سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی :     آيت الله مکارم: نظام اسلامي به برکت خون ...



 

 

آيت الله مکارم: نظام اسلامي به برکت خون شهيدان جاويدان مانده است.

 


آیت الله مکارم شیرازی , مکارم شیرازی , آیت الله مکارم

 

 

قم- حضرت آيت الله "ناصر مکارم شيرازي" از مراجع عظام تقليد گفت:نظام اسلامي به برکت خون شهيدان و انسانهاي جهادگر و عظيم الشان ماندگار و جاويدان باقي مانده است.

 

 

به گزارش ايرنا، وي در پيامي به مناسبت اولين همايش پيشگامان بصيرت و مدافعان ولايت درقم بيان کرده است: درتاريخ ملت هاي جهان روزهاي سخت و حوادث و اتفاقاتي پيش مي آيد که بدون نثار خون و تقديم قربانيان بسيار خطرها برطرف نمي شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمي ماند.

 

 

وي در اين پيام افزوده است: شهيدان به عنوان اشخاص مجاهدي که براي اين اقدام داوطلب مي شوند ،در حقيقت همان کساني هستند،که اسلام و اهداف مقدس آن را محافظت مي کنند.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي با بيان روايتي از پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص)در اين باره آورده است: بنا به اين روايت هنگامي که يک نفر تصميم بر عزم به ميدان جنگ مي کند، آتش جهنم از او دور مي شود و هنگامي که سلاح خود را بر مي دارد فرشتگان بر او افتخار کرده و هنگامي که از همسر و فرزند خود خداحافظي مي کند همه گناهان او پاک مي شود.

 

 

در بخش ديگري ازاين پيام آمده است: از اين لحظه به بعد فقط آنچه که براي او است، همه نوشتن ثواب و پاداش از جانب خداوند متعال است و هر روز حضور شهيد در ميدان جنگ و جهاد به اندازه عبادت هزار عابد نيکوکار براي او پاداش منظور مي شود.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي دراين پيام ادامه داده است: هنگامي که تصميم مقابله با دشمن را مي گيرد ، هيچ کدام از مردم جهان قادر به وصف پاداش مضاعف آن نيستند،و هنگامي که کار به نبرد تن به تن و شمشير و نيزه مي کشد ،فرشتگان اطراف آن را احاطه مي کنند و مي گويند، بهشت واقعي اين جا است.

 

 

وي دراين پيام ضربه هاي شمشير دشمن را بر بدن شهيد گواراتر از نوشيدن آب خنک در روز گرم تابستان توصيف کرده و افزوده است : شهيد از روي مرکب خود هنوز به زمين نرسيده خداوند همه نعمت هاي فراوان مادي و معنوي را در اختيار او قرار مي دهد.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي افزود : هنگامي که به زمين رسيد نعمت هايي از طرف خداوند به او داده مي شود که نه هيچ گوشي شنيده و نه چشمي ديده و نه به قلب هيچ انساني راه يافته است.

 

 

درقسمت ديگري ازاين پيام آمده است: خداوند بر طبق فرمايش پيامبر از اين زمان سرپرستي خانواده و بستگان آن شهيد را برعهده مي گيرد و مي فرمايد، هرکس که آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس آنها را خشمگين کند مرا خشمگين نموده است.

 

 

آيت الله مکارم در بخش ديگري از پيام خود تصريح کرده است : خانواده هاي شهيدان و به ويژه پدران آنها بايد نسبت به اينکه چنين هداياي ارزشمندي را به درگاه خداوند ارزاني داشته اند ،افتخار کنند.

 

 

وي همچنين با تبريک به مناسبت دهه ولايت خطاب به والدين شهيدان و مردم متدين قم و همچنين دست اندرکاران برگزاري اين همايش بيان کرده است: قدر ومنزلت شهيدان بايد حفظ شود ،چرا که شهيدان زندگاني جاويدانند که در نزد خداوند متعال صاحب مقام بوده و روزي مي خورند.

 

 

 


ویدیو : سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی