند تداوم یا عدم تداوم عوامل موثر بر بازار هفته گذشته را مشخص کند و همچنین چشم‌انداز کوتاه‌مدت روشن‌تری را در اختیار حاضران و ناظران بازار قرار دهد. ادامه ثبات قیمت‌ها در روز کاری جاری به معنای ادامه آرامش بازار برای سومین روز کاری خواهد بود.

رشد پیش‌بینی شده سکه
اما چنانکه اشاره شد، دیگر خبر مهم نخستین روز هفته جدید افزایش نسبتا قابل توجه بهای سکه طلا بود، اتفاقی که «دنیای اقتصاد» در گزارش روز پنج‌شنبه خود آن را پیش‌بینی کرده بود. سکه بهار آزادی هفته گذشته را با قیمت 991 هزار تومان به پایان برده بود تا ثبت قیمت 996 هزار تومان در روز شنبه برابر با رشد پنج هزار تومانی آن باشد. جالب اینجا است که هر سکه تمام بهار آزادی شنبه گذشته نیز روی قیمت 996 هزار تومان ایستاده بود تا قیمت روز گذشته به معنای جبران شدن از دست رفتن ارزش سکه طرح جدید در هفته گذشته باشد. شنبه سکه نیم بهار و ربع نیز به قیمت‌های 498 و 272 هزار تومان معامله شدند که به معنای افزایش‌هایی برابر دو و یک هزار تومان برای این دو کالا بود. رشد طلا در روز شنبه عمدتا ناشی از رشد بهای اونس در بازارهای جهانی بود. قیمت طلا در بازار ایران در کنار تمام مولفه‌های اقتصادی و غیراقتصادی از دو شاخص مهم یعنی ارزش دلار در بازار آزاد و قیمت جهانی طلا تاثیر می‌گیرد. با ثبات تقریبا کامل دلار در روز شنبه، عمده عامل تعیین‌کننده ارزش طلا در این روز همان قیمت اونس بود. اونس که آخرین روزهای کاری خود در سال 2014 را سپری می‌کند از روز چهارشنبه رو به رشد گذاشت تا اثر جهش قیمتی آن روز شنبه به بازار ایران برسد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد


ویدیو : سرایت آرامش ارزی به هفته جدید