«ساغر عزیزی» از نقش «فرح دیبا» گفت : ساغر عزیزی بازیگر سریال «معمای شاه» در ...


ساغر عزیزی بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود و ویژگی‌هایی این مجموعه؛ گفت: از آنجایی که من آدم سیاسی نیستم و در مجموع از سیاست چیز زیادی نمی‌دانم، اما ایفای نقش ملکه برایم جذاب بود به همین دلیل درنهایت آنرا پذیرفتم. باشگاه خبرنگاران جوان: ساغر عزیزی بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود و ویژگی‌هایی این  مجموعه ؛ گفت: در این  کار نقش فرح دیبا همسر محمد رضا شاه را ایفا می‌کنم. فرح دیبا کاراکتری معاصر است که برای بازی آن مطالعات فراوانی را  انجام داده‌ام به  مستندات و فیلم‌های بسیاری رجوع کرده و در کل مطالب و کتاب‌های زیادی در این  زمینه خوانده‌ام.

در ابتدا پذیرفتن این  نقش کمی برایم  سخت بود. زیرا این شخصیت،معاصر است و همین باعث می‌شد تا حضور در این مجموعه دشوار باشد. از آنجایی که من آدم سیاسی نیستم و در مجموع از سیاست چیز زیادی نمی‌دانم، اما ایفای نقش ملکه برایم جذاب بود به  همین دلیل درنهایت آنرا  پذیرفتم.

وی ادامه داد: به  طور کل به  دلیل  معاصر بودن این  شخصیت، سختی‌های فراوانی برای ایفای آن وجود داشت. من فکر می‌کنم بزرگترین سختی این کار زمان طولانی گریم و لباس بود که باید  انجام می‌شد بطوری که گریم نقش فرح دیبا در حدود 12-11 ساعت زمان می‌برد. خیلی اوقات کارگردان و تعداد زیادی از عوامل گروه یکدیگر مرا همراهی می‌کردند. در کل ساغر در شروع هر روز کار می‌رفت و فرح دیبا باز می‌گشت.

چهره ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح دیبا در معمای شاه , ساغر عزیزی , مرگ ساغر عزیزی

ساغر عزیزی در رابطه با گریم شهرام خلج بیان کرد: این  سومین بار است که شاهد گریم آقای خلج هستم. طراحی گریم دو کار قبلی یعنی «تبریز در مه» و « سال‌های مشروطه» نیز بر عهده شهرام خلج بوده که در هر دوی آن‌ها افتخار حضور داشتم. به  همین  دلیل  باید  بگویم کار او بسیار عالی است و همچنین کسانی که وی به  عنوان مجری‌های گریم انتخاب می‌کند بسیار دوست داشتنی هستند. گروه صحنه و لباس در این مجموعه زحمات زیادی کشیده‌اند. آن‌ها با عشق کار کرده‌اند و خلج نیز طراح با ذوق و سلیقه‌ای است که گریم‌های شبیه سازی را  بسیار خوب پیاده می‌کند.

وی در خصوص همکاری با ورزی عنوان کرد: آقای ورزی کسی است که خودش سناریو را  نوشته و به همین دلیل اشراف کاملی به کار دارند. او به  خوبی می‌داند که قرار است چه کاری را  انجام دهد. با تسلطی که به کار دارد می‌داند به دنبال چیست و این  نکته بارز این کارگردان است.

بازیگر سریال «تبریز در‌مه» اظهار داشت: من در بخش‌های سلطنتی مجموعه کار کرده‌ام. به  زعم من نگاه واقع گرایانه به  مسائل سیاسی آن زمان مانند تأثیرات کشورهای مختلفی چون شوروی، انگلیس و روشنفکران و حتی خود مردم از ویژگی‌هایی اصلی این سریال است. به طور معمول اگر ذهن مردم بخش‌های تاریخی را حفظ کند خوب است. اما بهتر است جوان‌ترها از وقوع  انقلاب‌ها و اینگونه مجموعه‌ها درس‌های لازم را  گرفته تا پس از آن شاهد اتفاقات ناگوار قبل از انقلاب نباشیم.

بازیگر سریال «سال‌های مشروطه» تصریح  کرد: مردم با دیدن صحنه‌های این مجموعه تاریخی نوستالژی‌های خود را  به  یاد می‌آورند چرا که این کار بازسازی آن دوران بوده و مردم پای آن نشسته و پی‌گیر آن خواهند بود. دلیل دیگر، انرژی و وقتی است که عوامل این سریال صرف آن کرده‌اند.

عزیزی افزود: متأسفانه در کشورها سرانه مطالعه پایین است. بنا‌براین اگر موضوعاتی به شکل صوتی و تصویری بیان شوند، یاد‌آوری خوبی بوده و ساختن آنها نیز بسیار مفید و لازم خواهد بود.

وی تأکید کرد: با  توجه به جغرافیا و موقعیت حساس کشور ما در زمان انقلاب و بعد از آن جنگ تحمیلی و حفظ مرزهای کشور باید خدا را شکر کرد که ما کشور بسیار امنی داریم. در نتیجه فکر می‌کنم اگر کمی دقیق شویم نباید موقعیت فعلی خود و شرایط را  تغییر دهیم، بلکه از تاریخ و تماشای کارهای تاریخی درس‌های لازم را بگیریم.

وی در پایان  گفت: هر روز که می‌گذرد عرق من به وطنم بیشتر می‌شود همه هنرمندان به  عشق مردم کار می‌کنند. نه تنها من بلکه سرمایه همه هنرمندان مردم هستند. به  همین خاطر همراهی و عشق مردم به  ما انرژی خوبی می‌دهد. امیدوارم با حضور در این کار تأثیر مثبتی روی مخاطب بگذارم.


ویدیو : «ساغر عزیزی» از نقش «فرح دیبا» گفت