سایت احمد شاملو فیلتر شد :     در پی فیلتر شدن سایت شاملو و هوشنگ گلشیری، ...



 

احمد شاملو , سایت فیلتر شکن , رفع فیلتر سایت

 

در پی فیلتر شدن سایت شاملو و هوشنگ گلشیری، ع.پاشایی این اقدام را سایسی قلمداد نمی كند و دلیل آن را اجرای طرح ساماندهی سایت ها ازسوی ارشاد عنوان می كند.

ع.پاشایی یكی از سرپرستان آثار زنده یاد احمد شاملو ضمن تكذیب شایعاتی مبنی بر درج مطالب سیاسی در سایت shamlou.org افزود: همیشه وقتی حرف فیلتر شدن به میان می آید، برداشت هایی از قبیل سانسور و توقیف شایع می شود اما سایت رسمی احمد شاملو هیچ مطلب سیاسی یا خارج از موازین قانون درج نكرده است، بنابراین دلیل فیلتر شدن سایت، مسایل سیاسی نیست.

وی گفت: به احتمال زیاد این مساله برمی گردد به طرح ساماندهی سایت های اینترنتی كه مجری آن ادارات ارشاد هستند. در این طرح معمولا فرم هایی دراختیار سرپرستان سایت ها قرار داده می شود كه در آن ضمن درج دقیق مشخصات و آدرس، سرپرستان می بایست تعهداتی را بپذیرند.

پاشایی ادامه داد: اگر مشكل دیگری در میان بود، سایت shamlou.ir نیز می بایست فیلتر می شد درحالیكه این سایت درحال حاضر قابل دسترسی است و فیلتر نشده است چراكه فرم های مربوطه برای آن تكمیل شده است. من فكر می كنم سایت رسمی هوشنگ گلشیری نیز به همین دلیل مسدود شده است. به هرحال از آنجایی كه یكی از سرپرست های آثار شاملو هستم، این مساله را پیگیری می كنم.

گفتنی است سایت رسمی بنیاد گلشیری به آدرسhttp://www.golshirifoundation.org/ و سایت رسمی احمد شاملو به آدرس www.shamlou.org از روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه فیلتر شده و از دسترس خارج شده است.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو : سایت احمد شاملو فیلتر شد