سخنرانی روحانی در نشست سران سازمان شانگهای:بحران سوریه فقط از طریق گفت‌وگو میان دولت و مخالفان قابل حل است :



سخنرانی روحانی در سازمان ملل , زمان سخنرانی روحانی در سازمان ملل , متن سخنرانی روحانی در سازمان ملل

با استقبال از تصمیم سوریه
روحانی: بحران سوریه فقط از طریق گفت‌وگو میان دولت و مخالفان قابل حل است

رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در نشست سران سازمان شانگهای تاکید کرد که بحران سوریه فقط از طریق گفت‌وگو میان دولت و مخالفان این کشور قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در نشست رهبران سازمان همکاری شانگهای از پیوستن دمشق به معاهده منع گسترش سلاح‌های شیمیایی حمایت کرد.

حسن روحانی در سخنرانی خود همچنین گفت: بحران سوریه تنها از طریق گفتگو میان دولت مخالفان سوری قابل حل است.

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: در سوریه نباید هیچ گونه مداخله خارجی صورت بگیرد.

وی افزود: هرگونه استفاده از زور در سوریه محکوم است و باید خنثی شود.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنرانی خود در جمع رهبران سازمان شانگهای از حق ایران مانند حق هرکشور دیگری برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای از جمله حق غنی سازی دفاع کرد و تاکید کرد که آقای «ولادیمیر پوتین» نیز در این زمینه با من هم عقیده است.

وی همچنین گفت: ایران به توافقنامه‌های بین‌المللی در زمینه منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی احترام می‌گذارد.

روحانی افزود: اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل متحد استفاده از تحریم‌های ناموجه و با انگیزه سیاسی کشورهای غربی علیه ایران را غیرقابل قبول می‌دانند.

وی ادامه داد؛ متاسفانه برخی کشورهای جهان هنوز قادر به خروج از چرخه کشورهای استعماری نیستند و هنوز با کشورهای دیگر با زبان زور صحبت می‌کنند.

سیزدهمین اجلاس سران شانگهای
رئیس جمهور قزاقستان: موضوع برنامه هسته‌ای ایران باید از راه دیپلماتیک حل شود

رئیس جمهور قزاقستان ضمن سخنرانی در سیزدهمین اجلاس سران شانگهای خواستار حل موضوع برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از راه مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک شد.

به‌ گزارش فارس، «نورسلطان نظربایف» در بخشی از سخنرانی خود در این اجلاس به‌بحث برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: برنامه هسته‌ای ایران دارای اهمیت مبرمی است.

رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد، این موضوع را می‌توان از طریق مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک حل کرد.

وی خاطرنشان ساخت، دو دور از مذاکرات پیرامون این موضوع در چهارچوب 5 +1 در جهت حل این مسئله تحرک مهمی ایجاد کرده است.

نظربایف با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان گفت، من با رئیس جمهور ایران دیدار داشتم و در این عرصه دشوار برای ایشان آرزوی موفقیت کردم.

برای حضور در این نشست سران کشورهای روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و چین به عنوان اعضای اصلی و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، مغولستان، هند، پاکستان و افغانستان به عنوان اعضای ناظر، شرکت دارند.

موضوع همگرایی در بحث انرژی، بررسی تحولات سوریه و افغانستان و بحث برسر پذیرش اعضای جدید (ایران، پاکستان و هند) از مهمترین محورهای مورد بحث در نشست آتی سران سازمان همکاری‌ شانگهای در بیشکک خواهد بود.


ویدیو : سخنرانی روحانی در نشست سران سازمان شانگهای:بحران سوریه فقط از طریق گفت‌وگو میان دولت و مخالفان قابل حل است