سامی یوسف باز هم فارسی می‌خواند : سامی یوسف خواننده شناخته شده، آلبوم جدیدش ...


سامی یوسف خواننده شناخته شده، آلبوم جدیدش به نام «مركز» را به زبان فارسی در وبسایتش معرفی كرد. خبرگزاری مهر: سایت آلمانی زبان گلابه كولتور نوشت: سامی یوسف كه به عنوان خواننده‌ای اسلامی در سراسر جهان شناخته شده است و همواره از صدایش برای فریاد زدن صلح و دوستی بین انسان ها استفاده كرده گفت که آلبوم جدیدش را به نام «مركز» به زودی در سراسر جهان به دست انتشار می سپارد.

سامی یوسف قصد دارد که در 12 سپتامبر (22 شهریور) آلبوم «مرکز» را منتشر کند.

وی كه متولد سال 1980 در تهران است، خیلی زود توانایی‌هایش در عرصه موسیقی را نشان داد و به فعالیت‌های آهنگسازی و خوانندگی جلب شد.

یوسف كه در رویال آكادمی موسیقی لندن در رشته موسیقی تحصیل كرده و با آهنگسازان شناخته شده‌ای همكاری كرده است تاكنون میلیون‌ها نسخه از آلبوم‌هایش را در سراسر جهان به فروش رسانده است. مجله «تایم» نیز او را به عنوان بزرگترین موسیقیدان راك در جهان اسلام معرفی كرده است.

سامی یوسف , سامی یوسف زیارت , سامی یوسف ویکی پدیا

سامی یوسف كه به عنوان بزرگترین خواننده جهان اسلام شناخته می شود در ویمبلی آرنای لندن و در استادیوم لس‌آنجلس برنامه اجرا كرده، در دمشق و استانبول و نیز آلمان در برابر هزاران تن از دوستدارانش به اجرای ترانه‌هایش پرداخته است.

سامی یوسف درباره آلبوم جدیدش گفته است: این كه موسیقی چقدر روحانی و چقدر سنتی باشد برای من بسیار اهمیت دارد. او گفت این مفاهیم همیشه در مركز موسیقی وی جای دارد.

او موضوع روحانی را پیام آور عشق خوانده و می گوید هرگز از این موضوع دست بر نمی‌دارد.

ترانه‌های سامی یوسف به زبان‌های عربی، فارسی، تركی، و اردو و نیز انگلیسی عموما با موضوع مذهبی و با تمركز بر صلح و انسان دوستی هستند.

او به روشنی علیه جنگ در سوریه، عراق و اعمال خشونت علیه همه ملت‌های خاورمیانه اعتراض كرده و تاكنون كنسرت‌های متعددی برای خیریه ترتیب داده است. كنسرت حمایت از دارفور او در سال 2007 و كنسرت حمایت از برنامه غدایی جهان در سال 2011 از جمله این تلاش‌های او هستند. او در سال 2012 یك ویوی به یاد ماندنی با عنوان «قول‌های فراموش شده» منتشر كرد.

«مركز» به عنوان پنجمین آلبوم سامی یوسف روانه بازار می شود و ترانه آغازین این مجموعه با عنوان «مروارید» شبیه یك مدیتیشن با پیش درآمدی كلاسیك است. ترانه‌های «آتش»، «برو» و ترانه‌ای انگلیسی با عنوان «خراسان» كه با گروه كر همراهی می‌شود، از دیگر ترانه های این مجموعه هستند.   

آهنگ‌های این آلبوم عبارتند از  Pearl (مروارید)، Fire (آتش)، Go (برو)، Khorasan (خراسان)، Prism (منشور)، Circle (حلقه)، You (تو)،  The Centre (مرکز)، Lament (سوگواری)، The Key (کلید)، Jaaneh Jannan (جان جانان)، Sari Gelin (ساری گلین) و خراسان.

در تکه هایی از این قطعات که در فضای مجازی منتشر شده استفاده از موسیقی ایرانی بسیار بارز است. ترکیب سازی قطعات هم ایرانی است. برخی قطعات هم به زبان فارسی اجرا شده‌اند.


ویدیو : سامی یوسف باز هم فارسی می‌خواند