سخنان جنجالی اکبرپور درباره اوضاع استقلال : هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: آنهایی ...


هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: آنهایی که علیه من شعار دادند را می‌شناسم ولی من خودم را خراب کردم تا پرچم استقلال بالا برود. خبرگزاری فارس: هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: آنهایی که علیه من شعار دادند را می‌شناسم ولی من خودم را خراب کردم تا پرچم استقلال بالا برود.

 شکست استقلال مقابل الشباب عربستان و اتفاقاتی که بعد از این مسابقه رخ داد هنوز برای آبی‌پوشان و بازیکنان این تیم تبعات دارد در حالی که تماشاگران استقلال در آن مسابقه لقب بی‌غیرت را به بازیکنان این تیم داده‌اند اعضای تیم استقلال نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و تماشاگران این تیم را درباره این شعارها محق ندانستند.

سیاوش اکبرپور یکی از بازیکنانی است که در جریان بازی الشباب عربستان با شعار تماشاگران روبرو شد ولی این بازیکن بعد از گذشت چند روز سکوت خود را شکست و درباره اتفاقات این مسابقه و پس از آن صحبت‌های جنجالی را انجام داد.

اکبرپور به مشکلات این فصل تیم استقلال و مسائلی که آبی‌پوشان با آن دست به گریبان هستند اشاره کرده که متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

از بازی با الشباب شروع کنیم.

آن مسابقه یک اتفاق بود و در حالی که می‌توانستیم برنده بازی باشیم نتیجه را واگذار کردیم. من به شما قول می‌دهم همین تیم عربستانی را در ریاض شکست می‌دهیم تا آنهایی که اینگونه نسبت به ما واکنش نشان دادند به خودشان بیایند.

ظاهرا خیلی ناراحت هستید که آن اتفاقات در طول بازی افتاده.

امروز آنقدر ناراحت بودم که داشتم منفجر می‌شدم به همین خاطر تصمیم گرفتم حرف بزنم. به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان استقلال که هشت سال پیراهن این تیم را پوشیده اصلا انتظار نداشتم تماشاگر لقب بی‌غیرت را به ما بدهد. یکسری‌ها اصلا جنبه باخت ندارند.

اما تماشاگران به همه بازیکنان این لقب را دادند و خیلی‌ها را با این لقب صدا می‌کردند.

اول از همه می‌خواهم توضیحی درباره این فصل استقلال بدهم. ما امسال شرایطی داشتیم که تیم‌مان قهرمان شده بود و جزو چهار تیم برتر آسیا بودیم. باشگاه استقلال بودجه زیادی نداشت ولی رفاقت در تیم ما موج می‌زد و همه یکدیگر را دوست داشتند اما متأسفانه در سال 92 اتفاقاتی رخ داد که خوشایند نبود. همان ابتدای سال تیم ما طوری بسته شده بود که همه می‌گفتند ما دوباره قهرمان می‌شویم و دیدید که به تایلند رفتیم و شرافتمندانه بوریرام را شکست دادیم اما به یک باره همه چیز عوض شد.

 بیشتر توضیح بده.

به طور مثال 2- 3 مهره خوب ما قبل از فصل از ما جدا شدند، علی حمودی و جباری رفتند، نکونام، منتظری و مجیدی هم در وسط فصل از تیم جدا شدند و حتی تیموریان هم در حال رفتن از استقلال بود. شما در کنار اینها مصدومیت‌های هاشم بیک‌زاده و خسرو حیدری را هم در نظر بگیرید ضمن آنکه احمد جمشیدیان هم مصدوم بود و نمی‌توانست به ما کمک کند، دست کادر فنی هم خالی شد ولی متأسفانه چیزهایی شنیدم و اتفاق‌هایی دیدم که خیلی ناراحت شدم. من فکر می‌کنم ما مقابل الشباب چون پیراهن استقلال را به تن داشتیم اجرمان نباید ضایع می‌شد. حالا این حرف‌ها را می‌زنم تا آن تماشاگرانی که خیلی از چیزها را نمی‌دانند متوجه همه چیز بشوند و بی‌دلیل شعار ندهند.

 سخنان جنجالی ترامپ درباره زنان , سخنان بزرگان درباره موفقیت , سخنان بزرگان درباره زندگی

بگو...

ما 6- 7 بازیکن در تیم‌مان داریم که نزدیک به 100درصد پول خود را گرفته‌اند و بازیکنی داریم که یک درصد از قراردادش را هم دریافت نکرده ولی متأسفانه لقب بی‌غیرت می‌شنود. آقایان هوادار بی‌غیرت کسی است که پولش را گرفته باشد و هر جور دلش می‌خواهد تمرین و بازی کند نه منی که هر جا گفتند بازی کردم و یک ریال هم تا همین امروز نگرفته‌ام. اگر من اکبرپور بی‌غیرت بودم دفاع راست، هافبک وسط، مهاجم و هافبک دفاعی بازی نمی‌کردم. ببینید یک مدافع را می‌توان به خط حمله برد چون بازی در خط حمله زیاد کار سختی نیست ولی یک مهاجم را نمی‌توان به خط دفاع آورد چون این پست تخصصی محسوب می‌شود. اگر سیاوش اکبرپور امسال کارایی‌اش پایین آمده به این دلیل است که در  10 پست مختلف بازی می‌کند. من تا زمانی که مهاجم بودم 55 گل برای استقلال زدم و یکی از 4- 5 مهاجم برتر تاریخ این باشگاه هستم اما تماشاگر با یک شعار بی‌موقع بازیکنی را که زحمت کشیده خراب می‌کند. من فقط در مورد خودم صحبت نمی‌کنم و خیلی حرف‌ها دارم اما انصافا مردم همه چیز را در نظر بگیرند.

یعنی بازیکنان دیگری هستند که اصلا در استقلال پول نگرفته باشند.

100درصد. ما بازیکنی داریم که شاید اگر اسمش را بگویم ناراحت شود ولی بالای 1.5 میلیارد از استقلال پول گرفته ولی از سوی دیگر بازیکنی در تیممان هست که به من زنگ زده و 100هزار تومان قرض خواسته است. آیا مردم این چیزها را می‌دانند؟ خدا را شکر یک عده از مردم فوتبال را می‌فهمند ولی همان‌هایی که نمی‌دانند جریان چیست باید قبول کنند که اگر ما امروز در این تیم هستیم غیرت داشتیم. یکسری تیم‌ها پول نداشتند و تمرین نکردند ولی ما ماندیم و تمرین کردیم چون هم استقلال را دوست داشتیم و هم آبروی خودمان را. حالا شما بگویید آیا این درست است که یک بازیکن 1.5 میلیارد بگیرد و یک بازیکن دیگر به دنبال 100هزار تومان پول دستی باشد؟

 اما می‌گفتند پارسال هم همین شرایط بود.

پارسال دوز کمتری داشت ولی امسال پرداختی‌ها به برخی‌ها فاجعه بود. قرارداد 7 بازیکن استقلال را یک نفر گرفته و جالب است این نفرات باغیرت می‌شوند و اسطوره و یک نفر مثل من که یک ریال نگرفته و تا همین امروز مفتی بازی می‌کند بی‌غیرت می‌شود. اگر صدای من درنمی‌آید به این خاطر است که تیمم را دوست دارم. یک زمانی من مهاجم هستم و کادر فنی می‌خواهد همان جا بازی کنم و اگر عملکردم خوب نبود می‌گوید بیرون بنشین یا برو روی سکو ولی وقتی دست کادر فنی بسته است و می‌گوید اکبرپور برو دفاع راست بازی کن روی حرف مربی‌ام حرف بزنم؟ قربانش بروم امسال همه جور اتفاق افتاد، یکی دلش را گرفت، یکی فیلش یاد هندوستان کرد و یکی پایش را گرفت و گفت نمی‌تواند بازی کند. اگر من سیاوش اکبرپور به دفاع راست می روم و بازی می‌کنم چون می‌خواهم تیمم ضایع نشود. من می‌خواهم پرچم تیمم را بالا ببرم، حاضرم خودم خراب شوم و پرچم استقلال بالا برود.

 از تماشاگرانی که علیه تو شعار دادند، ناراحت هستی؟

آنهایی که این کار را کردند می‌شناسم. زمانی که سال 86 من به امارات رفتم همان 10 نفر که شعار می‌دادند در بازی پیکان و استقلال فحاشی کردند و شعار دادند. شما بروید و فیلم آن بازی را ببینید که من بعد از بازی به کجای استادیوم رفتم و چه اتفاقاتی افتاد. من می‌دانم آنها از چه کسانی خط می‌گیرند و پول تو جیبی‌شان را از کجا می‌گیرند. اتفاقا اصلا از آن موضوع ناراحت نیستم اما به عنوان یک عضو قدیمی باید از حق خودم و بقیه بچه‌ها دفاع کنم. امسال هر کسی در استقلال بیشتر پول گرفت سوگلی بود آن وقت شما به سرمربی و بازیکنان گیر می‌دهید. بازیکنی که خرج 4 خانواده را می‌دهد وقتی پول ندارد چگونه می‌تواند بازی کند. امسال در چند بازی بالای 5 هزار نفر به استادیوم آمدند. در یک بازی برایمان تماشاگر آمده و این اتفاقات افتاده است ولی خدا می‌داند اگر دهانم را باز کنم حرف‌هایی می‌زنم که این مردم بدانند چه کسانی اسطوره هستند و چه کسانی چه قدر گرفتند.

 سخنان ترامپ درباره زنان , عکس جنجالی چهار بازیکن استقلال در ارمنستان , دانلود کامل فایل صوتی جنجالی آیت الله منتظری درباره اعدام سال 67

بعد از بازی قلعه‌نویی از بازیکنان حمایت کرد و مدعی شد این نفراتی که الان در استقلال هستند غیرت دارند، تو چه نظری داری؟

حرف من هم همین است، از قول من بنویسید این استقلال قهرمان می‌شود و همین مردم باید تک‌تک بازیکنان این تیم را طلا بگیرند. ما بدون پول بازی کردیم در حالی که هیچ فوتبالیستی در ایران این کار را نمی‌کند ولی من چون دست تیمم خالی نباشد در یک پست دیگر بازی کردم، خودم را خراب کردم تا پرچم استقلال بالا باشد. متأسفانه یکسری از مردم کاری کردند که تعدادی از بازیکنان استقلال کیفشان کوک باشد و تعدادی مثل من در حال سکته کردن. خدا را شکر می‌کنم که چشمداشتی به استقلال ندارم و همه می‌دانند یک روز به خاطر غیرت و به خاطر یک نفر در این باشگاه می‌خواستند من را بکشند و شهید کنند. در زمان مدیریت واعظ آشتیانی وقتی اتفاقات را دیدم یک کلمه حرف نزدم و مردانه رفتم با وجود آنکه دیوانه استقلال بودم، هر شخصی هم به ما رسید گفت پولکی ولی به استقلال برگشتم چون دلم با این تیم بود.

حالا چه صحبتی با همین مردم داری؟

من با تماشاگران واقعی استقلال حرف می‌زنم و نه آنهایی که خط می‌گیرند. آنها صبر کنند تا این لیگ تمام شود. من 3 قهرمانی با استقلال دارم که فکر نمی‌کنم هیچ بازیکنی در این تیم این عنوان را داشته باشد و خیلی بدتر از این‌ها را دیدم اما تماشاگران واقعی استقلال بدانند ما یک امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و از گروهمان در آسیا صعود می‌کنیم. آنها اجازه ندهند یک مشت آنتن‌ده و خط‌بگیر برای همه تصمیم بگیرند.

یعنی با وجود اینکه این اتفاقات افتاده امیدوار هستی؟

ما 25 نفر هستیم و هیچ کسی را نداریم. امسال با بی‌آبی، بی‌رختکنی، بی‌پولی و خیلی چیزها کنار آمدیم و از فتح‌الله‌زاده گرفته تا مدد جباری همه زحمت کشیدیم. وزارت ورزش هم که کلا بی‌خیال ما شده ولی قول می‌دهم 25 نفره می‌رویم و تیم را قهرمان می‌کنیم. خیلی بد است که بعد از بازی به خسرو حیدری بگویند بی‌غیرت. آیا حیدری، رحمتی، عمران‌زاده، صادقی و ... بی‌غیرت هستند. انصافا به من خیلی برخورد ولی آن عده از تماشاگران بدانند من که مفتی دارم برای استقلال بازی می‌کنم، آیا مفتی هم بازی کنم ناراحت می‌شوند، فقط بدانند ما قهرمان ایران می‌شویم و روسیاهی به زغال می‌ماند.


ویدیو : سخنان جنجالی اکبرپور درباره اوضاع استقلال