سحر و جادو تا چه اندازه صحت دارد؟ :     سوال : در آموزه هاي ديني ما سحر و ...



 

 

آیا جادو واقعیت دارد , فیبروم تا چه اندازه عمل دارد , پردازنده x5 z8300 تا چه اندازه قدرت دارد؟


سوال :

در آموزه هاي ديني ما سحر و جادو تا چه اندازه صحت دارد؟ اگر توسط افراد مجرب انجام شود چطور؟ مثلا" بخت يا زبان کسي را مي بندند يا کار هايي از اين دست. .


پاسخ :

سحر يك علم است و اين مسئله بر اساس آيات قراني صحت دارد آيات 102 و 103 سوره بقره به اين امر اشاره دارد كه در عصري كه سحر رايج بوده است خدا دو ملك را به نامهاي هاروت و ماروت جهت تعليم ابطال سحر ميان مردم فرستاد ،بنابر اين سحر و جادو از امورى است كه واقعيت دارد البته يادگيرى و ياددادن آن حرام است.

 

شايان ذكر است: گرچه سحر و جادو واقعيت دارد چنين نيست كه هر كس ادعا كند ادعاى او پذيرفته باشد. اكثر كسانى كه به اين امور مى‏ پردازند كلاه بردارانى هستند كه از اين طريق قصد اخاذى و پر كردن جيب خود را دارند. لذا همان گونه كه هر كسى نمى‏تواند ادعاى طبابت كند سحر كردن نيز كار هر كس نيست ولى اگر بر فرض موردى پيدا شد كه سحرى در كار بود راه‏هايى براى بطلان آن وجود دارد:


1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره‏ هاى فلق و ناس.


2- خواندن و نوشتن آيات 75 تا 82 سوره يونس.


3- دعا وتضرع به درگاه خداوند.


4- درخواست دعا از اولياى واقعى خداوند. در مورد دعا نويسى اكثر دعا نويس‏ها شيادانى حرفه‏اى هستند. اگر كسى خواهان دعاست بايد با زبان خويش و با كمال توجه به مفاهيم و مضامين آن به درگاه خداوند دعا كند و از او حوائج خويش را طلب نمايد نه اينكه شيادى براى او چيزهايى بر روى كاغذ بنويسد.


به هر حال تشخيص اينكه كسي سحر شده است يا نه به آساني امكان ندارد و جز بعضي از علما و بزرگان كه با اين علم آشنايي دارد هر كس نمي تواند خبر صحيحي در اين مورد بدهد و صرف مجرب بودن دليل صحت گفتار آنان نيست و نبايد گفتار چنين را به راحتي باور كرد.

 

 

 

 


ویدیو : سحر و جادو تا چه اندازه صحت دارد؟