سامانه پيشرفته پدافند هوايي موشكي :     با حضور وزير دفاع آماده بهره‌برداري ...



 

 

سامانه بام , سامانه سماح , ایران سامانه

با حضور وزير دفاع آماده بهره‌برداري شد؛

سامانه پيشرفته پدافند هوايي موشكي برد متوسط مرصاد


رادارهاي جستجو و تعقيب هدف، شبكه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، سكوهاي پرتاب، موشک‌هاي شاهين و مركز كنترل و فرماندهي اجزاي اصلي اين سامانه را تشكيل مي‌دهد.

ايلنا:با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كار توليد اولين سامانه پيشرفته پدافند هوايي موشكي برد متوسط مرصاد به اتمام رسيد و آماده بهره‌برداري شد.
به گزارش ايلنا،سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در حاشيه مراسمي كه به همين مناسبت برگزار شد،گفت: سامانه پدافند هوايي مرصاد كه اولين محصول آن آماده تحويل به قرارگاه پدافند هوايي است، يك سامانه پدافندي ميان‌برد است و قادر است هواپيماهاي مدرن را در ارتفاع پست و متوسط منهدم نمايد.
وي با بيان اين‌كه سامانه مرصاد نسبت به سامانه‌هاي پدافندي برد متوسط مشابه هاگ از ويژگي‌هاي برتر و بالاتري برخوردار است گفت: اين سامانه با تحرك بالا از قابليت مقابله با جنگ الكترونيك و شبكه شدن با ساير سامانه‌هاي راداري و پدافندي نيز برخوردار است.
وزير دفاع افزود: رادارهاي جستجو و تعقيب هدف، شبكه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، سكوهاي پرتاب، موشک‌هاي شاهين و مركز كنترل و فرماندهي اجزاي اصلي اين سامانه را تشكيل مي‌دهد.
وي تصريح كرد: كليه مراحل تحقيق، طراحي و توليد اين سامانه كه با استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته توسط متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و با همکاري مراکز علمي و دانشگاهي و نيز قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء به انجام رسيده است.
سردار وحيدي به ثمر رسيدن اين سامانه را كه به صورت كاملاً ديجيتال طراحي و ساخته شده است مرهون بهره‌برداري موثر از قابليت‌هاي علمي دانشگاه‌هاي كشورمان برشمرد.
وي ادامه داد: طراحي و توليد سامانه پدافند هوايي مرصاد كه از فناوري بسيار پيچيده‌اي برخوردار است، نشانگر آن است كه صنايع دفاعي به سطحي از بلوغ، بالندگي، نوآوري و خلاقيت رسيده‌اند كه قادرند نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح در هر سطحي را تأمين كنند.
وزير دفاع گفت: توليد انبوه اين محصول آغاز شده است كه در سال جاري مقادير معتنابهي از آن به نيروهاي مسلح تحويل داده خواهد شد.
وي سامانه پيشرفته مرصاد را از دستاوردهاي بسيار مهم صنايع هوافضاي وزارت دفاع توصيف كرد و آن را مرهون تدابير حكيمانه فرمانده معظم كل قوا و هوشمندي، كارآمدي و پشتكار متخصصان اين صنايع ذكر كرد.
سردار وحيدي در پايان اين موفقيت بزرگ را به محضر فرماندهي معظم كل قوا، نيروهاي مسلح، متخصصان، مديران خدوم وزارت دفاع و ملت شريف ايران تبريك گفت...../تحلیل:خبرگزاری ایلنا


ویدیو : سامانه پيشرفته پدافند هوايي موشكي