ساکنان بلندترین برج دنیا دیرتر افطار می‌کنند : مسلمانانی که در طبقات فوقانی ...


مسلمانانی که در طبقات فوقانی برج خلیفه زندگی می کنند باید چند دقیقه دیرتر افطار کنند. خبرآنلاین: مسلمانانی که در طبقات فوقانی برج خلیفه زندگی می کنند باید چند دقیقه دیرتر افطار کنند.

گاردین نوشت: یکی از مقامات مذهبی در دوبی به مسلمانان ساکن برج خلیفه دوبی گفته که دیرتر افطار کنند. در واقع مسلمانانی که بالاتر از طبقه هشتادم برج خلیفه ساکن هستند دیرتر شاهد غروب آفتاب خواهند بود و در نتیجه باید دو دقیقه دیرتر از دیگر ساکنان دوبی افطار کنند و افرادی که بالاتر از طبقه یک صد و پنجاهم برج خلیفه ساکن هستند نیز باید سه دقیقه بیشتر برای افطار صبر کنند. برج خلیفه 160 طبقه مسکونی دارد و با کمی بیش از ۸۰۰ متر ارتفاع یعنی نزدیک به دو برابر ارتفاع برج میلاد، بلندترین برج جهان محسوب می‌شود.

طی سال های اخیر ایرانیان بسیاری نیز در میان خریداران واحدهای این برج حضور داشته اند برای مثال ایرانیان طی ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۲۸ میلیون دلار در برج خلیفه سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این سرمایه‌گذاری از طریق خرید واحدهای مسکونی و بخش‌های تجاری واقع در این برج صورت گرفته است.

برج خلیفه نه تنها بلندترین برج جهان محسوب می شود بلکه بهای واحدهای مسکونی آن نیز بسیار بالاست. در سال 2010 یعنی در زمان افتتاح این برج هر متر مربع از واحدهای مسکونی برج خلیفه به طور متوسط 25 هزار دلار قیمت داشت اما بعدها افت بازار مسکن در دوبی باعث شد که بهای متوسط هر متر مربع از واحدهای مسکونی این برج حتی تا 8 هزار دلار نیز کاهش یابد. معمار برج خلیفه یک معمار آمریکا به نام آدریان اسمیت است و هزینه ساخت این برج نیز 1.5 میلیارد دلار بوده است.


ویدیو : ساکنان بلندترین برج دنیا دیرتر افطار می‌کنند