سجادی: اختلافی با فدراسیون فوتبال نداریم : دکتر سجادی در مجمع انتخابات فدراسیون ...


دکتر سجادی در مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال هیچ اختلافی ندارد و سفر مدیران ورزشی بنا به تصمیم شورای برون مرزی انجام می‌شود. خبرگزاری ایسنا: دکتر نصر الله سجادی در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن برگزاری مجمع انتخابات انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری انتخابات بدون حاشیه بودیم. البته یکی از نامزدها به نبودن سرپرست این فدراسیون اعتراض داشت که باید بگویم محمد علیپور تا تاریخ 23 آبان ماه به صورت قانونی رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی است و نیازی نبود که ما برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کنیم و این جزو برنامه‌های ماست که اگر فدراسیونی مدت قانونی ریاست آن فدراسیون به اتمام نرسیده باشد ما سرپرستی برای آن فدراسیون انتخاب نخواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص این سوال که این طور به نظر می‌رسد که بین فدراسیون ورزش همگانی و انجمن های ورزشی یک نوع موازی کاری وجود دارد، خاطر نشان کرد: در این زمینه هیچ گونه موازی کاری وجود ندارد و ما در جهت گسترش و رشد برخی از رشته‌هایی که مربوط به ورزش همگانی باشد سعی خواهیم کرد از طریق همین فدراسیون توسعه و گسترش دهیم.

سجادی در پاسخ به این پرسش که قرار بود که مجمع برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها بر اساس آیین‌نامه جدید برگزار شود، ولی این طور به نظر می‌رسد که انتخابات بر اساس اساسنامه قدیم است. آیا تغییراتی در اساسنامه به زودی اعمال خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: کلیه مجامع بر اساس آیین‌نامه قبلی برگزار می‌شود و آیین‌نامه جدید در حال حاضر به صورت آزمایشی نوشته شده و برای تصویب به هیات دولت به زودی ارائه خواهد شد. در صورت تایید هیات دولت ما مجامع انتخابات را بر اساس اساسنامه جدید برگزار خواهیم کرد، اما در حال حاضر تمام مجامع بر اساس آیین‌نامه قبلی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه جدید مرحله نهایی آن در وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است و به محض این که اصلاحات آن به اتمام برسد به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

سجادی تصریح کرد: در طی یک سال و اندی که به عنوان معاون توسعه حرفه‌ای و ورزش قهرمانی در وزارتخانه فعالیت می‌کنم هیچ رییس فدراسیونی را بی دلیل برکنار نکرده‌ایم و به تمام فدراسیون‌ها این فرصت را داده‌ایم که با برگزاری مجمع و با انتخاب نامزدهای خود در چهار سال آینده خود رییس خود را انتخاب کنند. بنابراین وزارت ورزش و جوانان در این زمینه هیچ دخل و تصرفی ندارد و ما تمام کارها را به مجمع انتخابات واگذار ‌کرده‌ایم.

وی در خصوص اختلاف وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال و عدم اعزام مدیران فوتبال به سفرهای برون مرزی توسط این شورا تاکید کرد: ما هیچ مشکلی را با فدراسیون فوتبال نداریم و اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد از نظر مدیریتی است. ضمن این که در خصوص این که کدام مدیر فوتبال به سفر برون مرزی اعزام شود یا خیر؟ بنا به تصمیم اعضای هیات رییسه شورای برون مرزی است و من به عنوان رییس شورای برون مرزی به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم، بلکه تصمیم گیر اصلی خود شورا است.

سجادی همچنین درباره این سوال که گفته می‌شود که به دلیل عملکرد ضعیف تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی اینچئون امکان برکناری نبی و یا کفاشیان توسط وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، گفت: در این زمینه نیز تصمیم گیرنده اصلی مجمع عمومی است نه وزارتخانه. ما قبول داریم که عملکرد تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی اینچئون ضعیف بود و در این زمینه فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد، اما به هیچ عنوان برای عزل و نصب کسی وزارت ورزش و جوانان به تنهایی وارد عمل نمی‌شود ، بلکه خود مجمع است که باید در خصوص علی کفاشیان تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که این طور به نظر می‌رسد در برخی از فدراسیون‌ها که مهلت قانونی آنها به اتمام رسیده است، خود وزارت ورزش و جوانان نماینده و یا گزینه‌ای انتخابی دارد آیا این نظر را شما تایید می‌کنید یا خیر؟ افزود: وزارت ورزش و جوانان نه تنها در رابطه با فدراسیون تنیس، بلکه در تمام فدراسیون‌هایی که به زودی قرار است مجامع انتخاباتی آنها برگزار شود گزینه‌ای نداشته و ندارد و نخواهد داشت و اگر در این زمینه موردی را ببینیم و یا بشنویم به شدت برخورد خواهیم کرد. همه نامزدها آزاد هستند که در یک فضای سالم و بدون دغدغه‌ بر حسب شرایط خود در انتخابات شرکت کنند و نامزد مورد انتخاب خود را برای ریاست انتخاب کنند.

سجادی در پایان گفت: به زودی تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تیروکمان و بسکتبال نیز مشخص خواهد شد، اما با توجه به این که مدت قانونی محمود مشحون به زودی تمام می‌شود ما برای فدراسیون سرپرست انتخاب خواهیم کرد تا زمانی که مجمع انتخاباتی آنها برگزار شود.


ویدیو : سجادی: اختلافی با فدراسیون فوتبال نداریم