ستارگانی که مغلوب مصدومیت شدند : دیروز ابتدا خبر کنار رفتن ریبری از فهرست فرانسه ...


دیروز ابتدا خبر کنار رفتن ریبری از فهرست فرانسه منتشر شد و سپس رومن شیریکوف، کاپیتان روسیه، جام جهانی را از دست داد. مصدومیت شدید رویس این نگرانی را به وجود آورده که شاید او هم به این رقابت ها نرسد آی اسپرت: هر روز که به جام جهانی نزدیک تر می شویم، فهرست ستاره هایی که جام را به دلیل مصدومیت از دست می دهند، طولانی تر می شود. دیروز ابتدا خبر کنار رفتن ریبری از فهرست فرانسه منتشر شد و سپس رومن شیریکوف، کاپیتان روسیه، جام جهانی را از دست داد. مصدومیت شدید رویس این نگرانی را به وجود آورده که شاید او هم به این رقابت ها نرسد.

در اینجا فهرستی از ستاره هایی که جام جهانی را از دست داده اند را مرور می کنیم:

فرانک ریبری

مصدومیت ریبری در لحظات آخر مانع حضور او در جام جهانی شد. او بدون شک امید اول فرانسه در جام جهانی محسوب می شد و مصدومیت او بدترین خبر ممکن برای دیدیه دشام محسوب می شود.

رومن شیریکوف

فابیو کاپلو خیلی منتظر ماند تا کاپیتان تیمش بتواند به رقابت های جام جهانی برسد اما بعد از اینکه او در هر سه دیدار تیمش پیش از آغاز جام غایب بود، کاپلو اعلام کرد او برای جراحی به فنلاند خواهد رفت.

کلمنت گرنیر

بدشانسی های فرانسه و دشام به همین جا ختم نشده چرا که کلرمنت گرنیر نیز به علت مصدومیت نمی تواند فرانسه را در جام جهانی همراهی کند. او از بازیکنان مورد علاقه ی دیدیه دشام محسوب می شد.

استیو مانداندا

شرایط برای دروازه بان دوم فرانسه نیز چندان مساعد نیست. مانداندا هنوز نتوانسته به طور صد در صد خود را آماده ی حضور در جام جهانی کند. با این حال نام او در لیست 23 نفره دشام قرار دارد و به احتمال زیاد همراه با تیم به برزیل سفر خواهد کرد.

رادمل فالکائو

یکی دیگر از بزرگ ترین غایبان جام جهانی بدون شک فالکائو مهاجم اول تیم کلمبیا است. مصدومیت او از ناحیه ی لیگامنت در ماه ژانویه شدید تر از آن چیزی بود که انتظار می رفت. علی رغم همه ی تلاش ها و امیدهایی که برای رسیدن او به جام جهانی وجود داشت در نهایت خوسه پکرمن ناچار شد نام او را از فهرست 23 نفره ی تیمش خارج کند.

ریکاردو مونتولیوو

مصدومیت هافبک کلیدی ایتالیا نیز بسیار دردناک بود. او در جریان تساوی بدون گل تیمش مقابل ایرلند به شدت آسیب دید و جام جهانی را از دست داد. مونتولیوو در تفکرات پراندلی جایگاه ویژه ای داشت. هر چند اکنون مارکو وراتی فرصت حضور در ترکیب را پیدا خواهد کرد، کسی چه می داند شاید توفیق اجباری نصیب تیم ملی ایتالیا شده باشد.

نیکو کرانچار

فرزند زلاتکو کرانچار نیز به علت مصدومیت از ناحیه ی همسترینگ نتوانست جایی در ترکیب کرواسی برای خود پیدا کند. او در بازی تیمش کیو پی آر مقابل  دربی در مرحله ی پلی آف صعود به لیگ برتر دچار این مصدومیت سخت شد.

کوین استروتمن

مصدومیت استروتمن نیز بسیار سخت و دردناک بود. او یکی از امیدهای مسلم فن خال در مرکز زمین به حساب می آمد و مطمئنا هلند لحظات سختی را بدون او در میانه ی میدان تجربه خواهد کرد.

رافائل فن در فارت

هلند نیز همچون فرانسه فوق العاده بد شانس است. رافائل فن در فارت نیز به علت مصدومیت نتوانست تیمش را در برزیل همراهی کند. فن خال روی تجربه ی او حساب ویژه ای باز کرده بود.

ویکتور والدس


مصدومیت دردناک والدس در دیدار مقابل سلتاویگو نه تنها خداحافظی او از بارسلونا را غم انگیز کرد، بلکه جام جهانی را نیز برای او به باد داد. داوید ده خیا جایگزین او در لیست 23 نفره ی ویسنته دل بوسکه شده است.

تیاگو آلکانترا

اسپانیا نیز از فرانسه و هلند چندان عقب نیفتاده است!! تیاگو آلکانترا نیز به علت مصدومیت از ناحیه ی زانو نتواتنست تیمش را در برزیل همراهی کند. البته اسپانیا آن قدر هافبک فوق العاده دارد که جای خالی او احساس نشود.

تئو وولکات

مصدومیت وولکات در ماه ژانویه که مقابل تاتنهام در جام حذفی به وجود آمد، روی هاجسون را بسیار غافلگیر کرد. او روی سرعت وولکات در کناره ها حساب ویژه ای باز کرده بود.

ایلکای گوندوگان

ستاره ی خط میانی دورتموند تنها یک بازی در فصل جاری برای تیمش انجام داده است. مصدومیت او بسیار پیشرفته و جدی است و طبیعی بود که در جام جهانی نیز حضور نداشته باشد.

ماکوتو هاسه به

کاپیتان تیم ملی ژاپن مهره ای بسیار ارزمشند برای زاکرونی محسوب می شد. مصدومیت او از ناحیه ی زانو هنوز بهبود پیدا نکرده است. با این حال زاکرونی او را در لیست 23 نفره ی خود جای داده است و امیدوار است که این مهره ی ارزشمند را در ترکیب خود داشته باشد.

البته این اسامی همه ی مصدومان جام جهانی نیستند اما می توان آن ها را مهم ترین مصدومان جام جهانی عنوان کرد. امثال استیورات هولدن آمریکایی، آلوارو ساباریو کاستاریکایی و کایل واکر انگلیسی نیز به علت مصدومیت نتوانستند در ترکیب تیم هایشان برای حضور در برزیل جای داشته باشند


ویدیو : ستارگانی که مغلوب مصدومیت شدند