سال‌هایی که دربی برگزار نشد : دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال موسوم به دربی تهران ...


دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال موسوم به دربی تهران در برخی از سال‌ها اصلا برگزار نشد. خبرگزاری فارس: دربی 81 میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال در حالی روز جمعه 8 آبان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که این بازی سنتی در حیات 47 ساله خود شاهد اتفاقات و حوادث عجیبی بوده است که شاید در کمتر جای دنیا بتوان شاهد آن باشیم.

از نکات عجیب و جالب 80 دربی برگزار شده این است که در سال 1372 هیچ بازی میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال انجام نشد و این در حالی است که در سالی مثل سال 90 این دو تیم 5 بار با یکدیگر بازی کردند. در سال 1372 به دلیل حضور استقلال در لیگ دسته سوم هیچ دربی میان این تیم و پرسپولیس برگزار نشد.

همچنین در سال 1357 و به دلیل انقلاب شکوهمند اسلامی بازی‌های فوتبال نیمه کاره ماند و به همین دلیل در این سال هم شاهد برگزاری دربی نبودیم.

در دهه 60 هم کشورمان درگیر جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق بود و مسابقات فوتبال با نظم خاصی برگزار نمی‌شد. به همین دلیل و به جهت برگزاری نامنظم لیگ منطقه‌ای در سال‌های 1363 و 1364 باز هم هیچ تقابلی میان پرسپولیس و استقلال به وجود نیامد تا علاقمندان به این بازی در سال 1365 و در تاریخ 25 خرداد شاهد بیست و هفتمین دربی پایتخت باشند.


ویدیو : سال‌هایی که دربی برگزار نشد