سال سخت یاران تزار روسیه / سقوط داماد و دوستان پوتین در فهرست ثروتمندان روس :



پوتین می‌توانستیم مانع سقوط شوروی شویم , پوتین رییس جمهور روسیه , پوتین روسیه

مجله اقتصادی فوربس در رده بندی سالانه 200 ثرتومند برتر روسیه، امسال دارای افراد تازه واردی مانند صاحب کنونی تلگرام، پاول دورف است که در رده 135 ثروتمندترین افراد روسیه قرار دارد. غول سابق نفتی و منتقد پوتین، میخائیل کودورکفسکس بار دیگر پس از 11 سال در مقام 170م وارد این فهرست شد.

 نیوزویک نوشت: برخی از نزدیکترین متحدان پوتین در رده بندی اخیر ثروتمدان روس در گزارش مجله فوریس روسیه به سطح بسیار پایین تری سقوط کرده اند، اما شگفتی تازه وارد این فهرست، جوانی است که شایعات او را داماد پوتین معرفی کرده اند.

به گزارش انتخاب ، مجله اقتصادی فوربس  در رده بندی سالانه 200 ثرتومند برتر روسیه، امسال دارای افراد تازه واردی مانند صاحب کنونی تلگرام، پاول دورف است که در رده 135 ثروتمندترین افراد روسیه قرار دارد. غول سابق نفتی و منتقد پوتین، میخائیل کودورکفسکس بار دیگر پس از 11 سال در مقام 170م  وارد این فهرست شد.

ثروتمندترین فرد روسیه لئونید میکلسون، صاحب شرکت انرژی نواتک است، که هرچند در حلقه اصلی نزدیکان پوتین قرار ندارد، اما همکارش در نواتک ، گندی تیمچنکو از اعضای اصلی این حلقه است. تیمچنکو که پنجمین فرد در میان ثروتمندان روسیه است و همچنین شرکت نواتک تحت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا هستند.

میخائیل فریدمن، غول بانکی و معاملات خرد، در رده دوم ثروتمندان روسیه است. سهام دار آرسنال، آلیشر عثمانف، و غول فلزات، ولادمیر پوتانین، در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

هرچند تیمچنکو چهار پله نسبت به سال گذشته تغییر کرده، دیگر دوستان پوتین شاهد نزول فاحشی بودند.

اما مردی که شایع شده بود داماد پوتین است، کیریل شامالف، برای اولین بار و در جایگاه قابل توجه 64م این فهرست قرار گرفت. شامالوف سهام شرکت پالایشگاه گازی سیبور تیمچنکو را در سال 2014 خریداری کرد و اطلاعات چندانی از او، مانند سن و سال و داشتن یا نداشتن فرزند، در دست نیست.

دو دختر پوتین از زمان کودکی در فضای عمومی دیده نشده اند، که باعث حدس و گمان های بسیاری درباره ظاهر آن ها و یا حتی عدم استفاده از نام خانوادگی پدرشان وجود دارد. بر اساس گزارش ها، همسر شامالوف کاترینا تیکونوا است که بر اساس گفته مخالفان دولت روسیه، رویترز و رسانه های روسیه دختر پوتین خوانده می شود.

شخصیت معروف مخالفان روسیه، الکسی ناوالنی، پوتین را متهم به فروش اموال دولتی به قیمت مفت به شامالوف، پدر او و تیمچنکو کرده است.

برخی دیگر از دوستان پوتین 12 ماه مالی سخت تری را گذراندند، که یکی از آن ها حریف تمرینی جودو پوتین، آرکادی روتنبرگ، بود که با 15 پله سقوط به نقطه 75م فهرست رسید. روتنبرگ قراردادهای ساخت و ساز عمده ای با دولت روسیه داشت که شامل المپیک 2014 سوچی می شد.

در همین حال، یوری کوالچوک از سهام داران بانک روسیا با 30 پله سقوط در جایگاه 162م قرار گرفت. کوالچوک و روتنبرگ هر دو تحت تحریم هستند و در حلقه نزدیکان پوتین قرار دارند.

اخبار بین الملل - انتخاب


ویدیو : سال سخت یاران تزار روسیه / سقوط داماد و دوستان پوتین در فهرست ثروتمندان روس