ستم دیده‌ ترین اقلیت جهان کجا هستند؟ : خیلی وقت است که کشورهای اسلامی و نهادهای ...


خیلی وقت است که کشورهای اسلامی و نهادهای بین‌المللی نسبت به کشتار اقلیت مسلمان میانمار هشدار می‌دهند اما به تازگی فیلم جدیدی توسط رسانه‌ها منتشر شده که قلب خیلی‌ها را به درد آورده است. مجله مهر: خیلی وقت است که کشورهای اسلامی و نهادهای بین‌المللی نسبت به کشتار اقلیت مسلمان میانمار هشدار می‌دهند اما به تازگی فیلم جدیدی توسط رسانه‌ها منتشر شده که قلب خیلی‌ها را به درد آورده است.

در این فیلم که شبکه‌های تلویزیونی خبری کشورهای غربی هم آن را منتشر کرده‌اند کشتار و به آتش کشیدن محل زندگی مسلمانان میانمار در جلوی چشم نیروهای پلیس میانمار و در میان بی‌تفاوتی آنها صورت می‌گیرد. در بسیاری از بخش‌های این فیلم نیروهای نظامی میانمار نظاره‌گر کشتار و زنده زنده سوختن مسلمانان در آتش هستند.

 بخش‌هایی از این فیلم آن‌قدر تاثر برانگیز است که شبکه‌های تلویزیونی قادر به پخش آن نشده‌اند یا روی جنازه‌ها را شطرنجی کرده‌اند. دسترسی خبرنگاران به منطقه‌ای که جمعیت مسلمان میانمار در آن زندگی می‌کنند میسر نیست و به همین خاطر این فیلم از معدود مواردی است که به صورت مستند حملات بودائیان را با همکاری نیروهای نظامی این کشور نشان می‌دهد.


این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند , خوشبخت ترین مردم جهان کدام کشور هستند , پرجمعیت ترین شهرهای جهان

غرب میانمار این روزها در سکوت مطلق جهانی شاهد ادامه خشونت و کشتار کسانی است که فعالان حقوق بشر آنها را تحت ظلم‌ترین اقلیت جهان می‌دانند. در میانمار با ۵۵ میلیون نفر جمعیت، ۸۰۰ هزار مسلمان معروف به مسلمانان روهینگیا زندگی می‌کنند که فعالان حقوق بشر وضعیت آنها را مانند زندگی در زندان توصیف کرده‌اند. ایالت راخین که قبلاً به نام آراکان شناخته می‌شد در غرب میانمار طی ماه‌های گذشته شاهد اوج گرفتن خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان میانمار بوده و به آتش کشیده شدن خانه‌ها و کشتار آنها به صحنه‌ای عادی در این منطقه تبدیل شده است.

به‌خاطر نزدیکی با بنگلادش از حدود یک قرن قبل مسلمانان در آراکان سکونت داشته‌اند اما سال‌هاست که اکثریت بودایی میانمار این اقلیت را تحت فشار و آزار قرار داده‌اند. اوضاع مسلمانان در این کشور از زمان کودتای نظامی به رهبری نی وین در سال 1962بحرانی شد. مسلمانان از کارهای حکومتی، نظامی و ارتش طرد شدند و حتی در خانه خودشان حق شهروندی‌شان لغو شد.

ترسناک ترین فیلم جهان , زیبا ترین زن جهان , پولدار ترین افراد جهان

 دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسد و به‌عنوان مهاجران غیرقانونی با آنها برخورد می‌کند. به همین‌خاطر مسلمانان روهینگیا در میانمار از فقیرترین افراد این کشور هستند و بودائیان آنها را به نام بنگال‌ها می‌شناسند. مقام‌های دولت نظامی میانمار اعلام کرده‌اند که مسلمانان این کشور باید در اردوگاه‌هایی که شبیه زندان هستند ساکن شوند یا خانه و کاشانه‌شان را رها کرده و از این کشور بروند.
 
دور جدید خشونت و کشتار اقلیت مسلمان میانمار از‌ماه می‌ و با شدت‌گرفتن حملات بودائیان و به آتش کشیده شدن خانه‌های مسلمانان آغاز شد. بودائیان و نیروهای نظامی میانمار که سال‌هاست سابقه خشونت آنها علیه اقلیت مسلمان وجود دارد به بهانه آزار و اذیت یک زن بودایی، ۱۱ مسلمان را با حمله به یک اتوبوس کشتند.

ثروتمند ترین افراد جهان , قدیمی ترین کشور جهان , ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان

دیده‌بان حقوق بشر چند ماه پیش با انتشار گزارش مفصلی   اسنادی را منتشر کرد که حرکت برنامه‌ریزی شده برای آواره‌کردن و اجبار مسلمانان به ترک خانه و کاشانه‌شان را نشان می‌دهد. این سازمان عکس‌هایی ماهواره‌ای از شهر کیوکپیو در استان راخین میانمار منتشر کرده است که سوزانده‌شدن بیش از ۸۰۰ خانه و «خانه قایقی» را طی هشت ‌ماه  نشان می‌دهد.این در حالی است که در مقابل با این کشتار،روز دوشنبه اتحادیه اروپا  اعلام کرد که تحریم‌های تجاری و اقتصادی علیه این کشور و مقام‌های ارشد آن را به طور کامل لغو می‌کند.
 
پرجمعیت ترین کشورهای جهان , سنگین ترین سایت جهان , آلوده ترین شهر جهان

هشدار، محکومیت، تظاهرات، گزارش، انتقاد، درخواست جهانی و فریاد؛ هیچ‌کدام از اینها در چندین‌ماه گذشته نتوانسته مانع از ادامه کشتار مسلمانان قوم روهینگیا در میانمار شود و هیچ‌کس هنوز به داد کسانی که فعالان حقوق بشر آنها را تحت ظلم‌ترین اقلیت جهان می‌دانند نرسیده است.


ویدیو : ستم دیده‌ ترین اقلیت جهان کجا هستند؟