سخنگوی جدید وزارت امور خارجه: هرگونه ماجراجویی در منطقه، تبعات سنگینی در بر خواهد داشت :



سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران , سخنگوی وزارت امور خارجه , پست سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه: هرگونه ماجراجویی در منطقه، تبعات سنگینی در بر خواهد داشت

سخنگوی جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: کشورها باید از هرگونه ماجراجویی در منطقه بپرهیزند چرا که این اقدامات تبعات سنگینی را در بر خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرضیه افخم سخنگوی جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان که بعد از ظهر امروز طی حکمی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به این سمت منصوب شد در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل اخیر منطقه خصوصا بحران سوریه و طرح نظامی آمریکا علیه این کشور گفت: کشورها باید از هرگونه ماجراجویی در منطقه بپرهیزند چرا که این اقدامات تبعات سنگینی را در بر خواهد داشت. 
 
وی افزود:‌ این گونه اقدامات، منطقه‌ای را که بسیار ملتهب است دچار بحران جدید می‌کند؛ باید همه طرف‌های سوری برای مذاکرات در راه سیاسی درگیر شوند. 
 
افخم تصریح کرد: تلاش‌ها به منظور حل موضوع از طریق راه حل سیاسی ادامه یابد و بر این امر متمرکز شود و موضع جمهوری اسلامی ایران نیز این است. 
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد سفر هیات پارلمانی ایران اظهار داشت: اخبار مربوط به این سفر را دریافت می‌کنم و بعدا برای شما تشریح خواهم کرد. 
 
وی گفت:‌ مسئله پیروزی یا برد و باخت برای کسی مطرح نیست، مسئله این است که باید واقع‌بینی و دوری از هرگونه ماجراجویی برای فروکش کردن بحران را در نظر بگیریم. 
 
افخم اظهار داشت:‌ ایران خواهان راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه است و تصور می‌کنیم نظامی‌گری و هرگونه اقدامی که ماجراجویی را دامن می‌زند، مناسب نیست. 
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان تصریح کرد:‌ ایران مواضع صریح خود را در رابطه با مسائل منطقه مطرح کرده و ما از کشورهایی که همواره سابقه روشنی داشتند، می‌خواهیم که راه حل سیاسی برای مسائل منطقه در نظر گیرند و مواضع خود را در همین راستا در مورد بحران سوریه اعلام کنند. 
 
وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره موضع خود را در مورد بحران سوریه اعلام کرده است از جمله زمینه‌سازی برای مذاکره برای حل مشکل سوری‌ها را انجام داده‌ایم و تمام منطقه را دعوت می‌کنیم به این سو حرکت کنند و از هرگونه ماجراجویی که تبعات سختی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت، بپرهیزند. 
 
افخم در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم این تلاش‌ها، به یافتن یک راه حل سیاسی در منطقه منجر شود. /باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : سخنگوی جدید وزارت امور خارجه: هرگونه ماجراجویی در منطقه، تبعات سنگینی در بر خواهد داشت