سخنان هاشمی در دیدار با اعضای ستادش : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در تشریح روند ...


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در تشریح روند حضور خود در همه انتخابات نظام اسلامی، گفت: در هیچ مقطعی مثل این دوره از سوی اقشار مختلف مردم تحت فشار نبودم كه وارد عرصه شوم. خبرگزاری مهر: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در تشریح روند حضور خود در همه انتخابات نظام اسلامی، گفت: در هیچ مقطعی مثل این دوره از سوی اقشار مختلف مردم تحت فشار نبودم كه وارد عرصه شوم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: لازم می‌دانم از مردم بزرگوار در سراسر كشور و همه بزرگان علمی و دینی، علما و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به ویژه بیت معزز امام راحل(ره) كه طی این مدت مرا از طریق نامه، پیغام، بیانیه و تلفن مورد لطف و محبت خود قرار دادند، خاضعانه تشكر كنم.

ایشان افزود: طبع اسلام و منطق قرآن، تبادل آرا و انتخاب احسن است و من هم در این مقطع وقتی پیام‌های مراجع، علما و سخنان گروه‌ها و اصناف مختلف جامعه از زنان و مردان، كارگران و كشاورزان، دانشگاهیان و حوزویان و به خصوص شوق و اشتیاق جوانان را دیدم و شنیدم، با علم به موانع آشكار و پنهان پیش رو و آگاهی از مشكلات كشور در ابعاد داخلی و خارجی، نمی‌خواستم بین مردم، وجدان خودم و بارگاه الهی شرمنده شوم و خدا را شكر كه به وظیفه‌ام عمل كردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به مشكلات و معضلاتی كه طی سالهای اخیر برای كشور و مردم ایجاد شد، گفت: بیداری عمومی و هوشیاری مردمی كه طی سالهای اخیر و در مواجهه با شعارهای بدون پشتوانه ایجاد شد، یكی از بهترین سرمایه‌های نظام اسلامی برای ضرورت حاكمیت عقل و تدبیر در امور اجرایی است.

ایشان ریاكاری‌ها و تمسّك به خرافات و سوءاستفاده از احساسات پاك مردم در مسائل دینی و فرهنگ انتظار را از شیوه‌های نخ‌نما شده و سیاسی‌كاری دانست و گفت: مردم در طول تاریخ ثابت كرده‌اند كه تلفیق تمدن ایرانی و فرهنگ اسلامی، نمی‌گذارد دروغ و تهمت، حاكمیت پایدار داشته باشند، وقتی موج‌سازی‌ها فرو نشست و حباب‌ها از بین رفتند، دریا به ذات خویش كه رجوع به قطرات آب است، برمی‌گردد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به افراط‌كاری‌های خوارج در زمان حضرت علی(ع) كه منجر به شهادت ایشان در محراب مسجد كوفه و هنگام نماز شد، گفت: تحجر وقتی سبك و سیاقی در تفكرات شد، در طول تاریخ تداوم یافت و در انقلاب اسلامی هم با اینكه شخصیتی چون امام(ره) آن را رهبری می‌كرد، بقایای این تفكر زمانی در كمین و الان در سطح جامعه هستند و كارهای خود را برخی آگاهانه و گروهی دیگر ناآگاهانه، قربه‌الی‌الله انجام می‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خویش با تشكر از زحماتی كه افراد و اشخاص بی‌شماری برای تهیه مقدمات برگزاری ستاد و خلق حماسه سیاسی كشیده‌اند، گفت: یكی از اهداف حضور من در بُعد سیاست خارجی، كم كردن كینه‌های مذهبی و تقویت وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام بود كه همین هدف، اجر ما و شما را در دنیا و آخرت خواهد داد.

در آغاز این دیدار، معاون تبلیغات ستاد انتخابات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها ارائه كرد و پس از آن چند تن از حاضران به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل مختلف پرداختند.


ویدیو : سخنان هاشمی در دیدار با اعضای ستادش