سبک زندگی سالم به بهبود کودکان بیش فعال کمک می کند : طبق یافته های یک مطالعه ...



زندگی سالم , کودکان بیش فعال , نکات زندگی سالم

طبق یافته های یک مطالعه جدید، والدین می توانند با ترغیب کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی به داشتن سبک زندگی سالم به درمان آنها کمک کنند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه آمریکا در واشنگتن دی سی به مطالعه ۱۸۴ کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی و ۱۰۴ کودک فاقد این بیماری پرداختند. محققان دریافتند کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمتر از رفتارهای سالم توصیه شده توسط پزشکان آکادمی آمریکا پیروی می کنند.

دستورالعمل این محققان شامل تماشای برنامه از طریق صفحه نمایشگر (تلویزیون، کامپیوتر و ویدئو گیم) یک تا دو ساعت در روز و نه بیشتر؛ حداقل روزی یک ساعت فعالیت فیزیکی؛ محدودیت مصرف نوشیدنی های شیرین شده با مواد قندی؛ ۹ تا ۱۱ ساعت خواب در طول شب؛ نوشیدن ۷ تا ۱۰ فنجان آب در روز بر اساس سن است. رده سنی کودکان تحت مطالعه ۷ تا ۱۱ سال بود.

طبق این یافته ها، پیروی از بیشتر این عادات سالم زندگی می تواند برای کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی مفید باشد.

کاتلین هولتون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بسیاری از والدین کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی موافق درمان دارویی کودک خود نیستند. اجبار کودک به پیروی از رفتارهای سالم سبک زندگی می تواند همراستا با درمان دارویی یا جایگزین مصرف داروهای بیش فعالی موثر باشد.»

هولتون در ادامه می افزاید: «فعالیت فیزیکی موجب افزایش میزان تشنگی کودک می شود، در تیجه تمایل بیشتری به نوشیدن آب دارد. فعالیت فیزیکی می تواند موجب تعدیل مدت زمان تماشای تلویزیون شده و کیفیت خواب را بهبود بخشد.»


ویدیو : سبک زندگی سالم به بهبود کودکان بیش فعال کمک می کند